• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • MistyM
    KarinIngrid skrev 2017-07-24 17:49:06 följande:

Illamåendet är så jobbigt.
    Konstant kräkkänsla. Känns som det står upp i halsen.
    Skitsvårt att få i mig energi. Knaprar små bitar knäcke. Nån bit banan ibland. Vatten.
    Ibland inte ens det.
    V 9 nu. 8+1
    Bara härda ut och hoppas det vänder snart!

Förstår inte hur ni andra klarar det, jag är helt nedbruten efter 4 dagar med att försöka pussla ihop att sitta upp, försöka äta något, vilja att tiden ska gå fastän det inte blir bättre med tiden. Yrar bara och vet inte vad som är start och slut. 
  • Isvattenis

Gick in i vecka 8 i lördags o nu har illamåendet slagit till. De är som om att jag blir illamående så fort jag blir hungrig. Och hunger känner jag hela tiden o även fast jag ätit en vanlig portion så känner jag aldrig helt mättnadskänsla. Skit jobbigt.
    Sist gick jag upp 11 kg vilket jag tyckte va lagom. Men är nu orolig för att jag ska trycka i mig förmycket.

• Eleot
    PuLoha skrev 2017-07-23 22:54:32 följande:

Spännande jag är på 4+3 :) är det av någon speciell anledning du kommer göra ett tidigt kejsarsnitt? (Om jag får fråga)

Klart du får :) alla mina graviditeter har förlossningen startat i slutet av v.37/38 så dom vågar inte vänta längre, jag har opererat min rygg 2ggr så efter min första förlossning (vaginalt) så valde vi kejsarsnitt för ryggen inte orkar med samt vill dom inte ge ryggbedövning pga min steloperation av ryggen. Men kan ju inte påstå att KS var speciellt mycket enklare utan det har sina för/nackdelar det med..dock andra kejsarsnittet kom från ovan och gick hur bra som helst utan någon som helst kompl.
  • nalg
    Eleot skrev 2017-07-24 21:30:11 följande:

Klart du får :) alla mina graviditeter har förlossningen startat i slutet av v.37/38 så dom vågar inte vänta längre, jag har opererat min rygg 2ggr så efter min första förlossning (vaginalt) så valde vi kejsarsnitt för ryggen inte orkar med samt vill dom inte ge ryggbedövning pga min steloperation av ryggen. Men kan ju inte påstå att KS var speciellt mycket enklare utan det har sina för/nackdelar det med..dock andra kejsarsnittet kom från ovan och gick hur bra som helst utan någon som helst kompl.

Detta är just det jag själv funderar på, är stelopererad (också opererad 2 ggr) efter en olycka och första barnet föddes med "humant snitt" efter tre dagars igångsättning i V 42 utan framgång. Läkaren sa att "blir det fler barn för dig så blir det planerat snitt för detta gör vi inte om" Det var tuffa dagar och ryggen var helt paj i någon månad efter. Är gravid igen nu men bor i ett annat län, kommer jag kunna få ett snitt ? Hur går man tillväga? Är rädd att behöva gå igenom det där igen...
  • Hoppsan2016

Hej. Får man joina er här? Plussade igår, och eftersom jag kan inte minnas när jag hade riktig mens (mensliknande blödning förra mens) vet jag inte exakt när jag har bf. Men vad jag och mannen räknade ut borde jag va i v 7+4 idag med bf 8 mars

• Eleot
    Hoppsan2016 skrev 2017-07-24 22:47:32 följande:

Hej. Får man joina er här? Plussade igår, och eftersom jag kan inte minnas när jag hade riktig mens (mensliknande blödning förra mens) vet jag inte exakt när jag har bf. Men vad jag och mannen räknade ut borde jag va i v 7+4 idag med bf 8 mars

Bara att hoppa in :)
  • Eleot
    nalg skrev 2017-07-24 22:32:04 följande:

Detta är just det jag själv funderar på, är stelopererad (också opererad 2 ggr) efter en olycka och första barnet föddes med "humant snitt" efter tre dagars igångsättning i V 42 utan framgång. Läkaren sa att "blir det fler barn för dig så blir det planerat snitt för detta gör vi inte om" Det var tuffa dagar och ryggen var helt paj i någon månad efter. Är gravid igen nu men bor i ett annat län, kommer jag kunna få ett snitt ? Hur går man tillväga? Är rädd att behöva gå igenom det där igen...

Det är bara att prata med din Mvc/Bm och förklara vad läkarna sagt vid din tidigare förlossning, så när dom skickar remiss till det sjukhus du vill föda på så finns detta antecknat, sen kommer läkarna kontakta dig inför förlossning och då är det bara att stå på sig att det är kejsarsnitt du vill ha.
  • Lykkeliv

Mår som flera av er här inne illa, idag slutade det med en kräkning :-/ Hoppas verkligen det går över snart! Har ingen lust el energi att göra nåt när illamåendet ligger där och gnager...

Har iaf idag fått bokat tid för kub och glukosbelastning. Och imorgon ska jag och minsta barnet iväg och campa med en vän och hennes son, hoppas jag kan njuta!

• nalg
    Eleot skrev 2017-07-24 23:43:38 följande:

Det är bara att prata med din Mvc/Bm och förklara vad läkarna sagt vid din tidigare förlossning, så när dom skickar remiss till det sjukhus du vill föda på så finns detta antecknat, sen kommer läkarna kontakta dig inför förlossning och då är det bara att stå på sig att det är kejsarsnitt du vill ha.

Tack så mycket för ditt svar! Känns ju hoppfullt då :)
  • Isabellaknisting

Jag väntar mitt och sambons första barn 5/3 2018 och vi är så lyckliga och förväntansfulla! Jag mår väldigt bra än så länge :D jag är i v.8+2 nu. Jag är 21 år. Finns det någon möjlighet att få vara med i någon fb grupp?

Kram till er!

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?