• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli
    Stellan11 skrev 2017-07-28 00:05:42 följande:

Min första graviditet visste jag inte om fören i v17 o innan det åt och drack jag allt "man inte får" det är enda gravidititeten som gått bra och ut kom en välskapt och fullt frisk kille :)

Åh tack för det. Tröstar. Jag blev så orolig. Man vet ju inte riktigt hur riskabelt det är heller.
  • hggeli

Hur mår ni alla ? :) Jag är verkligen tokillamående och kräks. Längtar så tills första veckorna är förbi. Morgnar är värst! Fy sjutton!

• hggeli
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-27 22:33:31 följande:

Hade du några andra symptom under graviditeterna? :)

Hur gjorde du för att stilla din oro om allt står rätt till eller inte?

Gravid med mitt första v.8+2 och inge illamående alls...hade migrän för någon dag sen thats it. Halsbränna ibland men det är kopplat till va ja äter.

Gud vilken lyx. De som inte blir illamående har tur. Det är ett h**vete. Mår.illa och kräks nästan värre än förra graviditeten.

Halsbränna fick jag också sist.är av hormoner har jag läst :) har inte känt av det än.

Grattis till.första barnet.!
  • CNS

Hejsan på er! Jag plussade för snart en vecka sedan. Är 5+2 nu och beräknad 28/3. Vi har försökt i typ 20 månader så detta knyta är så efterlängtat och jag hoppas verklige att den vill stanna! Hartyp inga symptom mer än litevärk i magen tisigare i veckan och lite ömma bröst.

Angående FB grupen. Är det två som är hemliga alltså fulla? Hur är det med den 3e är den hemlig också och kan någon kanake bjuda in mig till den. Vore super snällt! ?

• PuLoha

Nu har jag börjar blöda färskt blod!! :( vad gör man nu? Ringer man gyn eller bara låter det vara? :(

• Stellan11
    hggeli skrev 2017-07-28 08:29:48 följande:

Hur mår ni alla ? :) Jag är verkligen tokillamående och kräks. Längtar så tills första veckorna är förbi. Morgnar är värst! Fy sjutton!

Vaknar vid 6 på mornarna av illamående och måste genast upp och spy! Mår illa hela förmiddagarna till lunch. Efter lunch tar halsbrännan from hell över! :s
  • hggeli
    PuLoha skrev 2017-07-28 08:42:24 följande:

Nu har jag börjar blöda färskt blod!! :( vad gör man nu? Ringer man gyn eller bara låter det vara? :(

Behöver inte vara någon fara men om jag var du skulle jag åka till kvinnokliniken och göra ett tidigt ultraljud så att du kan få veta om allt är bra. kam <3 lycka till!
  • hggeli
    Stellan11 skrev 2017-07-28 09:01:07 följande:
    Vaknar vid 6 på mornarna av illamående och måste genast upp och spy! Mår illa hela förmiddagarna till lunch. Efter lunch tar halsbrännan from hell över! :s
    samma som mig. men utan halsbränna den kanske kommer. men sen kommer mitt illamående tillbaks på eftermiddagen/kvällen igen och så mår jag skiiitdåligt! :( jag som längtade att må  illa för att känna jag var gravid men nu längtar jag ur det! hade nästan glömt hur otroligt hemskt det är!
  • KarinIngrid

Pratat med bm
    Lergigan Comp utskrivet.
    Om det inte hjälper så jag får behålla vätska imorgon order om att åka in för dropp..

Inte fått behålla mat på tre dagar o inte vätska sen igår..
    Yrslig och matt så jag inte kan stå på benen
    Fy fasen att man ska behöva må såhär :(
    Håll tummarna att det hjälper nu. Har precis tagit första pillret.

• Fral13
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-27 22:33:31 följande:

Hade du några andra symptom under graviditeterna? :)

Hur gjorde du för att stilla din oro om allt står rätt till eller inte?

Gravid med mitt första v.8+2 och inge illamående alls...hade migrän för någon dag sen thats it. Halsbränna ibland men det är kopplat till va ja äter.

När jag väntade sonen så mådde jag inte illa. Det gör jag inte denna gången heller.

Jag tycker det är svårt att sitta lugnt i båten och bara vänta. Det är inte min starka sida direkt. Men på något vis så går det.

Vi gjorde första ul i v 13. Eftersom vi var med i en studie så gjorde vi ul även v 17,20, 25 och 35. Skulle gjort ett v 42 också om han inte kommit i tid. Men det gjorde han. :)

Vi får se hur det blir denna gången. Om vi ska/får vara med igen eller inte. Den 1 sep ska vi på inskrivning på MVC. Jag försöker intala mig att så länge mensen inte kommer så är allt som det ska vara.

Förutom avsaknaden av mens så är en svullen mage det ända symtomet jag har. Jag känner av att byxorna har blivit lite trängre men långt ifrån för små. Men nojar lite över hur länge vi ska kunna hålla det "hemligt".

Jag känner mig taskig mot min arbetsgivare eftersom jag är fl nu och bara kommer jobba ca 4 månader innan jag går hem igen. Har dåligt samvete över just det, det känns som jag sviker mina chefer och kollegor.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?