• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • lilaemma
    regndroppe skrev 2017-07-26 06:50:39 följande:

Tack <3 Jag ska ringa gyn sen, men de öppnar inte förrän kl 9... Detta var inga klumpar, bara droppar av rent blod. Ssk jag pratade med sa att det kan vara mens, och att man kan ha det när man är gravid. Men jag väntar inte mens nu :( Men skönt att läsa att det kanske vara något annat också. Hoppas för allt i världen att det inte är något farligt :(

Det hoppas jag med. Och att kk ger dig möjlighet till att få titta att allt är ok därinne.
  • hggeli
    Starlights skrev 2017-07-25 12:19:34 följande:
    Ja, är lite knepigt när man är med släkt och vänner men inte vill berätta om graviditeten än. De har planerat en vandring på 2 mil i fjällen i morgon, men jag funderar på att avstå. Kändes lite väl ambitiöst när man redan är trött och kroppen jobbar mer än vanligt liksom.
    Åh herregud. ja det låter väldigt avancerat. Du får känna efter hur du orkar.
    Igår mådde jag så sjukt illa, fortsätter detta medan vi är hos makens föräldrar kanske vi måste berätta för jag känner bara för att ligga i sängen sidoläge med spyhink typ. :/
    Denna morgon mådde jag också illa men nu har jag gått upp gjort lite frukost. pyttelite bättre än igårmorse. Känns som varannan dag mår jag tokilla och nästa är pyttelite bättre, men går i vågor genom hela dagarna.
    Usch hade glömt hur sjukt jobbigt det är vara gravid. försöker vara tacksam för vi har ju längtat så och har även velat må illa, eftersom när jag fick tidigt missfall fr 1.5 år sen då mådde jag aldrig illa. MEN det är jobbigt att må illa =) puuuuh! ingen lek!

Men som sagt , känn efter. Jag är sjukt noga med att inte pusha mig för mkt när jag är gravid. Lyssa på kroppen. Jag mår mer illa märker jag om jag är mycket aktiv. Jag mår bättre av lite lugnare tempo.
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-26 06:50:39 följande:
    lilaemma skrev 2017-07-26 06:34:06 följande:

Det är fruktansvärt hur lite sjukvården både bryr sig och kan göra i en tidig graviditet. Prova att ringa KK direkt, ibland är de mer förstående. Är det klumpar i blodet eller bara droppar? Vid mitt mf v7 kom allt ut som en enda stor klump (lång som en handflata och ca 2cm bred. ) Hoppas att de har rätt och att du har en framförliggande moderkaka som flyttar sig, eller nått annat som inte betyder mf.

Tack <3 Jag ska ringa gyn sen, men de öppnar inte förrän kl 9... Detta var inga klumpar, bara droppar av rent blod. Ssk jag pratade med sa att det kan vara mens, och att man kan ha det när man är gravid. Men jag väntar inte mens nu :( Men skönt att läsa att det kanske vara något annat också. Hoppas för allt i världen att det inte är något farligt :(
    jag hade en polyp förra graviditeten som gjorde att det blödde mkt. även när de hade tagit bort den. kanske var det rester av den . vet ej..men blödde ibland enormt stora klumpar. vecka 7 och vecka 9 åkte jag in akut och trodde det var helt kört, men lilla pyre låg därinne och mådde hur bra som helst :D

så blödningar även stora blödningar behöver inte betyda missfall. och min blödning speciellt i vecka 9 var jättestor. kom en klump om ca 5*5 cm åtminstone och sen fyllde jag en hel binda med blod på bara nån minut , höll på så i ca 40 min sen lugnade det sig. som sagt åkte jag ju in direkt och var helt övertygad allt var kört. men det var ingen fara. allt var helt normalt :)
    sen tappade vi ju barnet i vecka 21. de säger att det inte hade med detta att göra, så försöker lita på det, men ibland undrar jag faktiskt om moderkakan typ blev försvagad, men men kommer aldrig att få veta.

hoppas det går bra för dig! och blödningar behöver inte betyda missfall! kram
  • regndroppe

Nu är det lite mer än en timme sen jag var på toaletten och la i en binda. Gick tillbaka nu och kollade, och blodet har nästan helt slutat... Var bara lite ljust orange/ rosa på bindan. Vad tror ni om det? Positivt eller negativt? :/

• regndroppe
    hggeli skrev 2017-07-26 07:40:00 följande:

jag hade en polyp förra graviditeten som gjorde att det blödde mkt. även när de hade tagit bort den. kanske var det rester av den . vet ej..men blödde ibland enormt stora klumpar. vecka 7 och vecka 9 åkte jag in akut och trodde det var helt kört, men lilla pyre låg därinne och mådde hur bra som helst :D

så blödningar även stora blödningar behöver inte betyda missfall. och min blödning speciellt i vecka 9 var jättestor. kom en klump om ca 5*5 cm åtminstone och sen fyllde jag en hel binda med blod på bara nån minut , höll på så i ca 40 min sen lugnade det sig. som sagt åkte jag ju in direkt och var helt övertygad allt var kört. men det var ingen fara. allt var helt normalt :)

sen tappade vi ju barnet i vecka 21. de säger att det inte hade med detta att göra, så försöker lita på det, men ibland undrar jag faktiskt om moderkakan typ blev försvagad, men men kommer aldrig att få veta.

hoppas det går bra för dig! och blödningar behöver inte betyda missfall! kram

Tack så mycket <3 tror inte att det är polyp eftersom det nästan slutat blöda nu..? Eller det kanske det kan vara ändå? Hur fick du reda på polypen?
  • hggeli
    PuLoha skrev 2017-07-22 21:28:18 följande:
    Fint ändå att du fick ha han på ditt bröst och kunna ta farväl ordentligt <3 förstår din oro men som du säger så är nog risken inte så stor att det skulle hända igen.

Haha känner igen mig i det där med att man inland undrar om man inbillar sig symtom för att man så gärna vill ha dom :D men det är nog riktiga symtom. Idag har jag är jag verkligen extremt trött, hoppas bara det är en tillfällighet. Är lite orolig att jag ska behöva vara så här trött, har två riktigt hektiska veckor framför mig på jobbet med en hel del övertid..
    japp det är jag väldigt glad för =) <3 

svarar sent på detta hehehe. men tror inte jag svarade tidigare. jag är rätt övertygad om att jag inte inbillar mig nu. mår påtagligt illa i vågor. usch vad det är jobbigt, även om jag önskat mig det :/ härda ut några veckor till nu, försöker vara glad att jag känner av symptom och hoppas på det tyder på att allt är normalt. 
  • Lykkeliv
    PuLoha skrev 2017-07-26 06:19:35 följande:

Visst behöver det inte betyda något men känns inte så positivt tyvärr :( okej om ett symtom försvinner om något annat tar vid. Men att känna sig som vanligt känns ju inte så lovande :/

Har dina symtom också försvunnit? :( vilken vecka är du i?

Ja just nu har jag inte ett enda mer än brösten är kvar i den större storleken, men de ömmar inte, mår inte illa, kan dricka kaffe igen. Känner mig inte alls gravid längre. Är i v 8+5 Förra gången jag var gravid så började jag blöda som idag... slutade med missfall.

Vilken v är du i?
  • PuLoha
    Lykkeliv skrev 2017-07-26 08:27:39 följande:

Ja just nu har jag inte ett enda mer än brösten är kvar i den större storleken, men de ömmar inte, mår inte illa, kan dricka kaffe igen. Känner mig inte alls gravid längre. Är i v 8+5 Förra gången jag var gravid så började jag blöda som idag... slutade med missfall.

Vilken v är du i?

Förstår om stressen blir högre av att inte känna något nu när du fick missfall förra gången. Du kanske har kommit in i spökveclorna? Brukar inte det vara från V.9-10?

Jag är inte så långt gången 4+6.. Men känns hemskt när det enda man har kännt, känner man knappt längre. Samtidigt som det är lite för tidigt att göra ett vul.
  • efterfest
    Lykkeliv skrev 2017-07-26 08:27:39 följande:

Vilken v är du i?

Jag känner inte heller något alls längre, är bara lite trött. Men de kan man ju vara ändå. Så jag förstår din oro, jag är också orolig!! Jag är i v 7+4. I början hade jag väldigt ont i magen, i brösten, sov hela tiden, metallsmak i munnen... men nu inget!! :/

Ska på tidigt vul om en vecka, får se hur det går ..:)
  • PuLoha
    hggeli skrev 2017-07-26 08:20:53 följande:

japp det är jag väldigt glad för =) <3 

svarar sent på detta hehehe. men tror inte jag svarade tidigare. jag är rätt övertygad om att jag inte inbillar mig nu. mår påtagligt illa i vågor. usch vad det är jobbigt, även om jag önskat mig det :/ härda ut några veckor till nu, försöker vara glad att jag känner av symptom och hoppas på det tyder på att allt är normalt. 

Även om det är jobbigt att må illa så gläds åt att du har symtom. Även om det inte är några garantier på att allt kommer gå som det ska så tror jag att chansen ökar ganska rejält när man har tydliga symtom. :)

Här har brösten börjat ömma mindre och mindre för var dag som går.. Ömmar knappt längre, känns inte så lovande. Går in i V.6 imorgon så tycker ju att symtomen borde öka och inte minska :(
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?