• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-26 12:36:21 följande:

Jag åkte till akuten och fick komma till gyn. De tog prover och gjorde vul. Sen kom domen.

Jag är gravid, de såg ett litet hjärta picka i storlek som v 5+3 <3 (så jag är kortare gången än jag trodde). Underbart!! Vilken lättnad! MEN bredvid hinnsäcken såg de något annat, något som de inte vet vad det är... Men det är från den saken blodet kom. Efter det beskedet tog de fler prover och så ska jag på återbesök om en vecka. Då gör de nytt vul och ska se om de kan komma fram till vad det konstiga är för något.

Åh vad skönt! Grattis :D verkligen skönt för dig såklart. Kanske är en polyp det kan man ha där inne med.
  • hggeli
    nalg skrev 2017-07-26 13:48:28 följande:

Hej

Skrev ett inlägg tidigare men presenterade mig inte.

Oplanerat gravid med andra barnet (har en pojke på 5år med en annan man som jag inte sett på lika länge. Jag är själv 34år. Efter några sömnlösa nätter har jag nu bestämt mig för att "gå vidare" med detta. Nu känner jag mest panik inombords och har inga fysiska symptom öht förutom att jag gråtit för ingenting ett par ggr haha. 

BF 30/3 

Hej där. Välkommen och grattis :D
  • hggeli
    PuLoha skrev 2017-07-26 11:38:35 följande:

Även om det är jobbigt att må illa så gläds åt att du har symtom. Även om det inte är några garantier på att allt kommer gå som det ska så tror jag att chansen ökar ganska rejält när man har tydliga symtom. :)

Här har brösten börjat ömma mindre och mindre för var dag som går.. Ömmar knappt längre, känns inte så lovande. Går in i V.6 imorgon så tycker ju att symtomen borde öka och inte minska :(

Jag vet inte. Åh jag försöker njuta men det är illa nu. Mår så fruktansvärt dåligt. Är ingen lek. Och när jag kan inte säga jag njuter. Jag mår så pissdåligt. Försöker tänka dock att det är bra och går över men det är tungt :(

Jag vet många vänner som aldrig mått illa mEn som har fått fullt friska barn. Gått bra hela vägen så att du ej är symptom behöver inte betyda nått. Kram. Hade vart skönt va den som slipper symptom och den som det går bra för ;)
  • PuLoha
    Linn och Robin skrev 2017-07-26 14:49:14 följande:

Precis på toaletten och det kom en vattnig blodig flytning :( känns inte alls lovande. Har aldrig blött under mina tre andra graviditeter.. får se vad vul säger imorgon.

Lycka till imorgon!
  • PuLoha
    hggeli skrev 2017-07-26 18:00:25 följande:

Jag vet inte. Åh jag försöker njuta men det är illa nu. Mår så fruktansvärt dåligt. Är ingen lek. Och när jag kan inte säga jag njuter. Jag mår så pissdåligt. Försöker tänka dock att det är bra och går över men det är tungt :(

Jag vet många vänner som aldrig mått illa mEn som har fått fullt friska barn. Gått bra hela vägen så att du ej är symptom behöver inte betyda nått. Kram. Hade vart skönt va den som slipper symptom och den som det går bra för ;)

Jag ska ringa gyn imorgon och se om jag inte kan få komma in på ett vul nästa vecka. Klarar inte av den ovisshet..
  • regndroppe
    PuLoha skrev 2017-07-26 14:27:23 följande:

Åh vad skönt! <3 hur långt gången trodde du att du var?

Jag har för mig att jag har läst någon tråd där dom också hade sett något bredvid embryot men det hade försvunnit med tiden och allt hade gått bra :)

hggeli skrev 2017-07-26 15:39:36 följande:

Åh vad skönt! Grattis :D verkligen skönt för dig såklart. Kanske är en polyp det kan man ha där inne med.

Ja, det känns jätteskönt. Jag blev verkligen jättebra bemött, alla var så snälla och tog mig på fullaste allvar. Och det gick snabbt, kom till akuten 8.45 och var klar med allt 10.30. Så jag hade tur att jag slapp sitta hela dagen. Och så skönt att jag ska få komma tillbaka om en vecka och göra nytt vul!

Jag trodde att jag var i 7+3, så jag är två veckor kortare gånger än jag trodde.

En teori kring läkaren hade kring blödningen är att det var en tvilling som blivit till två veckor tidigare och som inte klarade sig.
  • Soffiieee
    regndroppe skrev 2017-07-26 19:41:41 följande:

Ja, det känns jätteskönt. Jag blev verkligen jättebra bemött, alla var så snälla och tog mig på fullaste allvar. Och det gick snabbt, kom till akuten 8.45 och var klar med allt 10.30. Så jag hade tur att jag slapp sitta hela dagen. Och så skönt att jag ska få komma tillbaka om en vecka och göra nytt vul!

Jag trodde att jag var i 7+3, så jag är två veckor kortare gånger än jag trodde.

En teori kring läkaren hade kring blödningen är att det var en tvilling som blivit till två veckor tidigare och som inte klarade sig.

I min förra graviditet började jag små blöda i V7 ungefär och i v 11 var det som att öppna en kran, åkte in på gyn akuten och fick veta att jag hade ett hematom ( blåmärke) inne i livmodern med ett foster. Troligtvis en tvilling som inte klarade det och därför blev det ett hematom. Blev sjukskriven då när de sista blodet som var kvar skulle ut kunde den ta med sig fostret oxå. Så jag blev typ sängliggandes :/ Kanske är nått liknade för dig oxå med hematomet?
  • regndroppe
    Soffiieee skrev 2017-07-26 21:10:30 följande:

I min förra graviditet började jag små blöda i V7 ungefär och i v 11 var det som att öppna en kran, åkte in på gyn akuten och fick veta att jag hade ett hematom ( blåmärke) inne i livmodern med ett foster. Troligtvis en tvilling som inte klarade det och därför blev det ett hematom. Blev sjukskriven då när de sista blodet som var kvar skulle ut kunde den ta med sig fostret oxå. Så jag blev typ sängliggandes :/ Kanske är nått liknade för dig oxå med hematomet?

Så kanske det är! Eller polyp som hggeli skrev. Jag har försökt googla mig gul och blå för att få fram vad det kan vara, men inte hittat något som stämmer. Under dagen har det nästan inte kommit något blod alls, men nu är det mycket igen :/ Blödde genom normal binda + trosor på 15 minuter...
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-26 22:37:08 följande:
    Så kanske det är! Eller polyp som hggeli skrev. Jag har försökt googla mig gul och blå för att få fram vad det kan vara, men inte hittat något som stämmer. Under dagen har det nästan inte kommit något blod alls, men nu är det mycket igen :/ Blödde genom normal binda + trosor på 15 minuter...
    Nej ofta är det så, eller ibland. Det händer saker och man kanske aldrig helt kan förklara det förutom teorier. MEN så SKÖNT iaf att veta att det finns ett litet pyre där inne med ett litet hjärta som tickar på :D igen stort grattis till det =) är så glad för din skull,
    Bra de tog dig på allvar också! Det ska de göra. Jag blev också bra bemött med mina blödningar i vecka 7 och 9 när jag gjorde UL förra graviditeten. Visst är det en underbar känsla när man är övertygad om att det är helt kört men så visar det sig att det inte är det? För jag åkte in helt övertygad om att allt var kört. Grät och var ledsen sen kunde vi se en liten där med hjärta som tickade i vecka 8+4 kanske nått sånt  . Helt underbart. Så blödningar behöver absolut inte betyda slutet . Inte ens rätt stora blödningar som ju jag hade. 

Nu hoppas jag allt kommer se bra ut vårt UL 17 augusti. Längtar så dit. Mitt illamående känns lite lättare idag, gud så hemskt det var igår. Men är ju ofta i vågor så kanske kommer på någon timma. Men det är ingen lek alltså. Jag har haft det skitjobbigt, längtar tills illamåendeveckorna är över. Men det är ju iaf ett tecken på att jag är gravid, försöker tänka positivt även om det är svårt att må dåligt.
  • hggeli
    PuLoha skrev 2017-07-26 19:28:12 följande:
    Jag ska ringa gyn imorgon och se om jag inte kan få komma in på ett vul nästa vecka. Klarar inte av den ovisshet..
    Det tycker jag du ska göra. Du ska inte behöva gå runt och oroa dig. Men att inte ha symptom eller illamående betyder ju inte att allt inte är normalt. Du kan ju va en av de tursamma som faktiskt klarar sig utan illamående, som min kompis jag träffade igår som nyss fått barn och aldrig mådde illa. Gud vilken lyx, samtidigt som jag förstår att man oroar sig lite. Jag är på ett sätt glad jag mår illa nu för när jag fick tidigt missfall så mådde jag aldrig illa. så jag längtade tills illamåendet startade meeen nu när det väl startat så längtar jag som tusan tills det går över. uscha uscha! 
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?