• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-09-02 07:44:55 följande:
    Jag har haft en del samma värk, även i ryggen.. men kanske inte så mkt som du beskriver. Dock reagerar jag inte jättemkt fysiskt på hormonbehandlingen heller så jag är nog inte så "känslig" mot mediciner o hormoner.

Låter ju helt klart positivt alla dina symtom, men man blir knäpp för typ de flesta tidiga tecken på en graviditet står ju som biverkningar av lutinus o lite Ovitrelle.

Håller tummarna för att detta är positiva tecken :)

Man analyserar ju så mycket att man blir galen, men det är så svårt att veta vad som är "på riktigt". Är väl bara att ha is i magen, men det är ju i stort sett omöjligt haha. Tungan ute

Hoppas det båda gott för oss båda :) 

• FruPäron
    Znickers skrev 2017-09-02 10:37:48 följande:
    Samma här!!! Haft mensvärk och även molande värk på vänstra sidan av min livmoder. Blev mer efter att de satte tillbaka embryot. Skulle vilja tro det är där embryot har fäst sig men alla dessa tecken man letar efter gör en helt tokig :( När har du testdag, är det 9 sep? Håller tummarna för dig!!!! Denna väntan gör mig helt knäpp...

Man vill ju inte hoppas för mycket för att sedan få en käftsmäll av ett negativt graviditetstest. Kroppen är ju så fullproppad av allt möjligt att den beter sig riktigt märkligt, så vanliga tecken kan man inte gå på. Min livmoder verkar riktigt irriterad att man rotat runt där så mycket så värken kan också vara ren protest från den haha.

Ja, ska testa då Skäms 

När ska du testa?

• FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-09-02 14:15:37 följande:

Hur länge har ni alla fått direktiv om att använda Lutinuset? Jag fick 3pkt a 21 tabl så till 21 dagar totalt. I bipacksedeln står de att vid en bekräftad graviditet skall de tas i 30 dagar. Frågade vid ET o dom sa att dehär 21 dagarna räcker gott o väl. Men blir ändå lite nojig, om de inte kan "skada" är de inte bättre att fortsätta då? Hur tänker ni?

Har tänkt på det där också, men precis som du har jag fått direktiven att fortsätta en vecka efter bekräftad graviditet. Kanske har med att göra att man rubbar den naturliga balansen så de vill återställa den så fort som möjligt efter bekräftad graviditet, så kroppen sköter det själv sedan.?! 

• Znickers
    FruPäron skrev 2017-09-02 15:16:35 följande:

Man vill ju inte hoppas för mycket för att sedan få en käftsmäll av ett negativt graviditetstest. Kroppen är ju så fullproppad av allt möjligt att den beter sig riktigt märkligt, så vanliga tecken kan man inte gå på. Min livmoder verkar riktigt irriterad att man rotat runt där så mycket så värken kan också vara ren protest från den haha.

Ja, ska testa då  

När ska du testa?

Åh jag testar 11 sep, 2 dagar efter dig!!! Satsar på starkt plus, för oss båda :)
  • Milli07
    Znickers skrev 2017-09-02 10:34:09 följande:

Det förstår jag, men snart är det din tur. Därefter kommer den hemska väntan. Jag har testdag om 8 dagar och är såååå nervös. Jag känner INGENTING. Man letar efter tecken oxh man blir helt tokig. Samtidigt försöker man tänka realistisk att 1a försöket ofta kanske inte tar sig :( Vi har ju inga i frysen heller. Hoppas du får ett par fina blastocyster till frysen!! :)

Förstår att längtan, väntan och förhoppningen är olidligt! Detta är ju allas vår högsta önskan och det finns ju inget man hellre vill än att bli gravid. Sen när man väl är gravid är man orolig för missfall istället. Alltid oroar man sig för något eller väntar på något. Känslorna är såklart naturliga, men samtidigt önskar jag att man kunde slappna av i det hela. Att finna ett inte lugn och tillförlit till att allting löser sig i slutändan. Men tyvärr har ju ingen av oss dem svaren. Oavsett håller jag tummarna riktigt hårt att ni får ert efterlängtade plus <3
  • Milli07
    kattnos skrev 2017-09-02 12:12:58 följande:

Men vad kul! Och det är ju som du säger inte antalen som är det viktiga utan att de är bra! Sen kan det ju bli för dig som det blev för mig att de hittar fler större ägg nästa gång! Jag håller tummarna!

Stort grattis till plusset ijo!!! Så himla roligt :)

Sa dem på första VUL att du hade färre stora ägg än du hade på VUL 2? Jag hoppas att några fler ska mogna på sig över helgen, vill att det ska vara måndag nu!! :)
  • kattnos
    Milli07 skrev 2017-09-02 17:45:14 följande:
    Sa dem på första VUL att du hade färre stora ägg än du hade på VUL 2? Jag hoppas att några fler ska mogna på sig över helgen, vill att det ska vara måndag nu!! :)
    I mitt fall gjordes ett ul precis när mensen kommit. Då räknade man 20 äggblåsor, alla under 8 mm. Alltså så som det är normalt när min cykel börjar. Efter första ul med sprutor hade jag 15 äggblåsor mellan 9-14 mm. Då sänktes min dos något. Tre dagar senare hade jag 33 äggblåsor där de största var 22 mm och den minsta typ 11 mm. Dosen sänktes igen och jag skulle bara ta en till spruta innan ÄL-sprutan. Då bestämde min läkare att det skulle bli totalfrysning av äggen för att jag inte skulle bli dålig av överstimulering. Vid äggplocket ytterligare tre dagar senare fick de ut totalt 40 ägg så det var ju helt klart rätt beslut. Nu väntar vi på att få veta hur många som blir frysta och på nästa mens för att efter den ÄL kunna göra återföring :)

Summa summarum så är det inte alls omöjligt att fler ägg mognar till nästa ul.
    Lycka till med det på måndag! :)
  • FruPäron
    Milli07 skrev 2017-09-02 17:45:14 följande:

Mitt första ul hade jag nog ingen extrem mängd, de räknade bara de stora. trodde (hoppades) att det skulle myllra av enorma ägg men icke!

Andra ul var där fler och större såklart, men fram till äggplocket var jag bra nervös. Väl där fick de ut 18 ägg så jag hade oroat mig i onödan ;) man jämför sig så mycket med andra och glömmer lätt bort att det "bara" behövs ett ägg för att bli en bebis.

Det kommer mogna fler och gör det inte det så är de äggen du har väl utvalda av kroppen att lägga all fokus på :)
  • Milli07
    kattnos skrev 2017-09-02 18:11:19 följande:

I mitt fall gjordes ett ul precis när mensen kommit. Då räknade man 20 äggblåsor, alla under 8 mm. Alltså så som det är normalt när min cykel börjar. Efter första ul med sprutor hade jag 15 äggblåsor mellan 9-14 mm. Då sänktes min dos något. Tre dagar senare hade jag 33 äggblåsor där de största var 22 mm och den minsta typ 11 mm. Dosen sänktes igen och jag skulle bara ta en till spruta innan ÄL-sprutan. Då bestämde min läkare att det skulle bli totalfrysning av äggen för att jag inte skulle bli dålig av överstimulering. Vid äggplocket ytterligare tre dagar senare fick de ut totalt 40 ägg så det var ju helt klart rätt beslut. Nu väntar vi på att få veta hur många som blir frysta och på nästa mens för att efter den ÄL kunna göra återföring :)

Summa summarum så är det inte alls omöjligt att fler ägg mognar till nästa ul.

Lycka till med det på måndag! :)

Oj, vilken utveckling! Tack för att du delar med dig. Känns genast bättre :) Hoppas tiden går snabbt för er så ni snart blir ruvare <3
  • Milli07
    FruPäron skrev 2017-09-02 20:46:25 följande:

Mitt första ul hade jag nog ingen extrem mängd, de räknade bara de stora. trodde (hoppades) att det skulle myllra av enorma ägg men icke!

Andra ul var där fler och större såklart, men fram till äggplocket var jag bra nervös. Väl där fick de ut 18 ägg så jag hade oroat mig i onödan ;) man jämför sig så mycket med andra och glömmer lätt bort att det "bara" behövs ett ägg för att bli en bebis.

Det kommer mogna fler och gör det inte det så är de äggen du har väl utvalda av kroppen att lägga all fokus på :)

Åååh tack så mycket för dina lugnande ord! Ni är verkligen fantastiska här inne! Är så glad att ha andra människor i samma situation att prata med <3
Svar på tråden IVF start sommar 2017