IVF start sommar 2017
Det är ett jääätte svagt streck. Svårt att få på bild. Ska testa imorgon bitti med morgonurin. Såklart rädd att det är falskt plus också efter ovitrelle, men det är ju 13 dagar sen.
Grattis <3
Det är ett jääätte svagt streck. Svårt att få på bild. Ska testa imorgon bitti med morgonurin. Såklart rädd att det är falskt plus också efter ovitrelle, men det är ju 13 dagar sen.
Tack! Men imorse fanns inget streck, inte som jag kunde se iallafall :( Så får nog vänta med att glädjas...
Allas kroppar är ju olika och efter att ha kastats in i IVF-världen så förstår man ju ÄNNU mindre ;) haha.
Jag tycker att det är påfrestande psykiskt, för även om man inte aktivt sitter och väntar (eller nästan haha) så blir ju dagarna till testdagen som en enda lång väntan! Och tiden står still. Otroligt frustrerande!
Nästa vecka hoppas vi att det kommer regna plus här inne i gruppen :)
GRATTIS! Gud vad roligt :) Hoppas allt går vägen <3
Hur mycket mensvärk/molvärk förekommer det här i tråden?
Jag har haft mensvärk sedan de plockade mina ägg, dvs snart 2 veckor sedan. Det drar, molar och spänner i livmodern och har inte upphört en endaste stund. Vet inte om det är lutinuset som gör det eller vad??
Mina bröst har ökat två (!!) storlekar också, men det med beror väl också på lutinuset.
Man analyserar ju så mycket att man blir galen, men det är så svårt att veta vad som är "på riktigt". Är väl bara att ha is i magen, men det är ju i stort sett omöjligt haha.
Hoppas det båda gott för oss båda :)
Man vill ju inte hoppas för mycket för att sedan få en käftsmäll av ett negativt graviditetstest. Kroppen är ju så fullproppad av allt möjligt att den beter sig riktigt märkligt, så vanliga tecken kan man inte gå på. Min livmoder verkar riktigt irriterad att man rotat runt där så mycket så värken kan också vara ren protest från den haha.
Ja, ska testa då
När ska du testa?
Hur länge har ni alla fått direktiv om att använda Lutinuset? Jag fick 3pkt a 21 tabl så till 21 dagar totalt. I bipacksedeln står de att vid en bekräftad graviditet skall de tas i 30 dagar. Frågade vid ET o dom sa att dehär 21 dagarna räcker gott o väl. Men blir ändå lite nojig, om de inte kan "skada" är de inte bättre att fortsätta då? Hur tänker ni?
Har tänkt på det där också, men precis som du har jag fått direktiven att fortsätta en vecka efter bekräftad graviditet. Kanske har med att göra att man rubbar den naturliga balansen så de vill återställa den så fort som möjligt efter bekräftad graviditet, så kroppen sköter det själv sedan.?!
Sa dem på första VUL att du hade färre stora ägg än du hade på VUL 2? Jag hoppas att några fler ska mogna på sig över helgen, vill att det ska vara måndag nu!! :)
Bara några dagar kvar till TD men jag känner mig säker på att det kommer vara negativt nu.. vågar inte testa typ. Mått så dåligt i helgen och varit ledsen. Verkligen hamnat i en dipp. Om vi gör om det här så kommer jag inte testa tidigt igen. Då kommer jag avvakta... Känns nästan som att det är mensdags, fått massa utslag i ansiktet osv. Bara vänta och se.
Usch inte alls något positivt inlägg nu..
Hoppas att ni alla mår bra och kämpar på!!
Det kunde lika gärna vara jag som skrev ditt inlägg! Vaknade med en ytterst tung och dyster känsla. Inga ömma bröst, en bråkdel av "växtvärk" i livmodern... Precis så som jag brukar ha innan mens. Grät till och med innan jag orkade lämna sängen i morse, för jag kände hur allt hopp runnit ur mig.
Hur hemskt det än är känns det skönt att veta att det är fler som inte tycker att livet leker eller lyckas hålla modet uppe.
All styrka till oss <3