• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • PuLoha
    regndroppe skrev 2017-07-26 06:50:39 följande:

Tack <3 Jag ska ringa gyn sen, men de öppnar inte förrän kl 9... Detta var inga klumpar, bara droppar av rent blod. Ssk jag pratade med sa att det kan vara mens, och att man kan ha det när man är gravid. Men jag väntar inte mens nu :( Men skönt att läsa att det kanske vara något annat också. Hoppas för allt i världen att det inte är något farligt :(

Hur går det för dig?
  • hggeli

Ska börja äta lergigan mot illamående idag. Åhh hoppas det hjälper. Fy jag mår så dåligt ochr bara i vecka 5+6 . Hur ska det inte bli om en vecka eller två då det brukar va som värst :(

• hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-26 07:48:17 följande:

Tack så mycket <3 tror inte att det är polyp eftersom det nästan slutat blöda nu..? Eller det kanske det kan vara ändå? Hur fick du reda på polypen?

Jag fick reda på den för jag kände den. Vi försökte ju skaffa barn så mådde jag så illa sen så läste jag att man kan känna på tappen om man är gravid att den är mjuk. För ville inte köpa gravtest då jag haft småblödningsr så var så tveksam jag var gravid. Sen kände jag istället nått svinkonstigt och var totalt övertygad jag hade cancer. Dödsdom trodde jag. Åkte till kvinnokliniken nästa dag där såg de jag var gravid i vecka 7 men att jag också hade en polyp som jag känt. De är tydligen vanliga och kommer ofta när man är gravid. Relativt vanliga iaf. Och helt ofarliga :) men mammor blir ju ofta rädda då de blöder så därför tar man bort dem
  • Sofiamy
    Lykkeliv skrev 2017-07-26 08:27:39 följande:

Ja just nu har jag inte ett enda mer än brösten är kvar i den större storleken, men de ömmar inte, mår inte illa, kan dricka kaffe igen. Känner mig inte alls gravid längre. Är i v 8+5 Förra gången jag var gravid så började jag blöda som idag... slutade med missfall.

Vilken v är du i?

Vi är ju exakt lika långt gångna och jag känner inte ett endaste smack heller, mina bröst är lika små som de alltid varit, mår inte illa, är inte trött....
  • regndroppe
    PuLoha skrev 2017-07-26 11:39:38 följande:

Hur går det för dig?

Jag åkte till akuten och fick komma till gyn. De tog prover och gjorde vul. Sen kom domen.

Jag är gravid, de såg ett litet hjärta picka i storlek som v 5+3 <3 (så jag är kortare gången än jag trodde). Underbart!! Vilken lättnad! MEN bredvid hinnsäcken såg de något annat, något som de inte vet vad det är... Men det är från den saken blodet kom. Efter det beskedet tog de fler prover och så ska jag på återbesök om en vecka. Då gör de nytt vul och ska se om de kan komma fram till vad det konstiga är för något.
  • Starlights
    hggeli skrev 2017-07-26 07:35:44 följande:

Åh herregud. ja det låter väldigt avancerat. Du får känna efter hur du orkar.

Igår mådde jag så sjukt illa, fortsätter detta medan vi är hos makens föräldrar kanske vi måste berätta för jag känner bara för att ligga i sängen sidoläge med spyhink typ. :/

Denna morgon mådde jag också illa men nu har jag gått upp gjort lite frukost. pyttelite bättre än igårmorse. Känns som varannan dag mår jag tokilla och nästa är pyttelite bättre, men går i vågor genom hela dagarna.

Usch hade glömt hur sjukt jobbigt det är vara gravid. försöker vara tacksam för vi har ju längtat så och har även velat må illa, eftersom när jag fick tidigt missfall fr 1.5 år sen då mådde jag aldrig illa. MEN det är jobbigt att må illa =) puuuuh! ingen lek!

Men som sagt , känn efter. Jag är sjukt noga med att inte pusha mig för mkt när jag är gravid. Lyssa på kroppen. Jag mår mer illa märker jag om jag är mycket aktiv. Jag mår bättre av lite lugnare tempo.

Jag stannade hemma faktiskt, kändes jobbig med så lång vandring när det är över 20 grader och inte ett moln på himlen, man blir lätt för varm då. Så har tagit sovmorgon och myst på i mitt eget tempo idag. Skönt!

Känner av de första små tendenserna till illamående, men hoppas att det inte blir mycket värre. Börjar snart jobba efter semester och är nervös för hur jag ska må, vill inte berätta för någon så tidigt.
  • nalg

Hej

Skrev ett inlägg tidigare men presenterade mig inte.

Oplanerat gravid med andra barnet (har en pojke på 5år med en annan man som jag inte sett på lika länge. Jag är själv 34år. Efter några sömnlösa nätter har jag nu bestämt mig för att "gå vidare" med detta. Nu känner jag mest panik inombords och har inga fysiska symptom öht förutom att jag gråtit för ingenting ett par ggr haha. 

BF 30/3 

• PuLoha
    regndroppe skrev 2017-07-26 12:36:21 följande:

Jag åkte till akuten och fick komma till gyn. De tog prover och gjorde vul. Sen kom domen.

Jag är gravid, de såg ett litet hjärta picka i storlek som v 5+3 <3 (så jag är kortare gången än jag trodde). Underbart!! Vilken lättnad! MEN bredvid hinnsäcken såg de något annat, något som de inte vet vad det är... Men det är från den saken blodet kom. Efter det beskedet tog de fler prover och så ska jag på återbesök om en vecka. Då gör de nytt vul och ska se om de kan komma fram till vad det konstiga är för något.

Åh vad skönt! <3 hur långt gången trodde du att du var?

Jag har för mig att jag har läst någon tråd där dom också hade sett något bredvid embryot men det hade försvunnit med tiden och allt hade gått bra :)
  • Linn och Robin

Precis på toaletten och det kom en vattnig blodig flytning :( känns inte alls lovande. Har aldrig blött under mina tre andra graviditeter.. får se vad vul säger imorgon.

Linn
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?