• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • 1Elle2
    frikenfröken skrev 2017-08-21 16:40:22 följande:

Ja de kändes väldigt jobbigt, men nu känns de bättre :) de vet ju ändå vad som funkar bäst och jag längtar till att få köra igång igen för att se hur de ska vara när dosen ligger rätt :)

Ja med de får vi göra!

Hur ligger du i tiden? Väntar du på mens för att starta? Är de ditt första försök?

Jag har gjort mitt första äggplock, fick 5 blastocyster till frysen men ingen återföring pga överstimulering. Så nu väntar jag på nästa mens, eller egentligen ägglossningen efter den för återföring, så i början av oktober om alla dagar prickas in...
  • frikenfröken
    ijo skrev 2017-08-22 09:09:11 följande:

Tog ett digitalt clearblue test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt. Förra gången fick jag tidigt MF så svårt att glädja sig, vågar inte riktigt hoppas ännu. Riktiga testdagen är inte förrän 1/9. Hoppas det fortsätter vara plus <3

Håller tummarna att du får behålla ditt plus :)
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-08-21 21:23:39 följande:
    Tack! Ja det är mitt första äggplock. Nervös! Kommer nog sova halvdåligt inatt...
    Lycka till!
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-08-22 10:03:42 följande:

Åh så kul! Grattis! Hoppas hoppas du får något till frysen denna gången :) Och hoppas du får ett stort fint plus om några dagar såklart!

Tusen tack :)

Stort lycka vill själv!
  • kattnos

Tog ett digitalt clearblue test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt. Förra gången fick jag tidigt MF så svårt att glädja sig, vågar inte riktigt hoppas ännu. Riktiga testdagen är inte förrän 1/9. Hoppas det fortsätter vara plus <3

Stort grattis! Håller tummarna att det håller i sig :)

Jag har varit på mitt första UL idag, sprutdag 7, och jag hade totalt 15 äggblåsor på 9-14mm vilket jag antar är rätt bra? Fick min dos Gonal-F sänkt till 112,5 från 125 och nästa UL är på fredag!
  • ivfbebis

Av 3 äggblåsor så fick vi 2 fina ägg. Återföring på fredag om allt går bra.

Tyckte äggplocket gick bra, visst känns det men det var bättre än jag trodde.

• ivfbebis

Grattis! Håller tummarna att det håller i sig... :)
  • ijo
    kattnos skrev 2017-08-22 10:57:30 följande:

Stort grattis! Håller tummarna att det håller i sig :)

Jag har varit på mitt första UL idag, sprutdag 7, och jag hade totalt 15 äggblåsor på 9-14mm vilket jag antar är rätt bra? Fick min dos Gonal-F sänkt till 112,5 från 125 och nästa UL är på fredag!

Tack så mycket :)

15 äggblåsor låter ju väldigt lovande :) Då har dom nog växt till sig fint till fredagen. Plock efter helgen då kanske? :)
  • FruPäron

Hej gruppen!

Då var mina ägg också plockade. Trodde inte det skulle göra speciellt ont Meeb mina äggstockar var ordentligt stora. Resultatet blev 10 ägg (!!) och får tillbaka ett på fredag!

Och grattis ijo till plusset :)

• FruPäron

Hej gruppen!

Då var mina ägg också plockade. Trodde inte det skulle göra speciellt ont Meeb mina äggstockar var ordentligt stora. Resultatet blev 10 ägg (!!) och får tillbaka ett på fredag!

Och grattis ijo till plusset :)

Svar på tråden IVF start sommar 2017