• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • SofieJ
    Moorii skrev 2018-02-25 19:17:22 följande:

Vad roligt! :D

Om du känner honom regelbundet skulle jag säga att du inte behöver oroa dig, det kan kännas lite olika från dag till dag. Jag hade för någon vecka sedan två dagar då jag knappt kände något alls, men så på den tredje dagen var hon igång igen som tur var, annars hade jag åkt in. Vilken vecka är du i? Känner du däremot minskade rörelser så tycker jag absolut du ska åka in och kolla upp!

Jag är i vecka 25 och har sedan innan ett inbokat möte med min BM på onsdag.

Jag känner honom liksom var och varannan timme, mest bara att det känns som att han typ vrider på sig istället för att sparka och buffa som innan. Känner mig inte jätteorolig, men lite osäker. Så länge det inte avtar så avvaktar jag nog till på onsdag då.

Du sa förresten att du ser sparkarna på utsidan. Har du lyckats filma? Jag har försökt men varje gång jag tagit upp kameran så slutar han såklart ^^
  • Freya18
    Moorii skrev 2018-02-25 18:19:37 följande:

Hihi, nu syns sparkarna utanpå :D Hon har sparkat och bökat hela dagen idag, så härligt! Min stackars man har bara känt sparkar en gång, för sju veckor sen.. Får hoppas hon fortfarande är aktiv är han kommer hem efter jobbet. Har era respektive fått känna sparkar ännu?

Jag kan inte se sparkarna utanpå och dom senaste dagarna har han nog varit vänd med benen mot ryggen för har bara känt enstaka buffar då och då. Lite mera nu på kvällen, så det lugnar mina nerver något! Maken kände första sparken på alla hjärtans dag! :) Den dagen var grabben riktigt aktiv. Efter det har han känt någonting smått, men ingenting tydligt.
  • Moorii
    SofieJ skrev 2018-02-25 19:26:59 följande:

Jag är i vecka 25 och har sedan innan ett inbokat möte med min BM på onsdag.

Jag känner honom liksom var och varannan timme, mest bara att det känns som att han typ vrider på sig istället för att sparka och buffa som innan. Känner mig inte jätteorolig, men lite osäker. Så länge det inte avtar så avvaktar jag nog till på onsdag då.

Du sa förresten att du ser sparkarna på utsidan. Har du lyckats filma? Jag har försökt men varje gång jag tagit upp kameran så slutar han såklart ^^

Ok, skönt att du ska till bm snart ändå. Jag går in i vecka 24 imorgon och tycker att rörelserna till hälften är svepande, bökande eller så, men rörelserna kanske aldrig är så för dig annars? Skulle det kännas för osäkert så åk in, bättre en gång för mycket än för lite!

Nej, tänkte tanken förut, men få härjade min 1,5-åring runt, så fick inte riktigt tillfälle ;) men har för mig att det var så då jag väntade sonen, omöjligt att få på film :P
  • Moorii
    Freya18 skrev 2018-02-25 19:47:43 följande:

Jag kan inte se sparkarna utanpå och dom senaste dagarna har han nog varit vänd med benen mot ryggen för har bara känt enstaka buffar då och då. Lite mera nu på kvällen, så det lugnar mina nerver något! Maken kände första sparken på alla hjärtans dag! :) Den dagen var grabben riktigt aktiv. Efter det har han känt någonting smått, men ingenting tydligt.

Det är lite lurigt de här veckorna, eftersom det är så upp och ner med hur mycket man känner tycker jag. Nu när hon varit så aktiv idag så väntar säkert en eller flera lugna dagar. Vad roligt att det blev just på alla hjärtans dag! Fler och fler aktiva dagar väntar framöver, något att se fram emot :)
  • Utvandraren2

Åh vad avundsjuk jag blir på er som sparkarna syns på/pappan kan känna. Vi har försökt och försökt, men han känner dem inte, trots att hon gjorde en riktig karatekick precis där han hade handen. :( Jaja, kommer väl tids nog. :)

Ett tips som funkar för mig om jag vill trigga aktivitet: göra några knipövningar. Oftast resultat direkt, annars efter ett par. Stackarn, säkert jätteirriterande...

• Workingmom
    Moorii skrev 2018-02-25 16:54:34 följande:

Spännande med en liten igen efter så lång tid! Åh, vad roligt att du syr själv! Jag önskar att jag kunde, men det är inte en av mina talanger tyvärr.. Får hitta andra som syr helt enkelt :)

Kul! Min storebror och fru ska ha två veckor efter mig, en stor överraskning, och en glad sådan förstås :D En kollega ska ha en månad innan mig också, plus att min mans bror och fru ska ha tre veckor innan oss, också det en stor överraskning, då de deklarerat att det inte blir fler barn.. Men där ser man :) Definitivt ett år med mycket att se fram emot!

Trodde inte heller jag kunde förrän jag provat. Nu har jag ett syrum och kläder i en liten gårdsbod, samt säljer via Facebook och instagram i en liten skala. Men helt överkomligt med tanke på allt annat man ska hinna med
  • Moorii
    Workingmom skrev 2018-02-25 20:41:58 följande:

Trodde inte heller jag kunde förrän jag provat. Nu har jag ett syrum och kläder i en liten gårdsbod, samt säljer via Facebook och instagram i en liten skala. Men helt överkomligt med tanke på allt annat man ska hinna med

Häftigt! :D Verkligen bra jobbat! Skulle det vara möjligt att få reda på din Facebook-sida eller instagram där du säljer?
  • Workingmom
    Moorii skrev 2018-02-25 21:58:48 följande:

Häftigt! :D Verkligen bra jobbat! Skulle det vara möjligt att få reda på din Facebook-sida eller instagram där du säljer?

Absolut!

@petrasyr på instagram

Petra Syr på Facebook. Kika in du

Idag ska jag lägga upp en del av helgens jobb
  • Krocki1

Mysigt med alla rörelser i gruppen

Jag börjar känna lite mer nu, jag har moderkakan fram v 22+3

Jag känner mest några cm under naveln, att han pickar lite eller hur jag ska förklara.

Jag har börjat få väldigt ont under högra bröstet, typ övre revben. Har mest ont på jobbet, sitter mestadels på kontorsstol.

Ngn Annan som känner igen?

• Sjuttiosjuan
    Krocki1 skrev 2018-02-27 19:50:05 följande:

Mysigt med alla rörelser i gruppen

Jag börjar känna lite mer nu, jag har moderkakan fram v 22+3

Jag känner mest några cm under naveln, att han pickar lite eller hur jag ska förklara.

Jag har börjat få väldigt ont under högra bröstet, typ övre revben. Har mest ont på jobbet, sitter mestadels på kontorsstol.

Ngn Annan som känner igen?

Jag har samma under bröstkorgen fast under vänster eller båda. Jag är frisör och står hela dagarna men känner mest efter en lång arbetsdag och aldrig på typ helgen. Så det är väl någonslags överansträngning. Frågade BM och hon hade inget bra svar men sa att om det går bort med vila är det ingen fara:)

Jag är i v 24+4 och har nog känt av detta sen typ v 20. Vi får kämpa på:)