• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • Iris88
    Mudcakemonster skrev 2017-07-17 20:58:26 följande:

Spännande! Jag är också 29 och första månaden med stickor! Prickade in ägglossningen och nu är det bara att vänta. Bim 30/7 typ. :) tänk om vi får positivt samtidigt!

Åh vad spännande! Jag håller alla tummar och tår! :)

vi har egentligen kört oskyddat till och från i 2 år men har haft svårt att tajma ägglossningen då han jobbar kväll varannan vecka. Och sen fick jag nytt jobb så då tog vi det lite lugnt ett tag. Men nu så! Nu provar vi "på riktigt", får väl vara lite trötta. :) har ni försökt länge innan stickorna?

Sista veckan i cykeln är ju väääääääldigt lång. Gäller att hålla sig sysselsatt. ????
  • PuLoha
    SaraochLion skrev 2017-07-17 19:01:32 följande:

Ser ni andra också vad jag ser??????

Grattis!! :D jag plussade också idag men vågar inte riktigt glädjas än då jag har små blödningar :(
  • babyspenat

Även fast jag inte ska testa mig förrän på lördag tänkte jag kolla med er... Med tanke på dessa symptom, vad tror ni? ;)

6 dagar, ömt i vänster bröst, fertila veckan (beräknat av p-tracker).

9 dagar, ömt i båda (har inte försvunnit än). Ont på sidorna mot armhålorna till samt under. De är tyngre, större och rundare.

De tre senaste dagarna har jag haft tydligare blodådror på brösten (har fortfarande så här).

Sen är det andra saker också, vet inte om det kan vara tecken :)

Har varit väldigt trött på senaste.

Huvudvärk har kommit, dock i korta stunder bara.

Täppt i näsan.

Vått i trosan.

Stresskänslig (kan såklart också bero på pms).

Väldigt lätt till gråt.

Beräknad äl 7/7 och bim 21/7.

I vanliga fall får jag ömma bröst samt pms en vecka innan mens.

• Perssonlund

Jag hoppar också in här :) förra månaden vet jag inte om det blev en ägglossning fri månad. Mensen har krånglat fast jag har haft den i slutet av månaden hela tiden innan. Har precis fått med min sambo på att skaffa en gemensam. Jag har två barn sen innan och han har två sen innan. Det är första gången som vi kör på o ser vad som händer. Hade ett MF i slutet av förra året o det gjorde mig så ledsen o nere. Men nu hoppas jag att det tar sig :) Dks bli spännande att följas åt här iaf :) Håller tummar o tår för er!

• Lindax1988

Hej alla! Hoppas gärna in här!
    Jag och min sambo är inne på första försöket, jag har en son sedan tidigare.
    Jag hade min förra mens 21/6 och ÄL den 6/7 och ska ha mens nu på onsdag 19/7 eller torsdag 20/7. testade neg. i söndags och tänkte ta ett nytt imorgon kanske. Jag har extrem molande värk i tjejmagen och korsryggen, lite illamående ibland, trött och finnar har jag fått för flera dagar sedan.
    Nu sitter man här och hoppas på plus :D

• Gravidönskan2017
    babyspenat skrev 2017-07-17 21:26:07 följande:

Även fast jag inte ska testa mig förrän på lördag tänkte jag kolla med er... Med tanke på dessa symptom, vad tror ni? ;)

6 dagar, ömt i vänster bröst, fertila veckan (beräknat av p-tracker).

9 dagar, ömt i båda (har inte försvunnit än). Ont på sidorna mot armhålorna till samt under. De är tyngre, större och rundare.

De tre senaste dagarna har jag haft tydligare blodådror på brösten (har fortfarande så här).

Sen är det andra saker också, vet inte om det kan vara tecken :)

Har varit väldigt trött på senaste.

Huvudvärk har kommit, dock i korta stunder bara.

Täppt i näsan.

Vått i trosan.

Stresskänslig (kan såklart också bero på pms).

Väldigt lätt till gråt.

Beräknad äl 7/7 och bim 21/7.

I vanliga fall får jag ömma bröst samt pms en vecka innan mens.

Dina symtom låter lovande, jag hade liknande symtom fram till för några dagar sedan men nu har symtomen försvunnit (förutom illamående) Jag hoppas dina symtom stannar kvar och att du får ett plus <3
  • Gravidönskan2017
    Lindax1988 skrev 2017-07-18 02:14:21 följande:

Hej alla! Hoppas gärna in här!
    Jag och min sambo är inne på första försöket, jag har en son sedan tidigare.
    Jag hade min förra mens 21/6 och ÄL den 6/7 och ska ha mens nu på onsdag 19/7 eller torsdag 20/7. testade neg. i söndags och tänkte ta ett nytt imorgon kanske. Jag har extrem molande värk i tjejmagen och korsryggen, lite illamående ibland, trött och finnar har jag fått för flera dagar sedan.
    Nu sitter man här och hoppas på plus :D

Hej och välkommen!
    Jag testade också negativt ihåg, har BIM 22/7. Jag hoppas att det ändrar sig till ett plus när det börjar närma sig. Är dessa symtom annorlunda från tidigare månader? Annars låter dina symtom lovande. Hoppas att du får ditt plus snart.
  • Mudcakemonster
    Iris88 skrev 2017-07-17 21:11:39 följande:

Åh vad spännande! Jag håller alla tummar och tår! :)

vi har egentligen kört oskyddat till och från i 2 år men har haft svårt att tajma ägglossningen då han jobbar kväll varannan vecka. Och sen fick jag nytt jobb så då tog vi det lite lugnt ett tag. Men nu så! Nu provar vi "på riktigt", får väl vara lite trötta. :) har ni försökt länge innan stickorna?

Sista veckan i cykeln är ju väääääääldigt lång. Gäller att hålla sig sysselsatt. ????

Vi har haft typ samma situation, oskyddat flera år men inte försökt liksom påriktigt pricka in. Ja den är verkligen lång. Kommer säkert att bli galen :)
  • babyspenat
    Gravidönskan2017 skrev 2017-07-18 09:56:04 följande:

Dina symtom låter lovande, jag hade liknande symtom fram till för några dagar sedan men nu har symtomen försvunnit (förutom illamående) Jag hoppas dina symtom stannar kvar och att du får ett plus <3

Mensen kom idag, haha. Tror det är lätt hänt att bli lite ivrig. Är på första försöket. Bara att mysa vidare efter den här mensen :) och det är ju inte helt fel det heller, hehe. Spännande resa vi har gett oss in på! Önskar er alla ett stort lycka till nu! Hoppas verkligen på plus för er! Heja!
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI