• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Senua

Gjort första vul nu! Allt verkade ok såvitt jag förstod. Ska fortsätta med samma dos idag och imorgon och sedan gå på ytterligare ett vul på sön, sen får vi se. Börjar bli jobbigare nu, dvs molande värk typ jämt och är helt sönderstucken.

• Znickers
    ijo skrev 2017-09-01 07:45:49 följande:

Ja testdag idag :) cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska öppna så jag kan ringa dom. Men vågar fortfarande inte ta ut glädjen helt. Väntar till första VUL innan jag kommer tro det på riktigt. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan ett tag till.

Men GRATTIS!!! Så glad man blir för en annan IVF-syster!! Hoppas allt flyter på ordentligt nu. Har du ringt kliniken än? :)
  • Znickers
    Senua skrev 2017-09-01 14:30:03 följande:

Gjort första vul nu! Allt verkade ok såvitt jag förstod. Ska fortsätta med samma dos idag och imorgon och sedan gå på ytterligare ett vul på sön, sen får vi se. Börjar bli jobbigare nu, dvs molande värk typ jämt och är helt sönderstucken.

Håll ut!! Även om sprutorna inte är så roliga och alla känner av dem mer eller mindre så tänk positivt. Kunde de se hur äggblåsorna utvecklats hittills?
  • ijo
    Znickers skrev 2017-09-01 14:33:34 följande:

Men GRATTIS!!! Så glad man blir för en annan IVF-syster!! Hoppas allt flyter på ordentligt nu. Har du ringt kliniken än? :)

Tusen tack :) Japp, ringde imorse. Fick tid för VUL 28/9, en evighet dit men hoppas tiden går snabbt och allt fortsätter som det ska :)

När är det du har testdag? :)
  • Senua
    Znickers skrev 2017-09-01 14:34:56 följande:

Håll ut!! Även om sprutorna inte är så roliga och alla känner av dem mer eller mindre så tänk positivt. Kunde de se hur äggblåsorna utvecklats hittills?

Jo jag är nog i en lite sådär tycka-synd-om-mig-själv-fas just nu :) men ska försöka tänka på varför man gör det! Läkaren sa att det var två blåsor som var stora, och typ 6-7 (?) som var på gång och ytterligare ett antal som var små (jag tror det var så hon sa, men man är ju lite rörig i den där situationen :), det som fastnade var att dom växte som förväntat iaf.
  • FruPäron

Hur mycket mensvärk/molvärk förekommer det här i tråden?

Jag har haft mensvärk sedan de plockade mina ägg, dvs snart 2 veckor sedan. Det drar, molar och spänner i livmodern och har inte upphört en endaste stund. Vet inte om det är lutinuset som gör det eller vad??

Mina bröst har ökat två (!!) storlekar också, men det med beror väl också på lutinuset.

• Milli07
    Znickers skrev 2017-09-01 14:27:43 följande:

Åh men var hoppfull. Som sagt, det krävs som sagt bara ett guldägg ;) Det var samma för mig, hade Gonal F 150ml och sedan sänkt till 120. Jag fick bara ut 7 ägg, varav 1 blev befruktat. Så min besvikelse var ENORM. Inget gick ju till frysen tyvärr. Men nu ruvar dag 5, fast embryot är dag 7.

Glöm inte, krävs bara ett fint ägg ;) och de sätter bara tillbaka de allra finaste ägget.

Ja jag kommer hoppas och hålla tummarna till dem är blå! :) Nu börjar istället oron gör äggplocket komma smygandes, att man aldrig bara kan slappna av! Man är ju helt hopplös haha!
  • Milli07
    Senua skrev 2017-09-01 14:30:03 följande:

Så skönt att det gick bra för dig! Hoppas de växt på sig fint till söndag. Vi ska tillbaka på måndag!
  • Milli07
    ijo skrev 2017-09-01 15:00:10 följande:

Tusen tack :) Japp, ringde imorse. Fick tid för VUL 28/9, en evighet dit men hoppas tiden går snabbt och allt fortsätter som det ska :)

När är det du har testdag? :)

Så spännande!!!! :D
  • Znickers
    Milli07 skrev 2017-09-01 15:52:14 följande:

Ja jag kommer hoppas och hålla tummarna till dem är blå! :) Nu börjar istället oron gör äggplocket komma smygandes, att man aldrig bara kan slappna av! Man är ju helt hopplös haha!

Ja, Gud jag hade oro i min kropp i flera veckor i förväg inför plocket. Jag jade målat upp mardrömsscenarion. Jag bad om lugnande väl på plats och man får morfinliknande läkemedele rakt i blodet via kanyl. Och visst, det känns, men inget du inte kan stå ut med. Läkarna var chockade över min reaktion eftersom det första jag sa när de var klara var "va, men ska ni inte tömma andra sidan också?" Varpå de svarar, men det är redan klart.

Summa sumarum, alla upplever der olika och läkarna är så pass rutinerade att det går väldigt snabbt. Jag var mest fascinerad över att få se allt live på skärmen :)

När har du ÄP? :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017