• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii
    Workingmom skrev 2018-02-16 16:16:13 följande:

Ja, då får rådfråga BM när du är där nästa gång. Annars är väl det bara en av mängden graviditetskrämpor man kan få.

Jag har aldrig varit trött (4 graviditeter) på det viset. Men det blir ruskigt tidiga kvällar nuförtiden

Ja, jag ska göra det. Jo, när en krämpa försvinner så kommer en annan, trevligt :P

Samma här, blir sällan senare än 21:30..
  • Utvandraren2
    SofieJ skrev 2018-02-16 16:24:20 följande:

Stackare! :( Hur gick det hos doktorn? Var den bruten?

Nej, som tur var inte! Det är en kraftig stukning. Kommer att förlora nageln bara. Puh!
  • Freya18

Hur mår ni tjejer?! :) Här har vi nått vecka 23 och mår väldigt olika från dag till dag. Har sjukt ont i en punkt under höger skuldra och kan inte stå längre stunder innan smärtan dyker upp. Har skolios så det kanske beror på det. Eller nerver som hamnar i kläm?

Sen har jag precis börjat med penicillin och ska ta det i 5 dagar pga urinvägsinfektion.. Jag tycker att jag sprang på toa ofta innan, men inget i jämförelse med nu! Vill verkligen inte äta mediciner, men det är mera risker för fostret om jag inte botar uvi:n snabbt. Ännu mera oro såklart.. Har ju GBS också. Suck.

Men annars så är allt prima och grabben sparkar för fullt varje dag! Speciellt när jag gör knipövningar och efter måltiderna :D

• Moorii
    Freya18 skrev 2018-02-21 19:26:32 följande:

Hur mår ni tjejer?! :) Här har vi nått vecka 23 och mår väldigt olika från dag till dag. Har sjukt ont i en punkt under höger skuldra och kan inte stå längre stunder innan smärtan dyker upp. Har skolios så det kanske beror på det. Eller nerver som hamnar i kläm?

Sen har jag precis börjat med penicillin och ska ta det i 5 dagar pga urinvägsinfektion.. Jag tycker att jag sprang på toa ofta innan, men inget i jämförelse med nu! Vill verkligen inte äta mediciner, men det är mera risker för fostret om jag inte botar uvi:n snabbt. Ännu mera oro såklart.. Har ju GBS också. Suck.

Men annars så är allt prima och grabben sparkar för fullt varje dag! Speciellt när jag gör knipövningar och efter måltiderna :D

Usch för urinvägsinfektion! :S Jag har hellre alla andra sjukdomar, inklusive influensa och magsjuka, än det. Hoppas det blir bättre snart!

Har också nyligt gått in i vecka 23! Mår väldigt bra nu, bortsett från att jag får ont om jag går för mycket under en dag. Dock har jag fått en hemsk förkylning från min lille son som absolut inte vill gå över, jättejobbig hosta som aldrig blir bättre och haft i tre veckor :(

Inte sjuk nog att vara hemma, så får jobba med eländet också. Fy vad jag gnäller..men någonstans behöver jag väl få det ur mig antar jag :P

Lillan är ingen bilder direkt, minst lika lugn som sin bror. Märker inte jättemycket på dagarna, men kvällarna när jag ska sova och på mornarna så passar hon på att kicka lite :) märks att hon blir starkare, för imorse fick hon till några riktiga karatesparkar :D
  • SofieJ

Åh härligt att läsa era uppdateringar!

Jag mår fortfarande väldigt illa och är sängliggande. Hade dock tre bra dagar förra veckan som gav mig lite ny energi! Bebben han sparkar hejvilt dagarna igenom och det hjälper också till för att hålla humöret uppe.

Har också GBS och fick UVI häromveckan. Det resulterade i att jag började få en hel del sammandragningar och jag blev lite orolig, men så snart antibiotikan började verka så lugnade det ner sig.

I snart en månad har jag varit fri från min fjällros (pityriasis rosea) som hade kliat så ini helvete under ca 5v tid. Hade aldrig ens hört talas om det förut!

Någon annan som åkt på några konstiga åkommor under graviditeten?

• Bubbel85
    SofieJ skrev 2018-02-21 20:21:55 följande:

Jag mår fortfarande väldigt illa och är sängliggande. Hade dock tre bra dagar förra veckan som gav mig lite ny energi! Bebben han sparkar hejvilt dagarna igenom och det hjälper också till för att hålla humöret uppe.

Har också GBS och fick UVI häromveckan. Det resulterade i att jag började få en hel del sammandragningar och jag blev lite orolig, men så snart antibiotikan började verka så lugnade det ner sig.

I snart en månad har jag varit fri från min fjällros (pityriasis rosea) som hade kliat så ini helvete under ca 5v tid. Hade aldrig ens hört talas om det förut!

Å men stackars dig vad jobbigt det låter, men härligt att bebisen sparkar på, kan tänka mig att det underlättar :) jag har haft foglossningskänningar och lite annat som oroat mig men peppar peppar så mår jag väldigt bra nu i vecka 25. Dock har jag gravidhjärna deluxe. Trodde allvarligt att det inte kunde va så illa som man hört andra gravida sagt innan jag själv hamnade där men alltså mitt huvud är bara mos! Har ett jobb där det alltid är massa bollar i luften samtidigt med massa projekt igång samtidigt. Och ja... jag kämpar med en boll om man säger så :D
  • Freya18
    Moorii skrev 2018-02-21 20:00:47 följande:

Usch för urinvägsinfektion! :S Jag har hellre alla andra sjukdomar, inklusive influensa och magsjuka, än det. Hoppas det blir bättre snart!

Har också nyligt gått in i vecka 23! Mår väldigt bra nu, bortsett från att jag får ont om jag går för mycket under en dag. Dock har jag fått en hemsk förkylning från min lille son som absolut inte vill gå över, jättejobbig hosta som aldrig blir bättre och haft i tre veckor :(

Inte sjuk nog att vara hemma, så får jobba med eländet också. Fy vad jag gnäller..men någonstans behöver jag väl få det ur mig antar jag :P

Lillan är ingen bilder direkt, minst lika lugn som sin bror. Märker inte jättemycket på dagarna, men kvällarna när jag ska sova och på mornarna så passar hon på att kicka lite :) märks att hon blir starkare, för imorse fick hon till några riktiga karatesparkar :D

Jag känner inte av urinvägsinfektionen mer än att jag måste kissa ofta. Det svider ingenting mot vad det brukar göra när jag inte var gravid. Då var det ett helvete och jag grät när jag försökte klämma ut kisset.. men nu är det helt annorlunda. Funderar på hur länge jag har gått med det här..

Usch, vad jobbigt att gå med förkylning. Speciellt behöva dras med det på jobbet. Jag är glad att jag har sluppit det!

Karatesparkarna är roliga. :) Man blir så paff när man känner så tydligt helt plötsligt!
  • Freya18
    SofieJ skrev 2018-02-21 20:21:55 följande:

Jag läste på om GBS och blev super nojig.. men nu försöker jag släppa oron och ta en dag i taget. Allt löser sig. :) Jag har som tur är inte känt av några starka sammandragningar nu. Kände det sist för några veckor sen.

Inte kul med fjällros.. Jag hade blivit galen om jag hade känt kli i flera veckor och så finns det ingen direkt behandling mot det heller. Fick du smörja mycket? Tänk vad vi gravida får gå igenom och i slutändan är det ju ändå så värt det!
  • Moorii
    Freya18 skrev 2018-02-22 00:36:07 följande:

Jag känner inte av urinvägsinfektionen mer än att jag måste kissa ofta. Det svider ingenting mot vad det brukar göra när jag inte var gravid. Då var det ett helvete och jag grät när jag försökte klämma ut kisset.. men nu är det helt annorlunda. Funderar på hur länge jag har gått med det här..

Usch, vad jobbigt att gå med förkylning. Speciellt behöva dras med det på jobbet. Jag är glad att jag har sluppit det!

Karatesparkarna är roliga. :) Man blir så paff när man känner så tydligt helt plötsligt!

Ja, just det, har hört att det ska vara lindrigare när man är gravid. Oroar mig jättemycket för att jag ska gå omkring med det utan att veta om det! Skönt att det upptäcktes iallafall.

Jo, det där med att man har sämre immunförsvar som gravid trodde jag var en myt förra graviditeten, då var jag aldrig sjuk. Har haft influensa och en massa annat elände redan denna gång, så det stämmer nog ändå..

Verkligen :) längtar tills det blir så tydliga sparkar hela tiden!
Svar på tråden Bf juni 2018