• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Znickers
    kattnos skrev 2017-08-20 09:15:04 följande:

Jag gör också min behandling på Sahlgrenska och jag ligger vad jag förstår 2 dagar efter er, ska ta min första orgalutran ikväll och har ul på tisdag. Så jag följs gärna åt också om det är ok :) Tycker ni att ni känner något särskilt av sprutorna?

Så spännande!! Hoppas du har fått fina utvecklade äggblåsor till på tisdag. Jag har mitt 2:a UL på tisdag :) Idag hade jag på sprutdag 6 ungefär 4 blåsor på 13mm, så hoppas fet blir fler till tisdag och att de iallafall är runt 15-17 mm.

Håll oss uppdaterade, vill också veta hur det går för dig :)
  • Znickers

Är det fler än jag som är jääääkligt nervös inför äghplocket? Hade egentligen velat bli nersövd men det gör man inte här hemma i Sverige. I USA vet jag att de använder narkos. Usch. Sån ångest inför den dagen.

• ijo
    Znickers skrev 2017-08-20 23:34:51 följande:

Är det fler än jag som är jääääkligt nervös inför äghplocket? Hade egentligen velat bli nersövd men det gör man inte här hemma i Sverige. I USA vet jag att de använder narkos. Usch. Sån ångest inför den dagen.

Som jag skrev här ovan så är det inte alls så hemskt som jag trodde innan. Jag var jätterädd och hade tänkt mig någon helt annan process än vad det egentligen var. Det går relativt snabbt och man får bra smärtlindring. Be om maxdos med morfin så gör det inte så ont. Det är inte alls så farligt så man behöver sövas (tänkte också innan att jag ville det). På typ 15 min är det över :)
  • kattnos
    Znickers skrev 2017-08-20 23:32:49 följande:
    Så spännande!! Hoppas du har fått fina utvecklade äggblåsor till på tisdag. Jag har mitt 2:a UL på tisdag :) Idag hade jag på sprutdag 6 ungefär 4 blåsor på 13mm, så hoppas fet blir fler till tisdag och att de iallafall är runt 15-17 mm.

Håll oss uppdaterade, vill också veta hur det går för dig :)
    Jag ska hålla er uppdaterade!

Jag känner mig ibland lite svullen och känner av något i magen samt har huvudvärk. Men inte någonting hela tiden liksom. Vägde mig idag och jag har inte gått ned efter mens vilket jag alltid brukar göra (eller snarare går upp kring mens) så får väl ta det som ett gott tecken i det här fallet!

Haha, äggplocket har jag inte ens tänkt på än, det känns avlägset även om det kan bli om någon vecka.. men ska göra som råds här och be om mkt smärtlindring! :)
  • frikenfröken
    Znickers skrev 2017-08-20 23:23:27 följande:

Ok, men av vilken anledning fick du börja med så låg dos, beror det på PCOS? Jag hoppas verkligen att du svarar bättre nu när du fått höjd dos. Håller tummarna.

Det är så spänt för oss alla kan jag tänka mig, särskilt när det är första försöket... man är föeväntansfull, nervös och emotionell.

Hur gick det med UL:en idag?

Jag har ju väldigt mycket äggblåsor så de var rädda att överstimulera mig. Men tyvärr så hjälpe de inte att höja mig då jag måste börja på en högre dos. Sen var ju detta mitt första försök med stimulering och de är de svårt att veta hur man reagerar. Men jag tror att de beror på min pcos som de valde att starta så försiktigt.. Mitt största ägg igår efter 13 sprutdagar var 12,5 mm, växt ca 2 mm på en vecka. De är för dåligt. Så vi valde att avsluta denna behandlingen och börja om på nytt om typ 2 månader... Väldigt tråkigt men de var de bästa för mig. Får börjar på en högre dos från start istället :)
  • Ellencassandra

Vill också vara igång! Men bara en vecka kvar tills läkarbesöket! Men typiskt min mens har alltid kommit mellan dag 26-28 nu kom den idag på dag 33. Min pojkvän åker bort fyra dagar med jobbet i september och är så rädd att vi typ måste göra äggplocket då.. men hoppas vi hinner innan. Hur lång tid tar det från att man får mensen till äggplocket? Vet att det är olika men på ett ungefär? :)

• FruPäron
    1Elle2 skrev 2017-08-20 21:35:23 följande:

Tack bättre och bättre. Äggstockarna krymper som dom ska, bara lite stora nu. Har höga levervärdena dock så fortsatt provtagning imorn. Så nu får jag snart jobba, träna, bada och ha sex igen, tjoho! Hehe

Nu är väntan värst, vill att en månad ska gå så fort och lite ångest över att ägglossningen ska bli en söndag eller måndag för då blir återförong på helgen när de har stängt och då får man vänta till nästa månad.. All denna väntan, det är det IVF egentligen handlar om :)

Haha, ja all denna väntan! Sprutorna är bara en bråkdel. Så otroligt påfrestande psykiskt att "bara" vänta och vara helt oförmögen att själv kunna påverka resultatet. Man får bara hoppas att kroppen sköter sig och man prickat in en bra månad just den månaden man ivf:ar :)
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-20 21:11:51 följande:

Nu är jag klar med sprutor och nässpray! Tog ovitrelle nu kl 21 och nu är det bara vänta på äggplock på tisdag... nervöst!

Tog min ovitrelle kl. 20 igår! Speciell känsla att ta sista sprutan :)

Känner du av något i kroppen? Eller man kanske inte ska känna något?

Om 24 timmar är jag på kliniken med benen i vädret :) haha!
  • FruPäron
    Ellencassandra skrev 2017-08-21 07:29:34 följande:

Vill också vara igång! Men bara en vecka kvar tills läkarbesöket! Men typiskt min mens har alltid kommit mellan dag 26-28 nu kom den idag på dag 33. Min pojkvän åker bort fyra dagar med jobbet i september och är så rädd att vi typ måste göra äggplocket då.. men hoppas vi hinner innan. Hur lång tid tar det från att man får mensen till äggplocket? Vet att det är olika men på ett ungefär? :)

Vi vänta slaviskt på min mens och den kom en måndag em. Jag började med sprutor på onsdagen den veckan och mina ägg plockas nu pp tisdag - så 13 dagar senare!

Hoppas att det synkas bra med tiden! :) lycka till.
  • Hoppfullhet

Här kommer en liten uppdatering:

Hade äggplock i fredags, punkterade 8 äggblåsor och av dessa blev det 6 ägg. Äggplocket gick hyfsat, hade ont, men bra mediciner hjälpte till.

Är tänkt att vi ska tillbaka i em för att få tillbaka, förutsatt att det finns ngt att sätta tillbaka. Om inte ska de ringa nu under fm.

Nervös deluxe :S

Svar på tråden IVF start sommar 2017