• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • fyrapunktnoll

Massor av mensvärk. Bim-2 Och negativa test.börjar bli krasslig så vågar inte riktigt lita på kroppen. Brukar inte få mensvärk så långt innan men borde väl testat positivt om jag varit grav m de här tidiga trsten. Just nu sjukt deppig.

• Flodhästen

Äl+8 och har blod på pappret ikväll. Ömmande bröst och mensvärk. Jag brukar få mens 13, 14 dagar efter äl. Kan det var en nidblödning eller är det väldigt tidig mens. Tänker testa på söndag. Har inte så höga förhoppningar, det är vårat första riktiga försök.

• vickanj82

Den här månaden tog vi det lugnt, försökte inte aktiv. Förväntade mig inget. Så känns så konstigt nu men bra :) BIM-6 ska ta nytt imorgon och sedan digitalt vid BIM 18.e.

• 1213
    vickanj82 skrev 2017-10-14 06:37:30 följande:

Den här månaden tog vi det lugnt, försökte inte aktiv. Förväntade mig inget. Så känns så konstigt nu men bra :) BIM-6 ska ta nytt imorgon och sedan digitalt vid BIM 18.e.

Men åh grattis! :D
  • R84

Ägglossningen borde ha skett någon gång mellan onsdag och fredag. Vi har bara orkat få till det 2 gånger kring de dagarna eftersom vi båda är förkylda och småhängiga. Jag har väl också lite kommit till den punkten efter snart två år av försök att jag inte riktigt har energin att försöka. För varför skulle det ta sig nu? Inväntar tid för utredning och det känns lite som nästa milstolpe. Så fram tills dess har vi bestämt att vi försöker i den ork och lust vi har snarare än att tvinga fram sex varje dag bara för att. Vi kör 2-3 gånger i veckan (mer om lusten faller på) och tar det sig så tar det sig! Sänkta krav och förväntningar helt enkelt!

Nu ska jag i alla fall vänta och hoppas på att sänkta krav och mindre stress kring allt det här kanske hjälper!

• Queva
    vickanj82 skrev 2017-10-14 06:37:30 följande:

Grattis!
  • Queva
    R84 skrev 2017-10-14 09:24:35 följande:

Ägglossningen borde ha skett någon gång mellan onsdag och fredag. Vi har bara orkat få till det 2 gånger kring de dagarna eftersom vi båda är förkylda och småhängiga. Jag har väl också lite kommit till den punkten efter snart två år av försök att jag inte riktigt har energin att försöka. För varför skulle det ta sig nu? Inväntar tid för utredning och det känns lite som nästa milstolpe. Så fram tills dess har vi bestämt att vi försöker i den ork och lust vi har snarare än att tvinga fram sex varje dag bara för att. Vi kör 2-3 gånger i veckan (mer om lusten faller på) och tar det sig så tar det sig! Sänkta krav och förväntningar helt enkelt!

Nu ska jag i alla fall vänta och hoppas på att sänkta krav och mindre stress kring allt det här kanske hjälper!

Håller tummarna!
  • Flodhästen
    R84 skrev 2017-10-14 09:24:35 följande:

Jag håller tummarna för att det blir bra i slutändan.
  • Jasminefjellberg

Jag tog ett ÄLtest idag, mest bara gör att se typ... enligt mina beräkningar och min app så är jag på ÄL+5. Men detta ÄL testet visade mycket starkare idag än för 2 dagar sedan... vad tror ni? Har jag räknat ut ÄL fel och den är sen eller? Jag har ju bim 23/24.... nu blev jag väldigt fundersam....

Svar på tråden Bim oktober 2017