• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • MistyM
    KarinIngrid skrev 2017-08-14 08:03:41 följande:

V12 nu
    Så less på att inte kunna äta :(
    Får bara behålla lite bröd o ibland soppa.
    Trots lergigan. :(
    Men utan dem får jag ju inte ens behålla vatten så bara knapra på.

Känns jobbigt att överallt läsa att i vecka tolv avtar illamående för de allra flesta. Eller. Nu i vecka tolv känner de flesta att orken kommer tillbaka.

Jag mår skit rent ut sagt :(

Men försöker hålla humöret uppe.
    Nästa vecka får vi se lilla pyret. Längtar!

12-14 har jag läst, du kommer säkert inte vara lika illa däran hela graviditeten, men vet hur hemskt det är. Försök hålla modet uppe. <3 Kram 
  • KarinIngrid
    MistyM skrev 2017-08-14 10:40:35 följande:
    12-14 har jag läst, du kommer säkert inte vara lika illa däran hela graviditeten, men vet hur hemskt det är. Försök hålla modet uppe. <3 Kram 
    Tack jag försöker hålla humöret uppe men det är så svårt. Har mått så dåligt nu ända sen v 8
    Så jag hoppas verkligen det blir bättre snart.
  • hggeli
    Moorii skrev 2017-08-12 20:54:29 följande:

Jo, det är kanske möjligt. Jag fick missfall innan min son blev till, och det var ungefär så här då, minus blodet då det var ma. Så jämför mycket med det och då jag faktiskt var gravid och jag hade alla tänkbara symtom. Ja, det stämmer, har ultraljud på fredag. Får försöka hålla något slags hopp uppe tills dess, om det inte blir övertydligt att det är missfall innan dess då.

Åk och kolla upp det. Symtom kan variera mellan graviditeter och har blöttt rejält en graviditet utan att det var missfall. Kram håller tummar för dig <3
  • hggeli
    KarinIngrid skrev 2017-08-14 08:03:41 följande:

V12 nu

Så less på att inte kunna äta :(

Får bara behålla lite bröd o ibland soppa.

Trots lergigan. :(

Men utan dem får jag ju inte ens behålla vatten så bara knapra på.

Känns jobbigt att överallt läsa att i vecka tolv avtar illamående för de allra flesta. Eller. Nu i vecka tolv känner de flesta att orken kommer tillbaka.

Jag mår skit rent ut sagt :(

Men försöker hålla humöret uppe.

Nästa vecka får vi se lilla pyret. Längtar!

Jag vet hur jobbigt det är :( har det inte riktigt lika illa som du men innan jag fick lergigan hade jag dagar då jag spydde konstant med bara 10 min mellanrum fick inte ens i mig vatten. Nu mår jag ibland illa och kräks morgon , men efter det har jag ofta några 'bra' timmar fram till 13-14 sen börjar rejält illamående igen oftast sängliggande hela kvällen svårt få i mig middag och spyr ibland. Går in i vecka 10 nu och kanske har senaste morgnarna också varit lite bättre...jag tror nästan det. Men kan ju såklart bli värre igen beror nog lite på hur jag sovit och ätit.

Vilken vecka är du i ? Jag håller tummar och tår för att vi mår bättre snart. Illamående är såååå äckligt och jobbigt.
  • hggeli
    Jezz skrev 2017-08-13 19:22:34 följande:

Idag berättade vi för alla barnen om kommande bebis! Jösses vilken lycka, bara positiva och härliga reaktioner kom det!

De sa till och med att de skulle skämma bort och ta hand om mig framöver!

Så himla härligt!

Åh vad kul :D vilka söta barn. Så roligt de är förväntansfulla mot nytillskottet :)

Längtar tills vi har barn som vi kan meddela ska bli syskon hehe.
  • hggeli
    Starlights skrev 2017-08-12 15:39:44 följande:

Jag ska ut med några kollegor ikväll och det förväntas nog att man tar sig ett glas vin eller öl.. Funderar på att berätta om graviditeten för min närmsta kollega, tror hon skulle räkna ut det själv ändå annars.. Det känns så fult att smyga med alkoholfria drinkar och jobbigt att hela tiden dölja det. Går in i vecka 10 på tisdag och har sett pickande hjärta på vul i vecka 7.. Vad tycker ni? Hålla det hemligt ett tag till och smussla vidare, eller berätta?

Jag hade nog berättat :) tycker inte det är så himla viktigt att smussla och smussla. Kan va skönt folk förstår endel saker och också kanske man behöver lite stöd om nått skulle hända som missfall.

Risken är dock rätt liten efter pickande hjärta har jag hört. Under 5 procent.
  • MistyM
    hggeli skrev 2017-08-14 12:08:08 följande:
    Jag vet hur jobbigt det är :( har det inte riktigt lika illa som du men innan jag fick lergigan hade jag dagar då jag spydde konstant med bara 10 min mellanrum fick inte ens i mig vatten. Nu mår jag ibland illa och kräks morgon , men efter det har jag ofta några 'bra' timmar fram till 13-14 sen börjar rejält illamående igen oftast sängliggande hela kvällen svårt få i mig middag och spyr ibland. Går in i vecka 10 nu och kanske har senaste morgnarna också varit lite bättre...jag tror nästan det. Men kan ju såklart bli värre igen beror nog lite på hur jag sovit och ätit.

Vilken vecka är du i ? Jag håller tummar och tår för att vi mår bättre snart. Illamående är såååå äckligt och jobbigt.
    Har precis samma som du, det är tur att det är lite lättare på dagen eftersom jag jobbar, dock hemifrån ibland om det är extra dåligt. Senaste 2 dagarna har jag spytt medan jag gjort frukost, så brukar försöka skynda till köket. Jobbigt om man vaknar 1 timme för tidigt, då är det bara att gå upp fort som tusan ändå. Ligger också och yrar om kvällarna tills läggdags. V.8+4 nu så hoppas det avtar lite snart.
  • SsonNica

Hej!

Grattis till alla er som plussa!

Jag känner att jag nu vågar joina tråden. Efter att ha fått missfall en gång innan vågade jag inte riktigt innan.

Jag är själv i vecka 9+0 idag och som för en hel del andra här inne har det inte varit en jätte lustfylld upplevelse då jag kräkts en hel del, oftast pga att jag har så mycket slem i halsen.

Jag är 34 och detta blir vårt första barn. Jag var gravid innan årsskiftet men det avslutades tyvärr i ma. Men jag var jätteglad att jag hade kunnat bli gravid helt på egen hand då jag har PCOS och var jätterädd för att jag skulle bli barnlös.

• Moorii

Och där kom embryot ut :( jag får önska alla er andra lycka till med era graviditeter! <3 Jag lämnar tråden.

• MistyM
    SsonNica skrev 2017-08-14 16:29:21 följande:

Hej!

Grattis till alla er som plussa!

Jag känner att jag nu vågar joina tråden. Efter att ha fått missfall en gång innan vågade jag inte riktigt innan.

Jag är själv i vecka 9+0 idag och som för en hel del andra här inne har det inte varit en jätte lustfylld upplevelse då jag kräkts en hel del, oftast pga att jag har så mycket slem i halsen.

Jag är 34 och detta blir vårt första barn. Jag var gravid innan årsskiftet men det avslutades tyvärr i ma. Men jag var jätteglad att jag hade kunnat bli gravid helt på egen hand då jag har PCOS och var jätterädd för att jag skulle bli barnlös.

Stort grattis och välkommen!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?