• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Västerås

Följer er härinne

Vi får försöka ny ivf i slutet av januari tills dess ska vi vila och ställa oss i adoptionskö????

• Hey.orange
    1Elle2 skrev 2017-11-30 21:31:04 följande:

Gick alltså inget vidare för mig :,( En stjärna föll.

Började med nåt rosa sen en konstig mens beräknad mensdag och sen vanlig mens. Och testet var sen såklart negativt. Bröt ihop helt. Har haft jul lite som en ?deadline? sen allt började i våras, så det är tungt nu.

Men vi kör igen nästa äl om det timar med dagarna. Försöker hoppas, men det är tungt. Ska få remiss till nån att prata med iallafall..

Tråkigt att höra :(
  • 1Elle2
    Västerås skrev 2017-12-01 19:33:50 följande:

Följer er härinne

Vi får försöka ny ivf i slutet av januari tills dess ska vi vila och ställa oss i adoptionskö????

Bra med vila men all väntan är jobbig. Spännande med adoption, är ändå ett alternativ som man lätt glömmer. Kram till dig och oss!
  • 170909
    1Elle2 skrev 2017-11-30 21:31:04 följande:

Gick alltså inget vidare för mig :,( En stjärna föll.

Började med nåt rosa sen en konstig mens beräknad mensdag och sen vanlig mens. Och testet var sen såklart negativt. Bröt ihop helt. Har haft jul lite som en ?deadline? sen allt började i våras, så det är tungt nu.

Men vi kör igen nästa äl om det timar med dagarna. Försöker hoppas, men det är tungt. Ska få remiss till nån att prata med iallafall..

Det går inget vidare för mig heller, därför har jag inte varit inne här på länge.
    Jag är glad för alla er som lyckas det är jag men ibland blir det lite jobbigt att läsa om när man själv inte lyckas så bra. 
    Har gjort ett stimulerat försök och ett FET väntar nu på nästa mens om ca 4v för att börja nästa stimulering. 
    Förra stimuleringen var vedervärdig alla biverkningar man kan få, dem fick jag.

Ska försöka hitta något positivt att fokusera på
  • hanna8911

[quote=78254035][quote-nick]170909 skrev 2017-12-07 13:51:18 följande:[/quote-nick]Det går inget vidare för mig heller, därför har jag inte varit inne här på länge.

Jag är glad för alla er som lyckas det är jag men ibland blir det lite jobbigt att läsa om när man själv inte lyckas så bra. 

Har gjort ett stimulerat försök och ett FET väntar nu på nästa mens om ca 4v för att börja nästa stimulering. 

Ska försöka hitta något positivt att fokusera på [/

Stor kram!! Får försöka njuta av julen och allt vad den innebär!

• 1Elle2
    170909 skrev 2017-12-07 13:51:18 följande:

Det går inget vidare för mig heller, därför har jag inte varit inne här på länge.

Ska försöka hitta något positivt att fokusera på

Känner med dig, och förstår.. Har du fått hjälp med nån att prata med? Kan ju va värt ett försök, så man inte förlorar sig själv helt i allt detta.

Hur fungerar stimulerat försök? Eller menar du som äggplocket?

Jag ska göra fet nr 2 nu i veckan, innebär dock att "facit" kommer vid julafton... kan bli en extra tung jul..
  • hanna8911
    1Elle2 skrev 2017-12-09 23:41:31 följande:
    Känner med dig, och förstår.. Har du fått hjälp med nån att prata med? Kan ju va värt ett försök, så man inte förlorar sig själv helt i allt detta.

Hur fungerar stimulerat försök? Eller menar du som äggplocket?

Jag ska göra fet nr 2 nu i veckan, innebär dock att "facit" kommer vid julafton... kan bli en extra tung jul..
    Då ligger vi ganska lika! Väntar på omslag på stickan så du är lite före. Är mest orolig över att det enda frusna blaston vi har inte överlever upptining...
  • 1Elle2
    hanna8911 skrev 2017-12-11 18:40:12 följande:

Då ligger vi ganska lika! Väntar på omslag på stickan så du är lite före. Är mest orolig över att det enda frusna blaston vi har inte överlever upptining...

Har du haft omslag nu? När blir det för dig? Den överlever säkert prima. kram
  • hanna8911
    1Elle2 skrev 2017-12-12 23:06:19 följande:

Har du haft omslag nu? När blir det för dig? Den överlever säkert prima. kram

Idag på kvällen fick jag det så det har tagit sin lilla tid! Men ska ringa imorgon och antagligen ta sprutan imon sen tillbaka på tisdag!
  • 1Elle2
    hanna8911 skrev 2017-12-13 20:26:12 följande:

Idag på kvällen fick jag det så det har tagit sin lilla tid! Men ska ringa imorgon och antagligen ta sprutan imon sen tillbaka på tisdag!

Vad bra att det är igång nu! Hur fungerar det med stimulerat försök. Man får ägglossning och sen tar spruta (vadå för nån?) och sen fet?

Jag gjorde återföring idag. Det gjorde nåt så vedervärdigt ont, som att den lilla katetern var en nål typ, så ska det ju inte va :s
Svar på tråden IVF start sommar 2017