IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Gjort första vul nu! Allt verkade ok såvitt jag förstod. Ska fortsätta med samma dos idag och imorgon och sedan gå på ytterligare ett vul på sön, sen får vi se. Börjar bli jobbigare nu, dvs molande värk typ jämt och är helt sönderstucken.
Ja testdag idag :) cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska öppna så jag kan ringa dom. Men vågar fortfarande inte ta ut glädjen helt. Väntar till första VUL innan jag kommer tro det på riktigt. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan ett tag till.
Gjort första vul nu! Allt verkade ok såvitt jag förstod. Ska fortsätta med samma dos idag och imorgon och sedan gå på ytterligare ett vul på sön, sen får vi se. Börjar bli jobbigare nu, dvs molande värk typ jämt och är helt sönderstucken.
Men GRATTIS!!! Så glad man blir för en annan IVF-syster!! Hoppas allt flyter på ordentligt nu. Har du ringt kliniken än? :)
Håll ut!! Även om sprutorna inte är så roliga och alla känner av dem mer eller mindre så tänk positivt. Kunde de se hur äggblåsorna utvecklats hittills?
Hur mycket mensvärk/molvärk förekommer det här i tråden?
Jag har haft mensvärk sedan de plockade mina ägg, dvs snart 2 veckor sedan. Det drar, molar och spänner i livmodern och har inte upphört en endaste stund. Vet inte om det är lutinuset som gör det eller vad??
Mina bröst har ökat två (!!) storlekar också, men det med beror väl också på lutinuset.
Åh men var hoppfull. Som sagt, det krävs som sagt bara ett guldägg ;) Det var samma för mig, hade Gonal F 150ml och sedan sänkt till 120. Jag fick bara ut 7 ägg, varav 1 blev befruktat. Så min besvikelse var ENORM. Inget gick ju till frysen tyvärr. Men nu ruvar dag 5, fast embryot är dag 7.
Glöm inte, krävs bara ett fint ägg ;) och de sätter bara tillbaka de allra finaste ägget.
Tusen tack :) Japp, ringde imorse. Fick tid för VUL 28/9, en evighet dit men hoppas tiden går snabbt och allt fortsätter som det ska :)
När är det du har testdag? :)
Ja jag kommer hoppas och hålla tummarna till dem är blå! :) Nu börjar istället oron gör äggplocket komma smygandes, att man aldrig bara kan slappna av! Man är ju helt hopplös haha!