• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Jasminefjellberg
    Matildalinea skrev 2017-10-09 21:52:26 följande:

Hihi tack för att du ger mig lite hopp ! Men har fått dör mig att man typ måste känna något, haha just därför känns det som att det är över för denna månaden och man bara väntar på att mensen skall komma så man får börja försöka igen !

Jo jag förstå dig precis!! Haha men testa på bim dagen. Och kommer inte mensen efter någea dagar så testa igen :) håller tummarna för dig:)
  • Wuuaau

Hjälp!

Någon som haft nidblödning?

Fick en rosa flytning i onsdags som har pågått till nu men övergått till bruna i färgen. Jag ska inte ha mens förens på lördag och har aldrig varit så tidig innan. Har fått ljusröda flytningar 2 dagar innan mens tidigare men detta är ju en och en halv vecka tidigt!!

Tror ni att det är en nidblödning jag haft/har?

• Horisonten

Vart negativt test idag också :?( Jag fattar inte varför jag mår som jag gör när det inte är något. Känner mig helt förstörd :?( Bim-2 enligt appen men bim-1 enligt mig.

• Tee87

Fick svagt streck på graviditetstest idag! :)Måste åka å köpa digitalt nu direkt.. kan man spara urinen i behållare i kylen nån timme eller två?:)
  • Milou3
    Tee87 skrev 2017-10-10 07:47:26 följande:

Fick svagt streck på graviditetstest idag! :)Måste åka å köpa digitalt nu direkt.. kan man spara urinen i behållare i kylen nån timme eller två?:)

Grattis!
  • Jasminefjellberg
    Horisonten skrev 2017-10-10 07:43:30 följande:

Vart negativt test idag också :?( Jag fattar inte varför jag mår som jag gör när det inte är något. Känner mig helt förstörd :?( Bim-2 enligt appen men bim-1 enligt mig.

Jag vet inte vad det kan vara... men vänta några dagar till, och kommer inte mensen så ta ett test till. Visar det negativt så boka tid på en vårdcentral/gynekolog och berätta hur du mår, men att testen fortfarande är negativa. Jag håller tummarna för dig att hcg nivån är för låg för att ge utslag <3
  • Jasminefjellberg
    Tee87 skrev 2017-10-10 07:47:26 följande:

Grattis vad roligt, och lycka till :D vad gäller urinen i kylskåp så ska det nog gå bra... på mitt jobb så gör vi ju så tills sköterskan ska hämta urinen för provtagning. Tror att det måste fungera för gravtest också :)
  • Imra

Det vänstra tog jag idag och det högra igår. Något är det ju där iaf.
    Är på bim -4 idag.

• Horisonten
    Jasminefjellberg skrev 2017-10-10 08:29:41 följande:

Jag vet inte vad det kan vara... men vänta några dagar till, och kommer inte mensen så ta ett test till. Visar det negativt så boka tid på en vårdcentral/gynekolog och berätta hur du mår, men att testen fortfarande är negativa. Jag håller tummarna för dig att hcg nivån är för låg för att ge utslag <3

Ne jag fattar ingenting. Alltid plussat tidigt och så. Blir så nervös att kroppen skall börja strula och ha sig nu. Vill bara börja om igen. Tänk om jag hade äl senare och vi missade pga den jäkla svampen då vi inte myste då. Sen är jag vrålförkyld nu. Så mannen lär väl få de med och inte orka mysa :( Har inga som helst känningar att mensen är på g jag som brukar ha fruktansvärd mensvärk. Inte ens något på pappret. Får väl se vem som har rätt jag eller appen. För jag räknar bim imorgon och appen säger mens om 2 dagar. Har den inte kommit på fredag/lördag kommer jag ta test igen och kolla. Annars ringa min barnmorska och fråga. För enda gången jag mådde små illa inte som nu var när min spiral gjorde att mensen hoppa en månad. Men kom månaden efter. Aldrig haft såhär innan så hoppas appen kanske har rätt och de är tidigt än. Just nu känns allt tungt och jag bara gråter :?( Några tips som jag kan ha med till nästa gång?

Om det är okej för er andra här inne skulle jag gärna vilja vara kvar och följa er andra. Hoppas de är okej? Stanna iallafall tills mensen kommer,sen får jag hoppa in i november gruppen
  • XAHHA92

Vilka graviditetstest anser ni vara bäst om man nu vill testa innan bim?

Har bim 22/10 så tänkte testa i nästa vecka, har dock inga höga förväntningar..

Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
Svar på tråden Bim oktober 2017