• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • maya77
    Sofiiakarin skrev 2017-08-16 18:59:00 följande:

Jag vet. Men slappna bara av. Det är normalt att symptomen avtar något i dessa veckor. Njut av att vara gravid och att du tar hand om din kropp så mår bebis bra :)

Tack ???? jag får göra det bara njuta av min graviditet.
  • Starlights
    Sofiiakarin skrev 2017-08-16 07:34:03 följande:

Oj! Va lustigt! :) kändes skönt o se lille hjärtat eller hur? Får jag fråga hur gammal du är? Jag är 27 år.

Vi har typ samma symptom.. spytt 2 ggr så ska absolut inte klaga på den fronten. Tröttheten har vart jobbig men tycker de blivit lite bättre nu senaste veckan. Har haft lite körig mage. Inte så stor aptit.

Får svullen mage på kvällen. Men som du säger är de ju förmodligen hormoner då plutt är så liten ännu. Kan också ha mina vanliga kläder, tror inte jag fått upp ngt. Isf kanske ner.. då min förlovningsring sitter löst nu Haha!

Jag är också 27, haha! Och ja, har spytt 2 gånger också, så klagar inte. Men är fortfarande såååå trött.. somnade efter jobbet igår kl 19 typ och sov hela natten, är fortfarande trött idag.. :P

Har varit på inskrivning och hälsosamtal och måste börja med järntabletter nu tydligen.
  • mywhi

Hej

Jag hoppar också in! :) Har bf i slutet av mars :)

Det blir mitt andra barn, är 27 år, och mina symtom är precis som tidigare graviditet; hungrig som sjutton, kissar hela tiden och fruktansvärt ont i tuttarna - det är en pina varje gång behån ska av..

• Ekgren123

Kan vi inte slänga upp lite magbilder?

Bf:3mars

V. 11+3

4 barnet

Är så kul och se hur andra utvecklas. Vissa blir stora och vissa blir små. Men alla har lika underbara magar endå:)

• Starlights

Ni som hae varit gravida tidigare och tagit tillskott med järntabletter.. Har hört att man kan bli riktigt förstoppad av dessa. Och jag har ju redan nu trög mage pga alla hormoner, och även innan graviditeten så brukade jag bli lätt hård i magen om jag äter dåligt osv.. Vill verkligen inte bli förstoppad, det är såå himla jobbigt och smärtsamt.

Vad är era upplevelser av tillskott järntabletter?

• mywhi
    Starlights skrev 2017-08-17 17:59:54 följande:

Ni som hae varit gravida tidigare och tagit tillskott med järntabletter.. Har hört att man kan bli riktigt förstoppad av dessa. Och jag har ju redan nu trög mage pga alla hormoner, och även innan graviditeten så brukade jag bli lätt hård i magen om jag äter dåligt osv.. Vill verkligen inte bli förstoppad, det är såå himla jobbigt och smärtsamt.

Jag äter hemofer, jag blir trög, men inte förstoppad! Har precis börjat så det kanske blir värre. Min första graviditet åt jag också hemofer men minns inte att jag hade några större besvär..
  • lilaemma
    Starlights skrev 2017-08-17 17:59:54 följande:

Jag hade tur. Min mage fungerade bättre med järntabletterna.
  • Linkaa

Va skönt att höra att det verkar vara vanligt att symptomen avtar, är sååå orolig att något ska vara tokigt för mina symptom har också avtagit.. går in i vecka 11 imorgon och vill bara att tiden ska gå fort tills man ska på ul så man få se så att allt är bra :) är så himla rädd för MA det är nog största skräcken just nu, att det ska gå åt pipan utan att man vet om det:( känner mig som nojjigaste människan i världen just nu:)

• Sofiamy
    Linkaa skrev 2017-08-17 20:52:49 följande:

Va skönt att höra att det verkar vara vanligt att symptomen avtar, är sååå orolig att något ska vara tokigt för mina symptom har också avtagit.. går in i vecka 11 imorgon och vill bara att tiden ska gå fort tills man ska på ul så man få se så att allt är bra :) är så himla rädd för MA det är nog största skräcken just nu, att det ska gå åt pipan utan att man vet om det:( känner mig som nojjigaste människan i världen just nu:)

Jag känner mig precis som du, nojjar hela tiden och tror att jag kommer till kub nästa vecka och att bm ska säga att fostret har dött. Usch så jobbigt det är!!!
  • Lykkeliv
    Hoppsan2016 skrev 2017-08-17 00:28:14 följande:

Vad kul med fler som har äldre barn. Min hinner fylla 18 innan bebisen kommer (OMG, jag är ju typ 25 själv ju haha)

Japp jag med!! 25 år :-P

Hur känns det tycker du med det stora spannet på åldern? Jag tycker det är enbart positivt. Dottern vet om graviditeten och hon längtar massor
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?