• FruPäron

IVF start sommar 2017

ivfbebis skrev 2017-09-06 06:44:53 följande:

Dum som jag var så testade jag imorse och det va helt blankt. Så negativt det kan vara! Håller på att bryta ihop men ja. Inte så mycket att göra...

Fina du, jag hoppas så att det ändras! Men jag är inte mer hopp full än du, om mig själv. Jag har absolut inga symptom som tyder på att detta försöket skulle ha lyckats. Är varken illamående eller öm i tuttarna. Hela jag var ju svullen som en ballong efter insättningen men är nu helt återställd. Kissar inte mer än innan, ingen "växtvärk" i livmodern, tomma tuttar och inga behov What so ever att vilja ta en spontan nap mitt under dagen.

Har fortfarande inte testat men fasar för TD när man får svart på vitt med negativt test :( fan också. Hur repar man sig efter detta???

Stor kram till dig <3
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-09-06 07:57:10 följande:

Känner nästan att hur ska man orka göra detta igen? Det är hemskt att gå igenom detta..

:(

Jag förstår inte heller! Detta är så psykiskt dränerande samtidigt som jag förstår att ett försök är ju ingenting jämfört med många andra ivf:are.

Min man försöker få mig att hålla ut till söndag och inte testa innan. Jag vill bara veta att det är negativt så att jag kan börja sörja ordentligt :(

Min mens är beräknad idag så jag vågar knappt gå på toaletten....
  • FruPäron

Då antar jag att mitt första försök kan räknas som att vara över nu. Jag började blöda i morse, sparsamt men precis som när jag får min mens. Blöder nu ordentligt så det är väl över nu.

Ville så gärna och det gör så ont att ha misslyckats.

Lycka till alla ruvare och ni som plussat <3

• FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-09-06 13:06:44 följande:

Åh nej! Jag känner din sorg.. Men min klinik har sagt att jag ska fortsätta ta lutinus och testa på TD även om jag börjar blöda.

Åh nu vill jag gråta. Förbaskade jäkla kroppar!

Vi tar sällskap till försök nr 2!! <3

Kliniken sa också till mig att fortsätta "som vanligt" tills min testdag. Jag förstår att de vill det men jag vill bara skrika "jag hatar lutinus!" när de försöker peppa en.

Jag fick iaf information om att skulle jag vilja återföra en av de embryo vi har i frysen måste jag vänta en mens till, så i oktober. Det känns så otroligt tungt nu!
  • FruPäron

Tack snälla för ert stöd. Så otroligt skönt att inte känna sig enda i världen <3

• FruPäron
    Znickers skrev 2017-09-08 19:41:05 följande:

Tack fina ni för era peppande ord. Nu ska vi bara njuta av helgen, hoppas att rosa flytningarna försvinner och att jag plussar på måndag. Mina Hcg nivåer kanske bara är väldigt låga. Oavsett får det bli nya tag. Har deppat tillräckligt nu. Orkar inte mer. Och mer kan jag inte göra än att vänta... man börjar bli ett proffs på det nu, att vänta!

Hoppas så innerligt att det går vägen för dig!!

För mig började med så som du beskriver, att det kommer ut rosa lutinus. För min del höll det på så en dag (onsdags). Igår kom det blod men inte så att det "rann ur" en. Jag tog ett test som var 10000% negativt. Natten och hela dagen idag har jag blött som aldrig förr. Blod, i alla dess varianter - självklart med klumpar för att göra en ännu mer knäckt :(

Jag slutade med min lutinus igår och det kändes som om det "höll tillbaka" mina blödningar.

Hoppas ditt avtar och du kan lugna oss alla att blödningar INTE behöver sluta som för mig.

Kram <3
  • FruPäron
    Znickers skrev 2017-09-08 21:35:26 följande:

Man vet inte vad man ska tro. Somliga plussar flera dagar innan testdag, andra plussar på testdag men negativt bara dagen innan.... och en del plussar först flera dagar upp till 1v EFTER testdag. Så vad ska man tro?! Har vi fortfarande en chans? Min man säger att det finns en chans... ljusrosa flytning är ovanligt för mig iallafall, hur brukar din mens komma?! Min är pang på rödbetan. Och direkt vid blödningen (forsar) då kommer även mensvärken.

Otroligt svårt att balansera sin längtan medan andra fullständigt skjuter ur sig ungar åt alla håll. Inte heller missunnsam men man kan inte hjälpa att det sticker i både ögon och hjärta :(

Min mens är som en klocka. Även om jag inte kände som jag brukar innan mens så visste jag bara att det inte lyckats (låter så löjligt). Jag har ju varit gravid förr och alla mina graviditeter har börjat på samma sätt (dock bara resulterat i ett barn). Det svåra är ju att man är fullproppad av så mycket hormon att man inte "känner" sin kropp just nu.. jag kunde varken gå på gamla, nya eller vanliga tecken. Visste ju inte vad som var biverkningar av något av preparaten, en graviditet eller mensen...

Min mens kom ju när den var beräknad. Hur hemskt det än låter så är jag glad att den åtminstone sköter sig och inte sköts upp trots den senaste månadens experiment!
  • FruPäron
    Znickers skrev 2017-09-09 09:22:07 följande:

Slutade du då med Lutinus tidigare än din testdag då? Jag är ju lite som du, rosa flytningar som nu är mer i mängd ocj färgen är brun/röd med klumpar (misstänker av lutinuset) . Men vet inte om jag ska sluta med Lutinus eller fortsätta till testdag på måndag. Finns en gnutta hopp om att jag ändå kan vara gravid men är en av dem som blöder lite. Och då vill jag inte sluta med Lutinus. Är så förvirrad. Står inget om det i papprena man fått hem, bara att man ändå ska testa på testdagen även om man blöder.

Jag fick också uppmaning att fortsätta ned lutinuset till testdag. Men då jag sedan tog ett negativt test så tätt in på TD och blödde, inga gravsympton så slutade jag. Med ett ok från kliniken. Jag vill liksom bara få blöda ut och upplevde det som en stoppkloss med den geggan där inne!
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-09-11 15:46:34 följande:

Jag har pratat med kliniken nu och väntar på ny behandlingsperiod. Så läkaren ska ringa upp under veckan och så ska vi gå igenom allt. Måste vänta på nästa mens så det blir väl i slutet på oktober misstänker jag.

Pratade också med min klinik idag. Deppigt samtal men skönt att de tagit emot tusentals negativa besked innan.

Inväntar också återkoppling av min läkare och kommer troligtvis ta en blasto från frysen efter nästa mens (början av okt) och sätta in sista veckan i okt?

Då får vi samköra igen här! <3
  • FruPäron
    Znickers skrev 2017-09-13 10:38:36 följande:

I måndags när jag ringde Sahlgrenska för att informera om vårt misslyckade 1a försök, så fick jag besked att dem är helt fullbokade vid min näst menscykel i oktober. Så arg och besviken, in i bomben. Ska man nu få vänta igen?? För sitt 2a försök?! Hon fick boka in mig till 2 november i stället. Men jag ska ligga på och ringa dem ett par gånger i veckan, någon kanske, tyvärr, behöver avboka. 

Ibland upplever jag hela IVF-karusellen som "löpande band". Är det någon annan som upplever samma sak? Kanske inte samma känsla om man går på privat klinik, men de stora sjukhusen ger en sådan upplevelse iallafall. Riktigt surt! Jag är inte alls bitter. Är hemskt ledsen... men verkligheten suger hästballe många gånger.

Känner med din frustration!

Fick besked att nu när jag ska testa med FET i oktober så får min äl inte ske på en helg (kan ju inte JAG styra iom den är ostimulerad). Kliniken har stängt lör - söndag så då får jag "bara vänta tills nästa månad och se om det blir bättre timing då". Vi har ändå betalt för våra tre försök och det känns så jävla ustrerande att de är så lugna, precis som om man kan ta det lugnt när det enda man får göra är att vänta?! Jag har svårt att hålla huvudet kallt och bara tänka "ja ja, då blir det nästa månad..deeet gör iiiiiinget" !!! Man blir galen!
Svar på tråden IVF start sommar 2017