Vi med BIM September 2017
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Tack för omtanken! :)
Ja, jag ska försöka att fokusera på något annat denna cykel, inte så mycket på eventuella symptom. Rosenroten som jag åt ska jag sluta med, tror den gav ÄL-känningar alldeles för länge efter ÄL och därmed fick tankarna att börja, att något kanske hände där inne. Nej, nu är det slut med det.
Får se fram emot att vi om cirka två veckor ska flytta till hus! Bor i lägenhet nu så det ska bli superkul! :D
Lycka till med din graviditet! :) Grattis igen!
På bim
Idag ingenmansland i sikte. Vet å andra sidan inte om jag haft äl denna cykel.. men haft positivt ältest i 4 dagar nu och brösten ör svullna och enorms plus mensvärk i två dagar nu.. hm :)
Ingen mens i sikte* skulle dejt stå :D
Åh nej :(. Kan inte förställa mig hur det är att få missfall, glädjen, sen sorgen. Jag beklagar!
Jag har nyligen fyllt 30, så vi började när jag var 27, fyllde 28 året vi började. Läkaren var väldigt positiv faktiskt! Vi fick sommaren på oss att testa själva så han trodde nog inte att jag skulle återkomma, eftersom jag ligger på BMI 33 så har vi privatläkare då vårt landsting har en BMI gräns på 30 för utredning..även om jag också har varit normalviktig under åren som har gått, det för ingenting positivt med sig att, som du säger, leva med en sorg kanske att synen på livet, världen blir annorlunda. Vi behövde veta för psykets skull hur det låg till därför så kämpande jag inte med vikten inför en utredning via landstinget. Läkaren såg däremot inte några farhågor där med vikten utan tycker mer att vårt landsting gör vad dem kan för inte få fler bebisar.
Jag har en egen tanke att ägget släpper senare plus att jag får cystor, kan få sjukt ont ibland, nästan så man kan tro att det är blindtarmen men utan feber osv. Jag har även tagit bort en del av livmodertappen i 23 års åldern och fick därefter en inflammation. Försöker hitta olika anledningar varför det inte går vägen. Det går så lätt för andra så jag förstår inte varför det inte ska gå för oss. :/ ett evigt kämpande.
Åh en bamsekram till dig !! Snart kommer plusset <3 kul med hus då har du lite annat fokus (kan hjälpa) :D håller timmarna för er !
Tack för omtanken! :)
Ja, jag ska försöka att fokusera på något annat denna cykel, inte så mycket på eventuella symptom. Rosenroten som jag åt ska jag sluta med, tror den gav ÄL-känningar alldeles för länge efter ÄL och därmed fick tankarna att börja, att något kanske hände där inne. Nej, nu är det slut med det.
Får se fram emot att vi om cirka två veckor ska flytta till hus! Bor i lägenhet nu så det ska bli superkul! :D
Lycka till med din graviditet! :) Grattis igen!
Kan man testa när som på dagen fast det är 3 dagar kvar till mens? Och går det med vanliga Apotekets egna tester?
Tack så mycket! Ja, jag hoppas plusset kommer snart. Men man undrar ju varför det ska komma om det inte har kommit hittills...? :(
Kan man testa när som på dagen fast det är 3 dagar kvar till mens? Och går det med vanliga Apotekets egna tester?
Nej missfall är verkligen så jobbigt. Jag fick två inom loppet av 2,5 månad och det tog så mycket på mitt psyke. Jag var helt knäckt och grät konstant en hel helg. Det var värst första graviditeten då jag liksom hann tänka mig att det faktiskt skulle komma en bebis. Andra plusset var jag väldigt ödmjuk inför det och tog inget för en självklarhet. Men det var såklart lika jobbigt då med. Nu är jag på sätt och vis livrädd för att plussa. Min enda tanke är: tänk om det skiter sig igen. Jag vet inte om jag hade kunnat hantera det!
Vad skönt ändå att läkarna är positiva!! Jag tycker att det ska bli skönt att få hjälp och få komma in i snurran. Sen är varje vecka en kamp för det tar mycket på det mentala att det inte tar sig. Vi har liksom haft allt lite på paus i två år. Inte velat planera vårt bröllop eller en långresa för det kanske tar sig. Nu tänker jag f*ck it! Nu planerar jag lååååångresa i januari och bröllop i juni. Då får jag vara gravid i så fall. Orkar inte pausa allt och sen stå där ännu mer besviken för att jag inte fick något.