• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Emselie
    fruSolsken skrev 2017-10-15 12:58:58 följande:

Då har vi samma! Både bim och oberäknelig cykel. Väldigt frustrerande när man vill ha ett plus så fort som möjligt.. Min ägglossning har varit det som strulat för mig. Den här alltid kommit, men de senaste månaderna har den försökt ägglossa cd 10- 17 ca - lite olika, men tydligen inte släppt ägg för sedan har det kommit som ägglossning igen någon/några veckor senare.

Skulle vara roligt att följas åt när man ligger så nära varandra i cykeln :D

Ja vi måste absolut följas åt nu, peppa varandra! Har du barn sen innan? Det här blir första barnet för mig och sambon. Han är 34 år och jag 23. Nu är en av mina bästa vänner gravid också. Vecka 8 eller något sådant, hade varit så kul om man kunde pricka in och bli gravida samtidigt. Hon säger det också, "kom igen nu, nu kan väl du bli gravid samtidigt" haha jo vi försöker säger jag. Vissa behöver bara kolla på sin sambo så blir dom gravida. Vi andra har det inte lika lätt tyvärr. Hur mycket man än vet att man har prickat in äl. Nu har jag börjat äta folsyra också, vet inte om det kan hjälpa till på traven att bli gravid, har hört olika meningar om det där. Men tänker att det inte kan skada.
  • Queva

Bim -5 idag och så blankt det kan bli.. även tagit äl tester men bara svaga sträck så.. Antar det inte blivit denna månaden heller. :(

• XAHHA92

Alltså nu blir jag riktigt knäpp... äl+9 och såg precis en liten liten brun/röd fläck i trosskyddet. Det är alldeles för tidigt för spottings men är det inte för sent för en nidis? Har ont i brösten och mår lite illa från & till.

Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
  • Jasminefjellberg

Om jag nu hade ÄL igåe och idag (testen tog slut igår) så har jag då BIM den 30/10 istället för den 24.. så lite längre väntan nu så men vi får se. Vi fick till det igår iaf och ska nog köra idag med så får vi se om det blir något :)

• tempnörden
    fruSolsken skrev 2017-10-14 21:41:11 följande:

Jag hoppar in här då min ägglossning kom betydligt mycket tidigare än beräknat! Men det är jag bara väldigt glad för :)

Detta blir det tredje försöket för oss till barn nummer två. Vi båda är 27 år och vår etta föddes 2016 ? Håller tummarna hårt för oss i tråden! Är det någon mer som haft ägglossning i dagarna och har bim ca 27? :D

Ja jag kanske har haft äl, i såna fall också tidigare än beräknat. Skulle ha på tisdag egentligen så lite förvirrad! Innan var bim 30e så jag får räkna ut en ny när jag sett på fertility friend vad den nya äl sätta till!
  • Rödtulpan
    JohannaN2015 skrev 2017-10-11 22:45:19 följande:

Ja men gör det!!:) Gud så kul för dig! Och grattis igen! Undra när det lila pyret beräknas!?Spännande!

Ringde mvc dagen efter och fick tid 23 okt. Suck.

Menmen. Känns så jobbigt att inte veta. Ska köpa ett cleatblue test med veckoindikator imorgon och testa.
  • Milou3

[quote=78103084][quote-nick]Rödtulpan skrev 2017-10-15 19:07:35 följande:[/quote-nick][/quote]

Det va mig ett redigt plus :) grattis!

• XAHHA92

[quote=78103084][quote-nick]Rödtulpan skrev 2017-10-15 19:07:35 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis!! :)

Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
  • Rödtulpan
    Milou3 skrev 2017-10-15 19:22:19 följande:

[quote=78103084][quote-nick]Rödtulpan skrev 2017-10-15 19:07:35 följande:[/quote-nick]

Det va mig ett redigt plus :) grattis![/quote]

Det är så va :) jag kan liksom inte fatta att det är sant än :)
Svar på tråden Bim oktober 2017