IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Tusen tack :) Japp, ringde imorse. Fick tid för VUL 28/9, en evighet dit men hoppas tiden går snabbt och allt fortsätter som det ska :)
När är det du har testdag? :)
Ja, Gud jag hade oro i min kropp i flera veckor i förväg inför plocket. Jag jade målat upp mardrömsscenarion. Jag bad om lugnande väl på plats och man får morfinliknande läkemedele rakt i blodet via kanyl. Och visst, det känns, men inget du inte kan stå ut med. Läkarna var chockade över min reaktion eftersom det första jag sa när de var klara var "va, men ska ni inte tömma andra sidan också?" Varpå de svarar, men det är redan klart.
Summa sumarum, alla upplever der olika och läkarna är så pass rutinerade att det går väldigt snabbt. Jag var mest fascinerad över att få se allt live på skärmen :)
När har du ÄP? :)
Hur mycket mensvärk/molvärk förekommer det här i tråden?
Jag har haft mensvärk sedan de plockade mina ägg, dvs snart 2 veckor sedan. Det drar, molar och spänner i livmodern och har inte upphört en endaste stund. Vet inte om det är lutinuset som gör det eller vad??
Mina bröst har ökat två (!!) storlekar också, men det med beror väl också på lutinuset.
Ja testdag idag :) cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska öppna så jag kan ringa dom. Men vågar fortfarande inte ta ut glädjen helt. Väntar till första VUL innan jag kommer tro det på riktigt. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan ett tag till.
Jag har inte fått tid för ÄP än. Ska dit på ett andra VUL på måndag och då lär jag få tid och dag. Tror det blir torsdag eller fredag nästa vecka. Precis som du skriver verkar det vara så völdigt olika hur man upplever det. En del tycker att det gjorde fruktansvärt ont medan andra tycker det var helt okej, medan andra inte kände någonting. Så antar att jag inte direkt kan vänta mig någonting alls utan bara ta det som det kommer. Är väldigt förväntansfull och vill vara ruvare som flera av er här inne :)
Hur mycket mensvärk/molvärk förekommer det här i tråden?
Jag har haft mensvärk sedan de plockade mina ägg, dvs snart 2 veckor sedan. Det drar, molar och spänner i livmodern och har inte upphört en endaste stund. Vet inte om det är lutinuset som gör det eller vad??
Mina bröst har ökat två (!!) storlekar också, men det med beror väl också på lutinuset.
Nu har vi varit på VUL 1. Inte behövde jag vara rädd för överstimulering iaf... 6 ägg, tre på varje sida som mognat på bra. Resten är små och håller sig i bakgrunden. Så nu blev dosen ökad till Gonal-F 300 till på måndag då det är dags för nytt VUL. Lite besviken är jag allt, men det är ju kvalitén och inte kvantiteten som räknas så får hoppas på guldägg :)
Nu är vi hemma efter äggplocket, som var en riktigt jobbig upplevelse. Trodde att jag inte skulle känna av det så mycket som jag gjorde, undrade till och med om smärtstillande funkade, kändes inte så. Hoppas att slippa göra om det. Men fick ut 11 ägg, så det får man glädjas åt. Kommer få 3 dagars sedan tillbaka på måndag, förhoppningsvis.
Idag kom min blödning! Ja för er som ruvar hade det ju inte varit kul men jag tycker att det är jättebra! ;) Jag har känt mig rätt uppsvälld hela veckan så förhoppningsvis blir det mindre nu i och med detta. Trodde inte att jag skulle börja blöda så fort men det betyder ju att väntan på att få återföra ett ägg blir lite kortare :)
Hur länge har ni alla fått direktiv om att använda Lutinuset? Jag fick 3pkt a 21 tabl så till 21 dagar totalt. I bipacksedeln står de att vid en bekräftad graviditet skall de tas i 30 dagar. Frågade vid ET o dom sa att dehär 21 dagarna räcker gott o väl. Men blir ändå lite nojig, om de inte kan "skada" är de inte bättre att fortsätta då? Hur tänker ni?