• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli

Jag fick lergigan mot mitt illamående igår och tyckte det hjälpte första graviditeten men helt ärligt hjälpte ingenting igår och vart astrött kunde knappt hålla ögonen öppna och kände mig nästan sämre. Vad mer finns det??? Vad tycker ni om primperan eller vad det heter? Nån som har nått bra tips??
    Jag står inte ut alltså. Kommer i vågor och är helt sjukt jobbigt. Har inte kräkts, ännu , men är rätt tidigt än ju, vecka 7 (6+0) så det kommer ju säkert bli värre. 

• PuLoha
    hggeli skrev 2017-07-27 09:46:06 följande:
    Det tycker jag du ska göra. Du ska inte behöva gå runt och oroa dig. Men att inte ha symptom eller illamående betyder ju inte att allt inte är normalt. Du kan ju va en av de tursamma som faktiskt klarar sig utan illamående, som min kompis jag träffade igår som nyss fått barn och aldrig mådde illa. Gud vilken lyx, samtidigt som jag förstår att man oroar sig lite. Jag är på ett sätt glad jag mår illa nu för när jag fick tidigt missfall så mådde jag aldrig illa. så jag längtade tills illamåendet startade meeen nu när det väl startat så längtar jag som tusan tills det går över. uscha uscha! 
    Man får hoppas på det bästa :) men känns väldigt oroande när symtom försvinner så här tidigt. Men nu har jag iaf bokat tid hos gyn och ska dit nästa vecka. :)
  • regndroppe
    hggeli skrev 2017-07-27 09:40:19 följande:

Nej ofta är det så, eller ibland. Det händer saker och man kanske aldrig helt kan förklara det förutom teorier. MEN så SKÖNT iaf att veta att det finns ett litet pyre där inne med ett litet hjärta som tickar på :D igen stort grattis till det =) är så glad för din skull,

Bra de tog dig på allvar också! Det ska de göra. Jag blev också bra bemött med mina blödningar i vecka 7 och 9 när jag gjorde UL förra graviditeten. Visst är det en underbar känsla när man är övertygad om att det är helt kört men så visar det sig att det inte är det? För jag åkte in helt övertygad om att allt var kört. Grät och var ledsen sen kunde vi se en liten där med hjärta som tickade i vecka 8+4 kanske nått sånt  . Helt underbart. Så blödningar behöver absolut inte betyda slutet . Inte ens rätt stora blödningar som ju jag hade. 

Nu hoppas jag allt kommer se bra ut vårt UL 17 augusti. Längtar så dit. Mitt illamående känns lite lättare idag, gud så hemskt det var igår. Men är ju ofta i vågor så kanske kommer på någon timma. Men det är ingen lek alltså. Jag har haft det skitjobbigt, längtar tills illamåendeveckorna är över. Men det är ju iaf ett tecken på att jag är gravid, försöker tänka positivt även om det är svårt att må dåligt.

Tack så mycket <3 Hoppas illamåendet går över snart. Stort lycka till på ditt ul i augusti! Hoppas allt ser fint ut <3
  • MistyM
    hggeli skrev 2017-07-27 09:51:48 följande:

Jag fick lergigan mot mitt illamående igår och tyckte det hjälpte första graviditeten men helt ärligt hjälpte ingenting igår och vart astrött kunde knappt hålla ögonen öppna och kände mig nästan sämre. Vad mer finns det??? Vad tycker ni om primperan eller vad det heter? Nån som har nått bra tips??
    Jag står inte ut alltså. Kommer i vågor och är helt sjukt jobbigt. Har inte kräkts, ännu , men är rätt tidigt än ju, vecka 7 (6+0) så det kommer ju säkert bli värre. 

Fick du lergigan comp, i så fall hur mycket och hur ser din morgonrutin ut när du tar dem, äter du något, osv?
  • Lullabay

Jag kan också flika in att jag är då gravid med mitt tredje barn och jag har aldrig upplevt illamående med någon av mina graviditeter. Min poäng är alltså att jag är ett levande bevis på att illamående inte behövs för att på något sätt bekräfta att allt är som det ska :)

• jamka

Mina symptom kommer och går men efter en brun flytning åkte jag i går till privat gyn. för att kolla vad som händer och läkaren hittade "två håligheter, en på 4 mm och en på 7 mm" han visste inte om det var min puls eller tvillingens hjärta som slog så jag får ta blodprov i två dagar för att kolla om hcg växer och ny vul på tisdag men eftersom jag är i v. 8+3 och embryon skulle ju ha 3 cm så förbereder jag mig på MA:(

• regndroppe

Nu har kan slutat blöda igen. Blödde massor igår morse, ingenting på dagen igår, sen massor igårväll och nu ingenting igen. Hm. Någon som har någon teori om vad det kan vara?

(På vul igår såg allt bra ut med bebis, men någon annan "sak" ligger bredvid och det är från den saken blodet kommer)

• Sofiamy

Var inom gynakuten idag då jag var så orolig för mina blödningar men man såg ett tickande hjärta och satte mig till 8+5, troligtvis blödde jag för att moderkakan håller på att formas och han såg massor med aktiva kärl som jobbar för fullt. detta känns så skönt, visst finns risk för missfall kvar då det är långt till vecka 12 men nu vet jag att det just nu tickar ett litet hjärta. nu ska jag sova hela natten!

• Johlit
    hggeli skrev 2017-07-27 09:51:48 följande:

Lergigan comp är bättre än vanlig lergigan. Comp innehåller koffein som motverkar den extrema trötthet man får av just lergigan. Jag fick lergigan comp och primperan under min förra graviditet, och de hjälpte i ett par dagar bara, men sen var det tillbaka till extremt kräkandes. Men fick rådet att ta båda, och det hjälpte till att ta udden av det. Dock är det viktigt att känna till att man inte ska ta primperan i sista trimestern! Hoppas du får bukt på det. Det är fruktansvärt jobbigt att må så illa. Själv upplever jag just nu min bästa graviditet ????
  • Lykkeliv
    PuLoha skrev 2017-07-26 10:18:25 följande:

Förstår om stressen blir högre av att inte känna något nu när du fick missfall förra gången. Du kanske har kommit in i spökveclorna? Brukar inte det vara från V.9-10?

Jag är inte så långt gången 4+6.. Men känns hemskt när det enda man har kännt, känner man knappt längre. Samtidigt som det är lite för tidigt att göra ett vul.

Brukar det vara spökveckor i v 9-10? Isf stämmer det, går in i v 10 imorgon!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?