• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • R84
    My102 skrev 2017-09-03 21:45:55 följande:

Vi började juni 2015, men hade NOLL koll verkligen på hur allt funka, jag trodde att det bara kom ett streck på ägglossningstest så var det positivt..hm. Alla i min familj har blivit gravid på en gång och då är vi 5 systrarna (en kämpade två år med första men med de andra gick det av bara farten) så jag hade en tanke att det skulle vara samma för mig. Vi körde på till mars 2016, tog ett uppehåll med fortsatte köra oskyddat, utredning i april 2017. I maj fick vi svar att allt var OK prickat in ÄL vad vi tror i alla fall under månaderna sen juni. Ska spola äggledare i oktober. Sååå det går segt :/. Eftersom jag har oregelbunden mens så testar jag nu advaced för första gången. Ett sista kör innan spolningen. Om vi inte hade tagit "pausen" så kanske vi kanske börjat utredning snabbare men vi båda behövde verkligen ett break just där och då.

Har ni gått någon utredning?

Åh det gör ont i mig när jag läser. Att det ska behöva ha sådan tid och energi. :( jag beklagar verkligen! Får jag fråga hur gammal du är? Vad sa läkarna om att det inte har tagit sig? Tänker att de säger att allt ser okej ut liksom.

Nej vi har inte varit på utredning än. Vi började försöka årsskiftet 2015/2016 och det tog sig ganska snabbt på försök tre (vilket då var jääääääättemånga försök tyckte jag....!). Det blev missfall i v7. Sen fick jag en mens och sen tog det sig igen. Men lyckan kortvarig även denna gång. Detta var i juni förra året. Sedan dess har vi försökt varje månad, men inget har hänt. Eftersom vi fick missfallen har vi inte fått någon hjälp, men i maj skickade vi in en egenremiss för utredning. Vi ringde efter semestern för att kolla läget (remissvaret kom i slutet av maj och sen har vi inte hört något) och då fick vi besked att vi kommer att få tid i november. Denna eviga väntan. Kantad av mängder av sorg! Det är nog den känslan som beskriver mitt mående bäst - sorg.
  • Hedblomster
    SixxAM skrev 2017-09-03 23:11:07 följande:

Diskuterar ni era symptom med er partner?

Vill ju gärna berätta om allt som känns i kroppen. Men känns ändå fel om de bara ä sken grav att ge förhippningar om de blir neg på stickan trots alla symptom

Nej, jag tycker inte att han säger rätt saker och det är så känsligt för mig... och så vill jag inte ge förhoppningar i onödan.
  • Blixt3

Jag plussade nu precis! Är så glad att vi ska få ett syskon till vår Son <3

• Archimedes
    Blixt3 skrev 2017-09-04 07:22:12 följande:

Jag plussade nu precis! Är så glad att vi ska få ett syskon till vår Son <3

Grattis!
  • Milou3
    löparenbe skrev 2017-09-04 06:37:15 följande:

Behöver råd. Är på dag 26 på min cykel och senast fick jag mens på dag 25. Tänkte vänta till dag 28 egentligen. Vågar man testa innan? Bara haft en riktig mens sen jag slutade på P-piller. Men rätt säker vi träffade ägglossningen denna gång. Tack hörni! :)

Testa!!
  • Flansen
    FH24 skrev 2017-09-04 06:21:17 följande:

Tack <3

Kom ljust ljust rosa på pappret igår (vid ett tillfälle), men har inte kommit något mer efter det. Hoppas så att det bara var det och att det inte kommer något mer :) hört att det finns något som heter genombrottsblödning som kommer när mensen skulle kommit. Någon som upplevt liknande utan att det ska ha varit MF?

Under min förra graviditet så hade jag en blödning vid tidpunkten för mens, under flera dagar. Det var mindre än vanlig mens men ändå så pass mkt att jag absolut inte trodde jag var gravid. Men det var jag och allt såg bra ut :)
  • Repet
    SixxAM skrev 2017-09-03 23:11:07 följande:

Diskuterar ni era symptom med er partner?

Vill ju gärna berätta om allt som känns i kroppen. Men känns ändå fel om de bara ä sken grav att ge förhippningar om de blir neg på stickan trots alla symptom

Nej, han säger att han inte vill ha/få några förhoppningar...
    Men jag tycker att det är så svårt, för jag vill ju diskutera alla mina "symptom" med någon. Gissa vad allt skulle kunna betyda, försöka tyda osv!

Men jag tror att det finns trådar för det här om det blir outhärdligt :)
    Snart måste det vara vår tur!
  • Liiiiiiillaloppaan

Hej!

Jag & sambon är inne på månad 4 med försök på 1a barnet. Är enligt appen 1 v efter äl idag. Igår vid sex kom en liten blödning. Sedan inget mer under resten av dagen. Och imorses så kom det igen, någon som upplevt samma ? Nidblödning? Har inga andra symtom vad jag kan komma på.... och är bim -9 idag så för tidigt att testa men blir himla nyfiken nu :)

• FH24
    Flansen skrev 2017-09-04 07:48:02 följande:

Under min förra graviditet så hade jag en blödning vid tidpunkten för mens, under flera dagar. Det var mindre än vanlig mens men ändå så pass mkt att jag absolut inte trodde jag var gravid. Men det var jag och allt såg bra ut :)

Ååh, Tack så mycket för ditt svar! :) Hoppas hoppas allt är bra här med!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017