• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli

Usch blir så otroligt orolig och arg på mig själv. Brukar kolla upp ALLT jag äter och kände mig så fjantig för då skulle vi äta med makens pappa och familj och det serverades lamm medium/rare lite rosa nästan blodig.

Så åt jag utan och kolla så ser jag ju att man ej ska äta det. Ok att risken kanske är liten men ändå blir så otroligt rädd orolig och ledsen på mig själv. Oron ska ju inte ens behöva finnas där.

Jag som eg är veg och bara äter kött nu på semester och för jag var så sugen då jag är gravid.

Vad säger ni nån som ätit /äter lamm och lite medium rare och det har gått bra? Eller råkat äta nått annat?

Ska ta ett sånt prov på 2-3 veckor så jag kan känna mig trygg men mår verkligen dåligt över detta nu :(

• Lykkeliv
    Sofiamy skrev 2017-07-27 13:44:39 följande:

Var inom gynakuten idag då jag var så orolig för mina blödningar men man såg ett tickande hjärta och satte mig till 8+5, troligtvis blödde jag för att moderkakan håller på att formas och han såg massor med aktiva kärl som jobbar för fullt. detta känns så skönt, visst finns risk för missfall kvar då det är långt till vecka 12 men nu vet jag att det just nu tickar ett litet hjärta. nu ska jag sova hela natten!

Va skönt att få lite svar och en positiv vändning även om det är några veckor kvar till v 12
  • Sofiamy
    Lykkeliv skrev 2017-07-27 21:23:50 följande:
    Va skönt att få lite svar och en positiv vändning även om det är några veckor kvar till v 12
    Det känns helt underbart, kanske både jag och mannen kan få lite sömn nu när jag inte behöver väcka honom föra att prata mitt i natten och analysera allt! Hur mår du?
  • Dropdeadgorgeous
    Lullabay skrev 2017-07-27 12:34:03 följande:

Jag kan också flika in att jag är då gravid med mitt tredje barn och jag har aldrig upplevt illamående med någon av mina graviditeter. Min poäng är alltså att jag är ett levande bevis på att illamående inte behövs för att på något sätt bekräfta att allt är som det ska :)

Hade du några andra symptom under graviditeterna? :)

Hur gjorde du för att stilla din oro om allt står rätt till eller inte?

Gravid med mitt första v.8+2 och inge illamående alls...hade migrän för någon dag sen thats it. Halsbränna ibland men det är kopplat till va ja äter.
  • Stellan11
    hggeli skrev 2017-07-27 21:21:15 följande:

Usch blir så otroligt orolig och arg på mig själv. Brukar kolla upp ALLT jag äter och kände mig så fjantig för då skulle vi äta med makens pappa och familj och det serverades lamm medium/rare lite rosa nästan blodig.

Så åt jag utan och kolla så ser jag ju att man ej ska äta det. Ok att risken kanske är liten men ändå blir så otroligt rädd orolig och ledsen på mig själv. Oron ska ju inte ens behöva finnas där.

Jag som eg är veg och bara äter kött nu på semester och för jag var så sugen då jag är gravid.

Vad säger ni nån som ätit /äter lamm och lite medium rare och det har gått bra? Eller råkat äta nått annat?

Ska ta ett sånt prov på 2-3 veckor så jag kan känna mig trygg men mår verkligen dåligt över detta nu :(

Min första graviditet visste jag inte om fören i v17 o innan det åt och drack jag allt "man inte får" det är enda gravidititeten som gått bra och ut kom en välskapt och fullt frisk kille :)
  • PuLoha
    Lykkeliv skrev 2017-07-27 21:20:24 följande:

Brukar det vara spökveckor i v 9-10? Isf stämmer det, går in i v 10 imorgon!

Ja det brukar börja där omkring :)
  • bacemm

Hej! Vill gärna vara med i gruppen på FB :)

Kom att kunna följas åt!

• PuLoha
    Linn och Robin skrev 2017-07-26 14:49:14 följande:

Precis på toaletten och det kom en vattnig blodig flytning :( känns inte alls lovande. Har aldrig blött under mina tre andra graviditeter.. får se vad vul säger imorgon.

Hur har det gått för dig? <3
  • Stellan11

Vul igår och allting såg bra ut, hjärtat pickade på med bra kraft o veckorna stämde överens V6+6 idag :) dock finns ju inga garantier ändå men känns skönt att ha sett att hjärtat hoppat igång iaf. Försöka ringa bm om någon vecka för inskrivningssamtal, dock är vi utomlands v 11-13 nu så får bli efter de :)

• PuLoha
    Stellan11 skrev 2017-07-28 07:44:21 följande:

Vul igår och allting såg bra ut, hjärtat pickade på med bra kraft o veckorna stämde överens V6+6 idag :) dock finns ju inga garantier ändå men känns skönt att ha sett att hjärtat hoppat igång iaf. Försöka ringa bm om någon vecka för inskrivningssamtal, dock är vi utomlands v 11-13 nu så får bli efter de :)

Vad skönt att allt såg bra ut! Grattis!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?