• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • jamka

Hej! Jag är i slutet av v. 8 och känner mig också som vanligt se flesta dagarna. Jag fick 3 MA åren 2011 -2014 men då kände jag många symptom även på dagarna jag hade missfall. Svårt att säga när ska man misstänka MA.

Jag önskar dig lycka till, jag ska ha kub den 21 augusti.

silwersara skrev 2017-07-24 10:27:20 följande:

Hej alla! Jag är helt ny på familjeliv och väntar också barn i mars (tror jag iaf). Jag är i v. 8 och de få symptom jag hade från början finns inte kvar alls! Jag mår precis som jag alltid gjort och det skrämmer mig jättemycket. Så jag kände att jag behövde få skriva av mig hos er som förstår känslan. Är det någon mer än mig som känner absolut intenting?

(Förresten - kan man fixa så att ingen ser ens riktiga namn och mail på profilen? Vill ju inte avslöja mig här för familjen som inte ska få veta något än på ett tag...) :)

• MistyM
    hggeli skrev 2017-07-24 06:38:25 följande:
    Japp sådär är.det att vara gravid. Alla får det inte men jag har fått det förr också. Och har start på det nu. Brukar gå upp och snabbt få i mig nått så jag ej kräks. För mig lindrar det ibland lite medan jag äter och precis ätit klart sen börjar det om ca 10 min efter. Dock är det relativt överkomligt ännu illamåendet ,om än påtagligt.

Jag började inte må illa i första graviditeten förrän i vecka 6+0 ca och nu är jag i 5+4. Så varierar lite. Får se om.det ökar. Puuh bra med att veta det stiger hormoner men jobbigt med illamående!
    Jag har försökt söka hjälp idag, men de bad mig ta receptfritt först (postafen). Jag mår så jävla dåligt, har brutit ihop lite. Jag ligger i fosterställning dygnet runt och kan inte längre äta något som smakar något. Får jätteont i magen efter jag ätit också. Som knivar. 
  • Dropdeadgorgeous

Hur har era illamåenden sett ut? Inte mått dåligt alls (v.7+6) förrän idag, men osäker om det är graviditeten eller något annat tokigt på gång. Vaknade imorse alldeles svettig o illamående. Kan äta o behålla allt men har nästan som migrän känningar o illamående hela tin. Hir ser det ut för er? Trodde verkligen att ja skulle spy imorse kommer som i vågor.

• hggeli
    MistyM skrev 2017-07-24 11:54:07 följande:

Jag har försökt söka hjälp idag, men de bad mig ta receptfritt först (postafen). Jag mår så jävla dåligt, har brutit ihop lite. Jag ligger i fosterställning dygnet runt och kan inte längre äta något som smakar något. Får jätteont i magen efter jag ätit också. Som knivar. 

Usch så himla jobbigt. Om du inte får i dig nått alls kan man behöva lägga in sig och få dropp.

Jag fick lergigan och tyckte det hjälpte lite förra graviditeten. Litegrann iaf. Kanske kan va nått? Tror det är de och prostafen man kan få.

Har aldrig provat prostafen men tycker lergigan helt klart gav lite hjälp. Före var det olidligt med lergigan var det bara lite jobbigt. Kram <3
  • Gluttan1981

Då kan jag meddela att vi fortfarande är gravida!! Det var ingen ofostrig graviditet!! Idag fick vi se ett foster med starkt tickande hjärta. Är i CHOCK!! Men SÅ glad Var så inställd på att kräva en skrapning den här veckan.. Blev flyttad tre dagar bakåt. V 8 (7+4) bf 7/4 enligt vul. V9 (8+0) bf 4/3 enligt mina beräkningar. Kommer boka in ytterligare ett ultraljud vid 12 fulla veckor. Ser allt okej ut då blir det inskrivning hos BM. Efter det går jag gärna med i någon aktuell fbgrupp Vilken bäst dag det här blev <3

• PuLoha
    Gluttan1981 skrev 2017-07-24 13:19:49 följande:

Då kan jag meddela att vi fortfarande är gravida!! Det var ingen ofostrig graviditet!! Idag fick vi se ett foster med starkt tickande hjärta. Är i CHOCK!! Men SÅ glad Var så inställd på att kräva en skrapning den här veckan.. Blev flyttad tre dagar bakåt. V 8 (7+4) bf 7/4 enligt vul. V9 (8+0) bf 4/3 enligt mina beräkningar. Kommer boka in ytterligare ett ultraljud vid 12 fulla veckor. Ser allt okej ut då blir det inskrivning hos BM. Efter det går jag gärna med i någon aktuell fbgrupp Vilken bäst dag det här blev <3

Åh vilken underbar känsla det måste ha varit! Grattis! :D
  • MistyM
    hggeli skrev 2017-07-24 12:52:49 följande:
    Usch så himla jobbigt. Om du inte får i dig nått alls kan man behöva lägga in sig och få dropp.

Jag fick lergigan och tyckte det hjälpte lite förra graviditeten. Litegrann iaf. Kanske kan va nått? Tror det är de och prostafen man kan få.

Har aldrig provat prostafen men tycker lergigan helt klart gav lite hjälp. Före var det olidligt med lergigan var det bara lite jobbigt. Kram <3
    Tack för tipsen snälla <3 Hoppas att du får må bra också.
  • MistyM

Jättegrattis!!
  • lilaemma
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-24 12:29:38 följande:

Hur har era illamåenden sett ut? Inte mått dåligt alls (v.7+6) förrän idag, men osäker om det är graviditeten eller något annat tokigt på gång. Vaknade imorse alldeles svettig o illamående. Kan äta o behålla allt men har nästan som migrän känningar o illamående hela tin. Hir ser det ut för er? Trodde verkligen att ja skulle spy imorse kommer som i vågor.

Jag har alltid mått illa några dagar innan det synts på trsterna och sedan har det eskalerat och vari som värst runt v. 15 och sedan minskat något men ändå hållit i sig fram till förlossningen. Jag har inte kräkts därskilt mycket så länge jag legat ner och ätit konstant. Det har definitvt gått i vågor och jag jar legat i en liten hög och gnälls hackat tänder och skakat och gråtit när det varit som värst. När trean låg i magen hade jag ingen vidare bäckenbottenmuskulatur kvar och tömde hela urinblåsan varje gång jag kräktes. Hoppas på att få må bättre den här gången ;)

De flesta behöver ju dock inte må illa så intensivt eller så länge, utan runt v. 12 brukar ju de flesta må bättre...
  • Skrutt 83

Så underbart!!! Stort grattis!!!
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?