• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ivfbebis
    ijo skrev 2017-09-01 07:45:49 följande:

Ja testdag idag :) cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska öppna så jag kan ringa dom. Men vågar fortfarande inte ta ut glädjen helt. Väntar till första VUL innan jag kommer tro det på riktigt. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan ett tag till.

ijo skrev 2017-09-01 07:38:40 följande:

Hoppas det visar starkare sen igen! Det är ju fortfarande jättetidigt. Man ska inte kunna se en antydan till streck om det inte är något. Vänta några dag hoppas vi på tydligare linje <3

Grattis! <3

Håller tummarna för dig fram till VUL och för mig själv med starkare plus!
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-09-01 07:34:14 följande:
    Jag hoppas det... kanske hade otur och så var det ovitrellesprutan ändå? Fast det står 10 dagar men det gått 13. Dock har jag haft samma grej med ägglossningstester, inget utslag på morgonen men på eftermiddagar får jag bättre resultat.

Min man tycker att det är onödigt att testa för tidigt och tycker att vi ska vänta till TD. Men helt omöjligt att vänta ju! Gaaaah!! Idag är det dag 7 sen ET.

Nu får jag hålla mig några dagar tror jag innan jag provar igen.

Allas kroppar är ju olika och efter att ha kastats in i IVF-världen så förstår man ju ÄNNU mindre ;) haha. 

Jag tycker att det är påfrestande psykiskt, för även om man inte aktivt sitter och väntar (eller nästan haha) så blir ju dagarna till testdagen som en enda lång väntan! Och tiden står still. Otroligt frustrerande!

Nästa vecka hoppas vi att det kommer regna plus här inne i gruppen :) 

• FruPäron
    Ja testdag idag :) cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska öppna så jag kan ringa dom. Men vågar fortfarande inte ta ut glädjen helt. Väntar till första VUL innan jag kommer tro det på riktigt. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan ett tag till.

GRATTIS! Gud vad roligt :) Hoppas allt går vägen <3

• Ellencassandra

Tycker det är så kul när ni får plus! Oftast är min reaktion när vänner/bekanta berättar att de e gravida så blir jag småirriterad eller ja jag ska inte ljuga, förbannad ibland (men såklart glad för deras skull) När är det min tur?? Men blir så glad när ivf:are plussar! Hurra! Jag hoppas det blir en riktig plus tråd :)

• Hoppfullhet

Jippi!! Stort grattis, förstår precis vad du menar. Sist grät jag av lycka över mitt plus o va glad... i en dag... sen oron fram till VUL, grät av lycka när lilla hjärtat slog o blev glad, nån dag sen börja oron igen. Tror de e svårt att helt ut tro på det innan man har bebisen i sin famn. Även om man givetvis njuter emellanåt oxå, blir mkt lättare när man börjar känna bebisen. En fantastisk bekräftelse.

Stort lycka till framöver nu, i maj nästa år har du en bebis i din famn :)
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-09-01 08:45:21 följande:

Allas kroppar är ju olika och efter att ha kastats in i IVF-världen så förstår man ju ÄNNU mindre ;) haha. 

Jag tycker att det är påfrestande psykiskt, för även om man inte aktivt sitter och väntar (eller nästan haha) så blir ju dagarna till testdagen som en enda lång väntan! Och tiden står still. Otroligt frustrerande!

Nästa vecka hoppas vi att det kommer regna plus här inne i gruppen :) 

Jag tycker det psykiska är värst... hemskt. Alltid något nytt steg att oroa sig över men ändå försöka leva normalt. Man kan ju liksom inte påverka eller styra något. "Om jag äter det här..." osv. Och vi har ju inte berättat för några förutom för min bästa vän. Behöver någon att prata med! Jag är ändå glad över att vi fick relativt "kort" till TD. Många verkar ha upp till 18 dagar. Vi fick bara 15. Usch.. jag vill veta nu! Tänkte att jag kunde vara glad igår men så försvann glädjen imorse.
  • Milli07

Nu har vi varit på VUL 1. Inte behövde jag vara rädd för överstimulering iaf... 6 ägg, tre på varje sida som mognat på bra. Resten är små och håller sig i bakgrunden. Så nu blev dosen ökad till Gonal-F 300 till på måndag då det är dags för nytt VUL. Lite besviken är jag allt, men det är ju kvalitén och inte kvantiteten som räknas så får hoppas på guldägg :)

• Milli07
    Ellencassandra skrev 2017-09-01 08:52:07 följande:

Tycker det är så kul när ni får plus! Oftast är min reaktion när vänner/bekanta berättar att de e gravida så blir jag småirriterad eller ja jag ska inte ljuga, förbannad ibland (men såklart glad för deras skull) När är det min tur?? Men blir så glad när ivf:are plussar! Hurra! Jag hoppas det blir en riktig plus tråd :)

Jag är precis likadant! Har svårt att glädjas för andra ibland, även om jag är glad för deras skulle innerst inne. Men alla IVFare glädjs jag med ända in i hjärteroten :)
  • Mm79

Nu är vi hemma efter äggplocket, som var en riktigt jobbig upplevelse. Trodde att jag inte skulle känna av det så mycket som jag gjorde, undrade till och med om smärtstillande funkade, kändes inte så. Hoppas att slippa göra om det. Men fick ut 11 ägg, så det får man glädjas åt. Kommer få 3 dagars sedan tillbaka på måndag, förhoppningsvis.

• Mm79

Vad roligt :) jättegrattis!!
Svar på tråden IVF start sommar 2017