• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Hoppfullhet
    ijo skrev 2017-08-25 15:58:39 följande:

Mitt plus var betydligt starkare imorse. RD5 vs RD9 :) Hoppas så att den trivs och vill stanna! BIM imorgon, vill inte se något blod.

Grattis, så kul!!

Fick du tillbaka 2,3 el 5-dagars?
  • Hoppfullhet

Härligt o se att många e på G nu, då har vi förhoppningsvis lite plus i tråden om någon vecka :)

Fick förresten bra från kliniken idag att 1 (!) ägg frysts ner (odlad till dag 5) jippi!!!! Kanske inte låter som mkt, men detta är 4:e icsi'n o första gången ngt gått till frysen :)

• Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-08-25 20:58:14 följande:

Härligt o se att många e på G nu, då har vi förhoppningsvis lite plus i tråden om någon vecka :)

Fick förresten bra från kliniken idag att 1 (!) ägg frysts ner (odlad till dag 5) jippi!!!! Kanske inte låter som mkt, men detta är 4:e icsi'n o första gången ngt gått till frysen :)

Men åååh så kul!!! Grattis :D
  • ivfbebis
    ijo skrev 2017-08-25 19:54:42 följande:

Tack! Hoppas att vi alla plussar & få gå hela vägen <3

Ovitrellen kan ju sitta i upp till 10 dagar. Men efter det kan man ju tjuvtesta om man vill ;) Vad var det du satte in nu? 2, 3 eller 5-dagars?

Ja precis.. kommer toktesta på dag 11 hahaha

Äggplock i tisdags och återföring idag så det blir väl 3-dagars? Vi fick ta foto på vårt embryo :D
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-08-25 19:58:05 följande:

Tack för era lyckönskningar! Är rädd för att bli ett hormonellt monster. Hur har ni mått rent hormonellt och mentalt? Hur har det känts för er? Vet knappt vad jag ska förvänta mig.

Jag började med nässpray i 4 v och på slutet hade jag huvudvärk men så fort jag börjat med sprutorna har jag nog inte haft nåt speciellt. Glömmer fort haha! Inte så mycket sexlust.. det är väl det. Blir så uppslukad av processen.
  • ijo
    Hoppfullhet skrev 2017-08-25 20:55:49 följande:

Grattis, så kul!!

Fick du tillbaka 2,3 el 5-dagars?

Tack! Försöker ta en dag i taget nu. Det var 5-dagars frysis i naturlig cykel :) Kul att ni fick en till frysen också <3
  • Senua
    Milli07 skrev 2017-08-25 17:53:45 följande:

Idag kom fru röd på besök så imorgon kör vi igång med sprutorna. Nästa fredag ska vi till kliniken för ett första VUL. Iiiih så spännande men såååå nervöst!

Hej! Ska också börja med sprutorna ikväll och vul på fredag. Livrädd.
  • Mm79
    Senua skrev 2017-08-26 11:56:04 följande:

Hej. Det har jag också varit i början. Men nu när allt är igång så känns det helt ok (sprutdag 5). Känner mig lugn faktiskt ???? Jag kunde dock inte sticka mig själv så min kille gör det istället . Funkar jättebra
    //MM
  • kattnos
    Senua skrev 2017-08-26 11:56:04 följande:
    Spännande! Det kommer att gå fint! Jag har tagit på mig själv de flesta dagarna, några gånger har det gjort lite ont men de flesta gångerna har det inte känts nästan alls. Ikväll ÄL-spruta, skönt att det är över sen! :) eller iaf det jag kan göra själv ;)
  • Senua

Tack för uppmuntran! :) Är mest orolig dels för att göra fel, dels för alla ev biverkningar min hjärna har bestämt sig för att jag definitivt kommer att få..,

Svar på tråden IVF start sommar 2017