Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Jag har ätit järntabletter sen vecka 20, men mitt var dåligt idag med så ska öka dosen. Äter sideral som ska va bättre än niferex som jag åt förra graviditeten, man kan ju bli väldigt förstoppad av dom.. men har tyvärr ingen erfarenhet av blutsaft! Aldrig hört nån som blivit rekommenderad de i första hand men kanske olika i olika län...
Min ordinarie bm skrev ut niferex till mig, men sist när jag hade en vikarie så talade hos sig varm om blutsaft. Jag har druckit det tidigare när jag inte varit gravid och tyckte det funkade bra, om än lite äckligt. Niferexen funkar också ok för mig, blir ju hård i magen men det var jag redan innan så ingen större skillnad... :)
Jag äter niferex sen ca fyra veckor och har inte blivit hård i magen! Helt otroligt, förra gången var det hopplöst. Äter grovt bröd med hela korn och frögröt till frukost, tror faktiskt det hjälper.
Har ju läst att ?alla? gravida troligen behöver järn, så knaprade mina multivitamintabletter+omega3 för gravida och trodde jag gjorde rätt. Bm sa igår att jag ska INTE äta tabletterna, har höga järnvärden och depåer.
Så kan det gå. Kan iallafall äta omega3 kapslarna, så helt bortkastade pengar var det ju inte. Äter ju nästan inte grönsaker längre, pga äckelkänsla sedan v6. Det gick helt fint sa bm. Äter mycket frukt och dricker väldigt mkt mjölk/fil så då räcker det.
Har ju läst att ?alla? gravida troligen behöver järn, så knaprade mina multivitamintabletter+omega3 för gravida och trodde jag gjorde rätt. Bm sa igår att jag ska INTE äta tabletterna, har höga järnvärden och depåer.
Så kan det gå. Kan iallafall äta omega3 kapslarna, så helt bortkastade pengar var det ju inte. Äter ju nästan inte grönsaker längre, pga äckelkänsla sedan v6. Det gick helt fint sa bm. Äter mycket frukt och dricker väldigt mkt mjölk/fil så då räcker det.
Äter inget extra än heller. Haft bra värde hittills. V 27+3
Min ordinarie bm skrev ut niferex till mig, men sist när jag hade en vikarie så talade hos sig varm om blutsaft. Jag har druckit det tidigare när jag inte varit gravid och tyckte det funkade bra, om än lite äckligt. Niferexen funkar också ok för mig, blir ju hård i magen men det var jag redan innan så ingen större skillnad... :)
Låter gott, mycket godare än niferex! :)
Jag har hittills haft en väldigt bra graviditet och väldigt få och lindriga krämpor. Men nu (v 29 idag) börjar magen kännas ihopklämd. Blir väldigt mätt när jag äter och när jag böjer mig fram känns det som att lunchen ska komma upp igen. Bebisen har konkurrerat ut magsäcken helt enkelt. Nån annan som har samma och har nåt tips? Känner mig ibland helt uppblåst.
Någon annan som känner att de inte riktigt hinner med? Går snart in i vecka 28, och känner mig så oförberedd! Jag läser på, införskaffar allt som behövs för att välkomna bebis men eftersom det är första känns det hela nästan overkligt stort och som om jag missar massa saker.. :(
Någon annan som känner att de inte riktigt hinner med? Går snart in i vecka 28, och känner mig så oförberedd! Jag läser på, införskaffar allt som behövs för att välkomna bebis men eftersom det är första känns det hela nästan overkligt stort och som om jag missar massa saker.. :(