• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • R84
    Victoria K skrev 2017-09-04 12:29:16 följande:

Tänkte uppdatera er (ifall det är någon som undrar)

Jag fick min mens inatt :( Vaknade av kraftig mensvärk och kände på trosan att det var blött, så gick på toa i hopp om det bara var flytningar...men nej, det var mensen. Blev sååå ledsen, började gråta och grät i någon timme, kunde inte somna om på jättelänge. Som tur var hade jag min man bredvid som kunde ge mig en tröstande kram 

Är så nere och deppig just nu. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid.

Jag måste verkligen ha varit skengravid denna månad, med tanke på mina symptom och det faktum att de började så tidigt innan mensen. Usch, vill inte uppleva det igen.

Nu vill jag bara att dagarna ska gå fort så att vi kan försöka igen. Nu ska jag sluta med Bisolvon och allt sånt som säger kan hjälpa en att bli gravid, jag orkar inte hålla på...

Förlåt för deppigt inlägg, men var bara tvungen att skriva av mig. 

Skickar en stor kram! Hoppas på att det tar sig nästa gång!
  • Charlieellerså
    Sandra1992 skrev 2017-09-04 17:34:36 följande:

Tjohoo???????? äntligen ska min lilla prins få ett syskon, beräknad 12 maj om allt går som det ska :D

Stort grattis
  • hannaa2017
    Sandra1992 skrev 2017-09-04 17:34:36 följande:

Tjohoo???????? äntligen ska min lilla prins få ett syskon, beräknad 12 maj om allt går som det ska :D

Grattis till plusset! :)
  • Victoria K
    Bajkal skrev 2017-09-04 17:43:51 följande:

[quote=77986013][quote-nick]Victoria K skrev 2017-09-04 17:35:25 följande:[/quote-nick]Håller med dig, att det fasen inte ska ta sig på så många ligg! Vi hade sex 4 dagar i rad, paus på en dag, sen på det igen 3 dagar i rad.. Phew! Man var ju inte sugen på mys efter det, kan man ju lätt säga..tog en vecka innan vi hade sex igen, haha!

Mår också skit, fick mensen idag. Att ständigt försöka och försöka tar på krafterna, man tvivlar på sin förmåga som kvinna att kunna skaffa bar

Känner med dig!!! Hur länge har du försökt?

Men glöm ej att männens små simmare kan vara helt hopplösa dom också. Haha. Inte helt ovanligt har jag för mig, att dom har lite problematik med spermierna. Särskilt rökare. Men iaf, barn blir det ju inte oavsett vems kropp som strular. :(

Har haft ett MA v 13. Det är det enda jag fått uppleva. Inga barn. Suck. Nu räknar min app att jag har nästa BIM oktober. Så är nog inte kvar i denna tråd. :(

Vi har försökt i 8 månader, nästa blir nr 9. Du då?

Ja, det där med spermierna vet jag, och tar det sig inte nästa gång så ska vi nog be om utredning eller åtminstone få gå till gyn.

Jag har heller inga barn sen innan.

Min nästa BIM är också i oktober, så kommer inte heller var kvar i denna tråd.
  • Victoria K
    R84 skrev 2017-09-04 18:41:35 följande:

Skickar en stor kram! Hoppas på att det tar sig nästa gång!

Tack så mycket :)
  • vickanj82

Hoppar in här. Nu på 2a försöket.

Tog ÄL test i fredags som var jätte positivt och det bara 5 dagar efter avslutad mens så blev förvånad. Men nu har vi myst på. Och känns extra roligt och förväntansfullt när man vet att man prickar. Bara att hoppas på det bästa nu. Bim 22 sep

• hannaa2017
    Victoria K skrev 2017-09-04 12:29:16 följande:

Tänkte uppdatera er (ifall det är någon som undrar)

Jag fick min mens inatt :( Vaknade av kraftig mensvärk och kände på trosan att det var blött, så gick på toa i hopp om det bara var flytningar...men nej, det var mensen. Blev sååå ledsen, började gråta och grät i någon timme, kunde inte somna om på jättelänge. Som tur var hade jag min man bredvid som kunde ge mig en tröstande kram Hjärta

Är så nere och deppig just nu. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid.

Jag måste verkligen ha varit skengravid denna månad, med tanke på mina symptom och det faktum att de började så tidigt innan mensen. Usch, vill inte uppleva det igen.

Nu vill jag bara att dagarna ska gå fort så att vi kan försöka igen. Nu ska jag sluta med Bisolvon och allt sånt som säger kan hjälpa en att bli gravid, jag orkar inte hålla på...

Förlåt för deppigt inlägg, men var bara tvungen att skriva av mig. 

Så tråkig läsning. Kämpa på, snart kommer plusset och all möda och slit kommer löna sig. Man får inte glömma att det är fullt normalt att det tar 1 år innan det sker. Men det är ingen tröst jag vet. :( 
    Trodde också själv jag var gravid förra månaden, men mensen var 6 dgr sen visade det sig. Så märkligt att ens egen kropp kan lura en så! 

Håller tummarna för att det går vägen nästa gång! 
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-04 15:18:23 följande:

Åh vad mysigt med hus. Det kan faktiskt göra skillnad i bebisverkstaden också, mindre stress, mer harmoniskt att bo i hus på nåt vis.

Tack så mycket:)

Snultan... jag skrev ett super långt meddelande till dig häromdagen...som svar... men det var strul med sidan fick skriva om allt 2 ggr sen gav jag upp.

Dum som jag var kopieradr jah inte texten.

Har fått mitt digital test och är så suuugen på att testa det ikväll. Men får väl hålla mig till imorgon bitti.

Har jobbat ett 7 timmars pass idag lagat mat och plockat undan o så. Nu är jag helt slut.

Inget plugg idag inte.

Känner inga symptom...men kanske ej har tiden att känna heller?!

Känner nu när jg sätter mig ner.. har lust att gå och lägga mig...men tänker att det är trötthet från allt jag har att göra. Plugga heltid. Vara med familjen jobba extra etc.

Om jag nu är gravid så är jag super nöjd med att ej känna något. Är mest chockad för sist mådde jg sååå illa.

Och kunde ej ligga på mage för brösten värkte osv. Fast ja det kan ju bero på att kroppen redan är "van" sen förra.

Det är helt underbart iaf. Nu känner jag att jag gärna knäpper upp jeansen och att jag kanske mår små illa på kvällarna.

Jag äter helst bara små måltider men ofta. Ja... det är väl det. Får frossa också...är orolig att något är fel?!

Även om det visar gravid imorgon så är det ändå lite löskigt med den här frossan.
    Snultan skrev 2017-09-04 15:18:23 följande:

Åh vad mysigt med hus. Det kan faktiskt göra skillnad i bebisverkstaden också, mindre stress, mer harmoniskt att bo i hus på nåt vis.

Tack så mycket:)

Tredje gången jag skrev inlägg till dig och allt bara försvinner så himla tråkigt.

Ska iaf ta test imorgon.

Har inga symptom. Eller jo knäpper gärn upp byxorna magen känns utspänd. Och sen lite lite illmående och nja...gabska trött. Vill sova nu.

Men tänker att det är jobb plugg o familjeliv. Allt i ett som gör mig trött.

Jag får frossa med som skrämmer mig. Även om det visar Gravid imorgon tänk så är något fel?

Jag är såklart supernöjd att må så här bra än sålänge. Riktigt skönt men oron finns där att då kanske npgot ej stämmer?!
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-09-04 20:50:15 följande:

Oj nu gick det minsann hahhaa är det mobilen eller sidan det är fel på?!

Konstigt, måste vart nåt tillfälligt fel då?

Jag tycker ändå det låter som att du har en del symtom. Och även om det är lätt att tro att man inbillar sig allt så kan ju inte allt va inbillning. Jag hade ju ÄL några dar tidigare än dig och mina symtom har gått väldigt mkt fram och tillbaka. Hade fler från början

Nu har jag molvärk och trötthet och brösten gör ont om man tar på dom. Lätt att oroa sig och antingen oroar man sig för att man känner för mkt eller för att man känner för lite.

Hoppas du får ett glatt besked imorgon men det tror jag, skulle bli mkt förvånad annars.

Snart går du testa, jag kikar in här imorn o ser hur det går för dig :)
    Matheus 131002! Gravid med andra barnet -BF Maj 2018
Svar på tråden Vi med BIM September 2017