• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Rebeccamz

Ni andra får gärna svara ni med hur många dagar emellan uttag och insättning hade ni?

• Hoppfullhet
    Rebeccamz skrev 2017-09-04 13:09:13 följande:

Ni andra får gärna svara ni med hur många dagar emellan uttag och insättning hade ni?

Jag har gjort återförande både 2 o 3 dagar efter äggplock. Beror lite på hur äggen sett ut. Bästa är ju att få tillbaka så fort som möjligt då livmodern är bästa miljön men ibland vill dom ge de ngn dag extra om de inte riktigt kan välja mellan embryona.

Lycka till!
  • ivfbebis

Äggplock en tisdag och återföring på fredagen.

Första gången vi gör ivf.
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-09-04 12:44:24 följande:

"Ruvarresan" är hemsk :(

Önskar dig ork o styrka o håller tummarna!

Tack <3
  • Mm79

Har fått tillbaka ett 8-cellig embryo idag (3 dagars), så nu ska det ruvas här :)
    Av 11 ägg så blev det  1 insatt och 1 i frysen hittills, samt fortsätter dem odla på 4 till (vad jag förstod)
    Känns bra att få veta att man slipper gå igenom ÄP helvetet igen nästa gång (fast visst finns det en strimla en hopp att det inte blir någon nästa gång)

Får uppdatera listan nu  då, testdag 19/9

• kattnos
    Mm79 skrev 2017-09-04 15:14:58 följande:

Har fått tillbaka ett 8-cellig embryo idag (3 dagars), så nu ska det ruvas här :)
    Av 11 ägg så blev det  1 insatt och 1 i frysen hittills, samt fortsätter dem odla på 4 till (vad jag förstod)
    Känns bra att få veta att man slipper gå igenom ÄP helvetet igen nästa gång (fast visst finns det en strimla en hopp att det inte blir någon nästa gång)

Får uppdatera listan nu  då, testdag 19/9

Grattis!! Håller alla tummar för att det lyckas! Och då har du ju goda chanser till ett syskon längre fram i så fall :)
  • Mm79
    kattnos skrev 2017-09-04 15:54:08 följande:
    Grattis!! Håller alla tummar för att det lyckas! Och då har du ju goda chanser till ett syskon längre fram i så fall :)
    Tack, håller tummarna att ägget ska trivas där den sitter nu och växer ordentligt :)
  • Mjbo

Äggplock en tisdag och insättning en söndag. Så 5 dagar :)
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-04 12:52:32 följande:

[quote=77984734][quote-nick]Milli07 skrev 2017-09-04 10:57:36 följande:[/quote-nick]Nu är jag påväg hem från VUL 2. Den höjda dosen gjorde susen och nu är där 9 ägg som mognat på sig, förra gången var för 6 stycken. Där är även några som är lite mindre. Läkaren hade tänkt äggplock på onsdag, men beslöt sig för fredag för att ge äggen en chans att mogna ytterligare. Så på fredag kl. 07.40 ska vi vara på kliniken. Iiiiiiiih så spännande och nervöst på samma gång!!

Tack för allt ert stöd och alla goda råd![/

Sedär!! Nu börjar de ordna upp sig :)

Ja nu är det nära! :D
Svar på tråden IVF start sommar 2017