• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • kattnos
    Milli07 skrev 2017-11-15 13:25:38 följande:
    Jag känner mig också gravid och har gjort det hela tiden. Men drabbades av MA förra året och även då kände jag mig gravid och hann gå till vecka 11 innan vi fick veta att något var fel. Gjorde medicinskt abort vecka 13 och fick skrapas två månad efter det. Pga denna erfarenhet vågar jag inte lita på min kropp. Längtar efter att ha mage och känna rörelser så jag förhoppningsvis kan slappna av :)
    Ja, med den erfarenheten förstår jag din oro! Men det är ju inte mycket mer att göra än att försöka kontrollera det man nu kan. Lycka till, håller tummarna att allt går väl!
  • Hey.orange
    ivfbebis skrev 2017-11-15 11:47:44 följande:

Vi avbryter vår behandling. Läkarna ska gå igenom vårt ?fall? och diskutera vår fortsättning. Eventuellt får vi ett försök till efter jul/nyår annars får vi gå vidare med äggdonation.

Skönt att de ska studera ert fall, men då får ni vänta mer än vad ni tänkt?
  • ivfbebis
    Hey.orange skrev 2017-11-16 06:43:10 följande:

Skönt att de ska studera ert fall, men då får ni vänta mer än vad ni tänkt?

Ja vi får ju ny väntetid om vi måste gå över till äggdonation...
  • 1Elle2

Nu ruvar äntligen jag också för första gången, nästan 4 månader efter äggplock. Det känns så knäppt, helt overkligt. Jag är lite öm och det sticker vid livmodern men det är väl sen införandet antar jag. Dagarna/timmarna går så långsamt..

• kattnos
    1Elle2 skrev 2017-11-17 18:54:16 följande:

Nu ruvar äntligen jag också för första gången, nästan 4 månader efter äggplock. Det känns så knäppt, helt overkligt. Jag är lite öm och det sticker vid livmodern men det är väl sen införandet antar jag. Dagarna/timmarna går så långsamt..

Åh, äntligen - jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för dig! Jag hade också lite ont efter äggplocket men det försvann ganska snabbt. Gjorde du i naturlig cykel nu? När är din td? :)
  • 1Elle2
    kattnos skrev 2017-11-17 21:31:28 följande:

Åh, äntligen - jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för dig! Jag hade också lite ont efter äggplocket men det försvann ganska snabbt. Gjorde du i naturlig cykel nu? När är din td? :)

Ja helt naturlig cykel, och inga Lutinus!

Td är på onsdag. Sen början på veckan har det som dragit nertill i magen och ryggen, och som lätt mensvärk till och från. Och igår fick jag en liten rosa flytning, så har jag aldrig annars. Idag eller imorn borde mensen komma om den kommer. Men jag har ju sån stress/oroskänslan i hela kroppen så jag vet inte alls vad jag ska tro, usch.
  • Hey.orange
    1Elle2 skrev 2017-11-17 18:54:16 följande:

Så härligt att höra, vilken väntan det har varit för dig!
  • loooice

Nu är jag tillbaka. Vi har äntligen fått beskedet att vi ska få börja göra ivf i mars nästa år. Eller rättare sagt tre månader from två veckor tillbaka (om vårdgarantin stämmer). Grattis till er som lyckats????jag är nervös för att ivf inte ska fungera efter att vi försökt på egen hand i två år. Efter nyår ska vi få reda på mer om sprutor osv. Känns nervöst men också hoppfullt. Hur mår man efter sprutorna?

• Trullis82
    Hey.orange skrev 2017-06-16 21:33:43 följande:

Vi ska troligtvis göra vårt andra IVF Fast "endast" ett FET efter sommaren :) vårt första IVF gjorde vi för snart två år sedan. Med lyckat resultat :) vår dotter bli ett år nu i juni :) följs gärna åt om jag får vara med :)(:

Om man fått hjälp en gång redan, får man hjälp en gång till då eller får man bekosta själv?
  • Hey.orange
    Trullis82 skrev 2017-11-25 16:54:16 följande:

Om man fått hjälp en gång redan, får man hjälp en gång till då eller får man bekosta själv?

Hej! Man får ju tre äggplock landstingsfinansierade, men om man lyckas (vet inte om det betyder fulländad graviditet) så får man betala sen. Vi lyckades på första försöket med ivf och fick en dotter, och fick fem blasto till frysen. Och nu när vi gjorde Fet fick vi betala 16000kr+1300 för besök med prover osv+800kr för lutinus och ÄL spruta.
Svar på tråden IVF start sommar 2017