IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Av 3 äggblåsor så fick vi 2 fina ägg. Återföring på fredag om allt går bra.
Tyckte äggplocket gick bra, visst känns det men det var bättre än jag trodde.
Jag har gjort mitt första äggplock, fick 5 blastocyster till frysen men ingen återföring pga överstimulering. Så nu väntar jag på nästa mens, eller egentligen ägglossningen efter den för återföring, så i början av oktober om alla dagar prickas in...
Så spännande att följa era resor! Grattis till utförda äggplock och plus! Håller tummarna!
Vi kör om 2 mån:)
Härligt i efterhand men det var riktigt oskönt att få ut dem. 15-16 blåsor stack de, men 10 ägg känns väl ändå som bra resultat :)
Fick reda på att min mans sperma vad ordentligt över medel så de blir ivf.
Tänkte dock på återföringen, trodde det var dag 2 ELLER 5 det händer, men jag ska tillbaka dag 3? Väldigt förvirrad!
Skönt att det gick så smidigt för er!
Jag var så öm i hela buken att jag kallsvettades redan innan de började tömma. Trodde svullnaden skulle få ned men 10 min efter ingreppet såg jag ut som en ballong igen. Kan sitta i flera veckor sa de till mig.. peppande att höra, haha :)
Hoppas på ett finfint ett tillbaka till er :)
Jättebra!!
jag har hört dag 2,3 el 5. Innan har jag fått tillbaka på både dag 2 o 3 o även 3 nu denna gång. Tänkte att det kanske berodde på att jag gjorde äggplock en fre o man ville vänta till mån. Vet inte hur de väljer men förhoppningsvis vad de anser är bäst.
Vila upp dig ordentligt nu så gott du kan :)
Ja alltså så här efteråt är det inte så skönt när all smärtstillande har släppt. Jag har ont på vänster sida och bak mot ryggen. Kommer inte kunna jobba idag. Och svullnaden ska vi inte prata om haha! Känns som att jag har massa luft i magen.
Ja, det påminner verkligen om gaser i hela buken! Haha. Känner mig iaf bättre idag, men det är lätt att säga innan man ens stigit upp ur sängen :)
Vilken tid fick ni för insättning? Ska du jobba den dagen?
Igår kväll första gonal spruta tagen. Tacksam att ha en man som har ge-sprutor-vana, jag klarar inte av det själv annars (facepalm) Fast det kändes knappt ...
Hur resonerar läkare när dem tar beslut hur många dagar som embryon ska odlas? Varför vissa får 2-3 dagars, andra 5? Är det inte säkrare att sätta in 5 dagars, eller hinner inte kroppen att ta emot det? Har ni nån aning?