• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • evve88
    Milou3 skrev 2017-10-09 17:25:36 följande:

Testlagret ger inga spök! Grattis till graviditeten!

Inte ? Och du ser med? La ju upp ett igår men de syntes knappt, detta kunde jag ju ändå se om än väldigt svagt...
  • Horisonten
    Milou3 skrev 2017-10-09 17:30:15 följande:

Om du inte pallar vänta in ev mens tycker jag att du ska skippa CB helt och hållet! Möjligtvis ta ett CB digitalt. Annars Predictor Early, de mäter från 15 hcg och ger inte spök som typ alla CB plus och early faktiskt gör.

Visar det fortfarande negativt och du forstsätter må illa och ingen mens kommer så är det kanske läge att kolla med din gyn om ev blodprov.

Ne mår så pass dåligt nu. Alltid plussat tidigt innan. Med mina andra 2 vad jag vill minnas. Men de två test jag har med CB är digitala!! Men de ena är CB med veckor och den är också CB digitala som heter early men bara visar digitalt plus eller minus. Hade tänkt köpte PE från början men blev inte så. Har haft turen ich aldrig upplevt spök på CB innan men denna gången ville jag ha röda test så därför köpte jag RFSU. Blir ee inget denna gången eller de dröjer kommer jag köpa PE. Men vilket test skall jag välja imorgon utav de jag har hemma? Hinner inte skaffa något annat test närmsta dagarna.
  • evve88
    Horisonten skrev 2017-10-09 17:36:21 följande:

Ne mår så pass dåligt nu. Alltid plussat tidigt innan. Med mina andra 2 vad jag vill minnas. Men de två test jag har med CB är digitala!! Men de ena är CB med veckor och den är också CB digitala som heter early men bara visar digitalt plus eller minus. Hade tänkt köpte PE från början men blev inte så. Har haft turen ich aldrig upplevt spök på CB innan men denna gången ville jag ha röda test så därför köpte jag RFSU. Blir ee inget denna gången eller de dröjer kommer jag köpa PE. Men vilket test skall jag välja imorgon utav de jag har hemma? Hinner inte skaffa något annat test närmsta dagarna.

Om du beställer hem testlagret så kommer dom dagen efter oftast! :) billiga med.. och med röd färg!
  • Horisonten
    evve88 skrev 2017-10-09 17:37:45 följande:

Om du beställer hem testlagret så kommer dom dagen efter oftast! :) billiga med.. och med röd färg!

Okej skall kolla på detta. Men kommer ee i brevlådan? För svårt att gå ut och hämta ut test nu då jag har sjuka barn hemma
  • Milou3
    Horisonten skrev 2017-10-09 17:36:21 följande:

De flesta som är gravida testar ju positivt på de flesta test, om än svagt, på bim-1 så det spelar nog ingen roll vilket av de du tar. Bäst av allt är väl att vänta ännu en dag kanske? Hur menar du att du mår så pass dåligt? Mår illa? Köp postafen på Apoteket! Det är vad de rekommenderar till gravida ändå :) annars sägs färsk ingefära vara bra mot illamående!
  • Horisonten
    Milou3 skrev 2017-10-09 18:45:23 följande:

De flesta som är gravida testar ju positivt på de flesta test, om än svagt, på bim-1 så det spelar nog ingen roll vilket av de du tar. Bäst av allt är väl att vänta ännu en dag kanske? Hur menar du att du mår så pass dåligt? Mår illa? Köp postafen på Apoteket! Det är vad de rekommenderar till gravida ändå :) annars sägs färsk ingefära vara bra mot illamående!

Okej hoppas de visar imorgon. Enligt mig är de bim-1 imorgon. Men min app har hela tiden lagt på en dag varje gång jag skrivit in negativt test. Märkligt dock. Jag mår rätt illa och förut idag var de riktigt jobbigt. Är väldigt ledsen och känslosam. Ömma bröst och känner mig bara konstig och så gravid. Men detta med negativa tester har tagit hört på mig :( har ju dålig koll på äl. Varit völdigt ledsen och nedstämd idag. Gråtit fast jag inte riktgt vetat varför. Jo vet att postafen finns. Haft hypermiss gravidum med båda mina tidigare barn så. Inte ens lergigan hjälpte då. Med sonen fick jag bli inlagd med drop. Men så rädd för inbillning och att de inte skall vara något och därför väntar jag med postafen och sådant. Är just de att de känns som de borde visa imorgon. Men tänker hela tiden tänk om de inte gör det eller så. Så rädd!! :?

Spelar de någon roll när man gått på toaletten sista gången på kvällen innan sängen och sen hur tidigt man gör på morgonen?
  • Svea87
    Horisonten skrev 2017-10-09 10:26:50 följande:

Förlåt för spam!! Men ni vet hur man blir. Tog ju ett RFSU imorse också. Hållit mig 3 timmar från testet innan. Dock inte druckit eller så. Men tog en bild nyss på test med blixt. Och tycker mig se något svagt svagt. Men öndå tydligare nu med blixt. Sen vet jag att man inte kan gå på test som visar efter tiden. Men behöver lite hopp!! Är de bara jag som ser eller gör ni med? Eller är de inbillning?? Är de försent eller kan man fortfarande få plus eller borde de visat svagt förut idag,då jag är på bim-2 idag?

Tacksam om ni har tid och titta och lämnar eran åsikt :)

Det är absolut inte försent! Som jag skrivit innan jag fick negativt på BIM - 1 och plusset kom på BIM dagen. Håll ut och tappa inte hoppet : )
  • Horisonten
    Svea87 skrev 2017-10-09 19:02:40 följande:

Det är absolut inte försent! Som jag skrivit innan jag fick negativt på BIM - 1 och plusset kom på BIM dagen. Håll ut och tappa inte hoppet : )

Du anar inte hur mycket jag behöver höra det idag!! Så jävla kass dag idag!! Allt NNs negativt och dåligt!! Behöver bli påmind ofta om detta. Tack snälla!! Hoppas så fruktansvärt mycket att jag kan får något litet tecken imorgon att de verkligen är något där inne i magen som jag tror. Och att jag inte är helt dum i huvudet och bara inbillar mig allt
  • Brittsommar
    Horisonten skrev 2017-10-09 17:45:11 följande:

Okej skall kolla på detta. Men kommer ee i brevlådan? För svårt att gå ut och hämta ut test nu då jag har sjuka barn hemma

Testlagret har alltid kommit i brevlådan hos mig. Har tom fått alternativ nu med Hem leverans med bud.
  • Brittsommar
    evve88 skrev 2017-10-09 17:12:44 följande:

Eftermiddagstestet, lite mörkat men rosa färg.

Är de spök tror ni?

Tycker det ser rätt tydligt ut.
Svar på tråden Bim oktober 2017