• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ijo
    Bonnamoran skrev 2017-08-22 09:48:12 följande:

Håller tummar och tår för dig och er! :)

Hoppfullhet skrev 2017-08-22 09:54:40 följande:

Håller tummarna för att plusset håller i sig :)

frikenfröken skrev 2017-08-22 10:14:05 följande:

Håller tummarna att du får behålla ditt plus :)

ivfbebis skrev 2017-08-22 11:12:53 följande:

Grattis! Håller tummarna att det håller i sig... :)

Tack så mycket!! <3
  • ijo
    FruPäron skrev 2017-08-22 11:57:40 följande:

Hej gruppen!

Då var mina ägg också plockade. Trodde inte det skulle göra speciellt ont Meeb mina äggstockar var ordentligt stora. Resultatet blev 10 ägg (!!) och får tillbaka ett på fredag!

Och grattis ijo till plusset :)

Grattis till lyckat äggplock! Hoppas det blir många fina befruktade! :)

Tack så mycket :)
  • ijo
    Milli07 skrev 2017-08-22 10:02:46 följande:

Grattis!!! Hoppas det håller i sig <3 Själv ska jag börja med sprutorna i slutet av veckan!

Tack! :)

Spännande att få börja med sprutorna. Kör du korta metoden?
  • kattnos
    ijo skrev 2017-08-22 11:56:40 följande:
    Tack så mycket :)

15 äggblåsor låter ju väldigt lovande :) Då har dom nog växt till sig fint till fredagen. Plock efter helgen då kanske? :)
    Hoppas det! Men vi får se, det blir eventuellt ett UL till.. fick dock prata en hel del på jobbet med min chef och tjejen som planerar våra jobb, för det blir lite omjuseringar i och med ev äggplock och samtidigt vill vi ju inte ändra i tiderna om det inte behövs. Så det blir ett pusslande! Min chef visste det redan men inte min andra kollega - dock så tyckte hon att det var jättespännande och roligt för hennes syster har gjort IVF, så det kändes bra att berätta för henne :) Annars vill jag liksom inte att alla på jobbet ska veta, såklart.
  • Hey.orange

Så spännande att följa era resor! Grattis till utförda äggplock och plus! Håller tummarna!
    Vi kör om 2 mån:)

• Milli07
    ijo skrev 2017-08-22 12:05:39 följande:

Tack! :)

Spännande att få börja med sprutorna. Kör du korta metoden?

Ja vi ska köra korta protokollet med start cykeldag 2. Väntar mens någon gång mellan fredag och söndag :) Sjukt nervös men samtidigt väldigt förväntansfull efter två års väntan på tillökning!
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-08-22 11:12:03 följande:

Av 3 äggblåsor så fick vi 2 fina ägg. Återföring på fredag om allt går bra.

Tyckte äggplocket gick bra, visst känns det men det var bättre än jag trodde.

Hoppas på ett finfint ett tillbaka till er :)
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-08-22 11:57:40 följande:

Hej gruppen!

Då var mina ägg också plockade. Trodde inte det skulle göra speciellt ont Meeb mina äggstockar var ordentligt stora. Resultatet blev 10 ägg (!!) och får tillbaka ett på fredag!

Och grattis ijo till plusset :)

Härligt med så många, hur många blåsor stack dom?

God chans till många befruktade :) hur vad de, skulle ni köra ivf eller icsi?
  • Mjbo
    ijo skrev 2017-08-22 09:09:11 följande:

Tog ett digitalt clearblue test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt. Förra gången fick jag tidigt MF så svårt att glädja sig, vågar inte riktigt hoppas ännu. Riktiga testdagen är inte förrän 1/9. Hoppas det fortsätter vara plus <3

Åååh stort grattis!!! :) <3
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-08-22 21:25:04 följande:

Härligt med så många, hur många blåsor stack dom?

God chans till många befruktade :) hur vad de, skulle ni köra ivf eller icsi?

Härligt i efterhand men det var riktigt oskönt att få ut dem. 15-16 blåsor stack de, men 10 ägg känns väl ändå som bra resultat :)

Fick reda på att min mans sperma vad ordentligt över medel så de blir ivf.

Tänkte dock på återföringen, trodde det var dag 2 ELLER 5 det händer, men jag ska tillbaka dag 3? Väldigt förvirrad!
Svar på tråden IVF start sommar 2017