• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Ellencassandra
    FruPäron skrev 2017-08-21 07:57:24 följande:
    Vi vänta slaviskt på min mens och den kom en måndag em. Jag började med sprutor på onsdagen den veckan och mina ägg plockas nu pp tisdag - så 13 dagar senare!

Hoppas att det synkas bra med tiden! :) lycka till.
    Okej! Tack för svar :) får se då hur lång tid det tar!
  • Ellencassandra
    Hoppfullhet skrev 2017-08-21 08:11:08 följande:

Här kommer en liten uppdatering:

Hade äggplock i fredags, punkterade 8 äggblåsor och av dessa blev det 6 ägg. Äggplocket gick hyfsat, hade ont, men bra mediciner hjälpte till.

Är tänkt att vi ska tillbaka i em för att få tillbaka, förutsatt att det finns ngt att sätta tillbaka. Om inte ska de ringa nu under fm.

Nervös deluxe :S

Gud vad spännande! Hoppas att allt har gått bra med äggen :) berätta gärna sen hur det gick!
    De har inte hört av sig under helgen hur de har utvecklat sig?
  • Hoppfullhet
    Ellencassandra skrev 2017-08-21 08:26:33 följande:

Gud vad spännande! Hoppas att allt har gått bra med äggen :) berätta gärna sen hur det gick!

De har inte hört av sig under helgen hur de har utvecklat sig?

Nej, tydligen hade denna klinik som rutin att göra såhär.

När vi var på RMC så fick man själv ringa labbet dagen efter äggplock och kolla hur de gått.

Tack, ja hoppas att ngt finns iaf :)
  • Ellencassandra
    Hoppfullhet skrev 2017-08-21 08:39:55 följande:
    Nej, tydligen hade denna klinik som rutin att göra såhär.

När vi var på RMC så fick man själv ringa labbet dagen efter äggplock och kolla hur de gått.

Tack, ja hoppas att ngt finns iaf :)
    Jaha okej! Förstår att det är nervöst! Håller tummarna!
  • 1Elle2

[quote-nick]frikenfröken:[/quote-nick]

Vad trist att det inte funkade och börja om med allt. Klurigt med pcos. Men till nästa gång har de ju mkt bättre koll. Vi väntar tillsammans! Kram

• FruPäron

Hade äggplock i fredags, punkterade 8 äggblåsor och av dessa blev det 6 ägg. Äggplocket gick hyfsat, hade ont, men bra mediciner hjälpte till.

Är tänkt att vi ska tillbaka i em för att få tillbaka, förutsatt att det finns ngt att sätta tillbaka. Om inte ska de ringa nu under fm.

Hoppas det går bra! Håller tummarna! :)
  • ijo

Åh, hoppas allting går bra! Håller tummarna!
  • kattnos

Åh, hoppas att allt går bra!!
    Men då blir det tillbakasättning på dag 3 eller? Trodde man brukade göra det på dag 2 el 5? Eller hur räknar man egentligen?
  • ivfbebis
    1Elle2 skrev 2017-08-20 21:26:58 följande:

Härligt! Det kommer säkert gå fint. Hoppas på lagom :) många ägg!

frikenfröken skrev 2017-08-20 22:45:31 följande:

Åh vad spännande!! Håller tummarna för fina ägg! Lycka till! :)

ijo skrev 2017-08-20 23:19:42 följande:

Så spännande! Kommer gå jättebra. Jag var jätterädd och nervös innan men var inte alls så farligt jag trott. När det gjorde ont fick jag mer smärtlindring direkt så var inte rädd för att be om mer ;)

Tack! Jag hoppas att det kommer gå bra. Eftersom jag inte hade så många äggblåsor så är jag mest nervös över om det finns ägg där inne eller inte. Jag får lita på att smärtlindringen räcker!
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-21 07:54:12 följande:

Tog min ovitrelle kl. 20 igår! Speciell känsla att ta sista sprutan :)

Känner du av något i kroppen? Eller man kanske inte ska känna något?

Om 24 timmar är jag på kliniken med benen i vädret :) haha!

Näää jag känner inget speciellt efter sprutan! Trodde det skulle kännas mer eftersom att man nu ska ha ägglossning... vi ska vara på plats imorgon kl 08.00. Jag måste vara nyduschad, inget smink, inga smycken etc.
Svar på tråden IVF start sommar 2017