• FruPäron

IVF start sommar 2017

Hoppfullhet skrev 2017-08-16 11:31:09 följande:

Förhoppningsvis får du en bra belöning för all svullenhet o ömhet nu :) du hade inte så hög dos va? Tänke så inte risken är hög för överstimulering??..

Allt man är beredd på att utsätta sin kropp o själ för, vi är starka vi alla här <3

Tänkte på det också med överstimulering. Frågade om det i måndags på ul men eftersom min dos inte regleras utan är samma så behövde jag inte vara orolig. Dock blev jag förvarnad att min mage skulle blåsa upp sig ;) trodde väl dock inte att det skulle bli såhär! Haha.

Hon sa även att de som blir överstimulerade oftast är de som har en medicinsk bakgrund som ex. Svårt att släppa mogna ägg osv. Ingen aning om hur väl det stämmer. Jag är ju "bara" steriliserad så min äggreserv är det inga fel på. Jag ligger på 150 med Bemfola. Verkar ju vara ganska låg dos :)
  • FruPäron
    1Elle2 skrev 2017-08-17 11:29:07 följande:
    Jag blev ju överstimulerad, trots låg dos, troligen för att jag hade höga hormonnivåer innan så då är det tydligen svårt att styra med sprutorna. Och större risk om man är lite lättviktig.

Då ligger jag ju risigt till i alla fall, för jag är ganska lättviktig.. Obestämd
    Får se vad de säger i morgon på mitt ul. Antingen så prickade läkaren in min hormondosering eller så har det gått helt galet, bara vänta och se (hoppas såklart på det förstnämnda).

• FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-18 17:30:10 följande:

Nu har vi gjort UL. Det fanns 3 fina äggblåsor, bra storlek. Kommer nog inte få så mycket mer än så trots behandling då mitt AMH är så pass lågt. Äggplock på tisdag!

Då har vi äggplock samma dag! Spännande!! :)
  • FruPäron

Var på mitt andra ul idag! Är på sprutdag 9 och hade ett härligt gäng äggblåsor på 15 mm (ingen aning om hur det ligger till??).

Jag ska ta spruta ikväll och lördag och söndag kl 20.00 är det dags för ägglossningssprutan! Snacka om att pulsen gick upp! :)

Tisdag morgon 7.30 är det äggplock!!!

• FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-18 19:56:12 följande:

Kul att vi fick samma dag! Mina äggblåsor låg på 17-19 mm. Dom sa att det var jätte bra storlek. Troligtvis återföring av ägg på fredag sen.

Undrar när min återföring är.. de sa de nog aldrig! Haha, eller så var man så uppspelt så jag inte hörde :)
  • FruPäron
    1Elle2 skrev 2017-08-19 19:44:12 följande:

Vad bra att allt går enligt plan, skönt! Lycka till på tisdag!

Tack snälla :)

Svårt att bara ta det lugnt och njuta av helgen!

Hur mår du? Hur känns det i kroppen?
  • FruPäron
    1Elle2 skrev 2017-08-20 21:35:23 följande:

Tack bättre och bättre. Äggstockarna krymper som dom ska, bara lite stora nu. Har höga levervärdena dock så fortsatt provtagning imorn. Så nu får jag snart jobba, träna, bada och ha sex igen, tjoho! Hehe

Nu är väntan värst, vill att en månad ska gå så fort och lite ångest över att ägglossningen ska bli en söndag eller måndag för då blir återförong på helgen när de har stängt och då får man vänta till nästa månad.. All denna väntan, det är det IVF egentligen handlar om :)

Haha, ja all denna väntan! Sprutorna är bara en bråkdel. Så otroligt påfrestande psykiskt att "bara" vänta och vara helt oförmögen att själv kunna påverka resultatet. Man får bara hoppas att kroppen sköter sig och man prickat in en bra månad just den månaden man ivf:ar :)
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-20 21:11:51 följande:

Nu är jag klar med sprutor och nässpray! Tog ovitrelle nu kl 21 och nu är det bara vänta på äggplock på tisdag... nervöst!

Tog min ovitrelle kl. 20 igår! Speciell känsla att ta sista sprutan :)

Känner du av något i kroppen? Eller man kanske inte ska känna något?

Om 24 timmar är jag på kliniken med benen i vädret :) haha!
  • FruPäron
    Ellencassandra skrev 2017-08-21 07:29:34 följande:

Vill också vara igång! Men bara en vecka kvar tills läkarbesöket! Men typiskt min mens har alltid kommit mellan dag 26-28 nu kom den idag på dag 33. Min pojkvän åker bort fyra dagar med jobbet i september och är så rädd att vi typ måste göra äggplocket då.. men hoppas vi hinner innan. Hur lång tid tar det från att man får mensen till äggplocket? Vet att det är olika men på ett ungefär? :)

Vi vänta slaviskt på min mens och den kom en måndag em. Jag började med sprutor på onsdagen den veckan och mina ägg plockas nu pp tisdag - så 13 dagar senare!

Hoppas att det synkas bra med tiden! :) lycka till.
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-08-21 08:11:08 följande:

Här kommer en liten uppdatering:

Hade äggplock i fredags, punkterade 8 äggblåsor och av dessa blev det 6 ägg. Äggplocket gick hyfsat, hade ont, men bra mediciner hjälpte till.

Är tänkt att vi ska tillbaka i em för att få tillbaka, förutsatt att det finns ngt att sätta tillbaka. Om inte ska de ringa nu under fm.

Nervös deluxe :S

Hoppas det går bra! Håller tummarna! :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017