IVF start sommar 2017
Men det är ju också väldigt märkligt att bedriva en verksamhet där man sysslar med fertilitetsbehandlingar och INTE ha öppet helger! Och vadå "bara vänta"! Herregud!
Men det är ju också väldigt märkligt att bedriva en verksamhet där man sysslar med fertilitetsbehandlingar och INTE ha öppet helger! Och vadå "bara vänta"! Herregud!
Å vad jobbigt! Håller tummarna att det inte inträffar på en helg!
Hoppas det är humörsvängningar av annan orsak <3
Alla hormoner under stimuleringen samt Lutinus har gjort mig till Mrs PMS herself! Brukar också få humörsvängningar några dagar mens, men tror inte att jag kommer känna den skiftningen denna månaden pga alla hormoner jag känt sedan stimuleringen mm.
Någon annan som blivit ett hormonmonster?
Uppdaterade listan, hoppas det blev rätt.
Jag får börja med nässpray 21/10 och förhoppningsvis nytt ÄP mitten på november :)
Hur känns det för dig?
Kram <3
Är det någon som vet när en blastocyst fäster om den gör det? Skall få tillbaka en på lördag.
Men nu kanske jag är helt ute och cyklar, men räknar det inte "fäst"-tiden utifrån hur många dagar det är odlat?!
Vid en "vanlig" graviditet fäster ju ägget ca 7-10 dagar efter att de blivit befruktat.
När du gör ET (och får tillbaka ett 2-3 dagars) så fäster det efter ca 3-5 dagar.
Och vid blasto (5-6 dagar) så fäster det vid 1-3 dagar?
Så förklarade iaf min klinik det för mig men det kan ju såklart vara olika :)
Lycka till!
Ja, skönt med en plan så man inte bara står som ett frågetecken (som man gjort senaste månaden haha). Hoppas att allt går bra <3
Jag känner mig väl ganska redo att kasta mig in igen. Oron gnager mer och mer för varje dag, så svårt att släppa den när man inte lyckades första gången.
Hoppas det blir många ägg för er denna gången.
Man blir helt snurrig av dagarna och önskar ju att de kunde säga exakt vilken dag, tid, sekund som det fäster :) Man vill ju bara veta!
All lycka till dig!
När skulle du göra nästa behandling? Du skulle göra FET?
Hej alla i tråden (om ni finns kvar...?)
Jag har nu påbörjat försök 2. Ska göra FET denna månaden och har ultraljud på onsdag för att kolla hur mina äggblåsor är och när jag får äl.
Tar äl-test varje morgon nu och blir nervös så fort jag ska kissa på stickan. Har aldrig tagit äl-test så ny värld för mig!
Hur går det för er andra?
Spännande, lycka till! Jag ska också göra FET och ska börja med ÄL-stickor på lördag! Inplanerat ultraljud på måndag :)
Har tagit ÄL-test några gånger förut men tycker att det är svårt att hitta lh-ökningen. Vilka tester använder du? Tänkte köpa idag.