IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Igår kväll första gonal spruta tagen. Tacksam att ha en man som har ge-sprutor-vana, jag klarar inte av det själv annars (facepalm) Fast det kändes knappt ...
Hur resonerar läkare när dem tar beslut hur många dagar som embryon ska odlas? Varför vissa får 2-3 dagars, andra 5? Är det inte säkrare att sätta in 5 dagars, eller hinner inte kroppen att ta emot det? Har ni nån aning?
Igår kväll första gonal spruta tagen. Tacksam att ha en man som har ge-sprutor-vana, jag klarar inte av det själv annars (facepalm) Fast det kändes knappt ...
Hur resonerar läkare när dem tar beslut hur många dagar som embryon ska odlas? Varför vissa får 2-3 dagars, andra 5? Är det inte säkrare att sätta in 5 dagars, eller hinner inte kroppen att ta emot det? Har ni nån aning?
Sen kanske embryot inte blir till en blastocyst förrän dag 6, men då kan man inte sätta in det den dagen för "fönstret" har stängt då så då fryser man ner och sätter tillbaka nästa månad istället :)
:) varsågod!
jag har ivf podden å tacka! Dom förklarar verkligen superbra :D
:) varsågod!
jag har ivf podden å tacka! Dom förklarar verkligen superbra :D
Jag håller med, tack för tipset att börja lyssna på den! Avsnittet med tjejen från labbet tyckte jag var väldigt intressant!
Idag har jag känt mig lite tung i äggstockarna - det bubblar liksom i dem titt som tätt - men framför allt har jag varit trött! Jag har ingen energi, jag som alltid brukar flyga runt. Hoppas att det blir bättre snart och att de efter fredagens ul bestämmer att det börjar dags för äggplock. Fast man vågar inte hoppas för mycket...
Hur mår ni andra, både ni som ruvar och ni som sprutar?