• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Workingmom
    Utvandraren2 skrev 2018-03-10 00:16:59 följande:

Min karl har ändrat sig märkbart de två senaste veckorna. Senast idag kom han plötsligt fram och höll om mig och ville klämma och känna på magen. Det är så tydligt att det börjat sjunka in för honom nu. Kan kanske vara för att min mage vuxit rejält de senaste veckorna + att han äntligen kände några sparkar häromdagen.

Någon annan som märkt av något sånt?

Sparkar ja. Men tyvärr inte spontant känt på magen på sistone..

Han var väldigt aktiv i allt i början, inköp av barnvagn, babyskydd, babyvakt och annat praktiskt. Men nu har han en dipp i sitt engagemang kan jag tycka.

Saknar att gemensamt ligga och känna på magen när han sparkar.

Däremot har han kommit med en massa konstiga namnförslag som jag inte riktigt vet hur jag ska ställa mig till :-/
  • Utvandraren2

[quote=78537552][quote-nick]Workingmom skrev 2018-03-10 07:46:48 följande:[/quote-nick]Sparkar ja. Men tyvärr inte spontant känt på magen på sistone..

Han var väldigt aktiv i allt i början, inköp av barnvagn, babyskydd, babyvakt och annat praktiskt. Men nu har han en dipp i sitt engagemang kan jag tycka.

Saknar att gemensamt ligga och känna på magen när han sparkar.

Däremot har han kommit med en massa konstiga namnförslag som jag inte riktigt vet hur jag ska ställa mig till :-/[/

Jag har gjort alla inköp av babysaker själv då han är upptagen med badrumsbyggandet. Men han hade börjat se på vilken babycall vi ska ha.

Hans syster kom med ett namnförslag som jag fastnade för totalt. Jag gillar inga andra namn lika mycket, så har redan börjat kalla kulan vid namn ibland. Bara inte nya prinsessan blir att heta samma nu då! :)

• Utvandraren2
    Freya18 skrev 2018-03-09 13:40:10 följande:

Jag antar att det är helt normalt att det värker då och då. Lillen växer och ligamenten drar åt sig.

Jag hade spänd mage och det drog i magen hela förra veckan. Den här veckan har det släppt. Tror det går i omgångar.
  • Freya18
    Utvandraren2 skrev 2018-03-10 11:19:49 följande:

Jag hade spänd mage och det drog i magen hela förra veckan. Den här veckan har det släppt. Tror det går i omgångar.

Igår började jag känna ännu mera växtvärk eller vad det nu var? Ont i nedre delen av magen, så där stigande molvärk som höll i sig 5 minuter och försvann ungefär 2 minuter och kom tillbaka och gjorde ont i 5 minuter och försvann igen och så höll det på ungefär 2 timmar. Blev lite nojig där ett tag.. Har bara känt lite värk idag. Känns helt normalt igen.
  • Workingmom

Tjoho!

Går in i vecka 28 idag. Har kommit igång med konditionsträningen igen.

Crosstraining, löpband och idag skidor. Humöret känns på topp!

Kanske är det för att solen skiner och det droppar från taken! Våren är på G, bebisen växer och allt är som det ska vara!

Hoppas ni mår bra alla pulverpumor där ute! Njut av er mage, snart är den ett minne blott

• Utvandraren2

Här är det fortfarande v25. I början av graviditeten var jag duktig och gick till jobbet. Sen blev det kallt och halt och jag skyller på att jag inte kommer i mina överdragsbyxor längre. Nu verkar rysskylan släppt sitt grepp (bor på västkusten i Norge) och jag tänkte börja gå igen.

Det tar mig ca 30 min att gå till jobbet om jag går jättesakta, det sa BM var superbra att göra. Bättre sent än aldrig! ;)

• MaTik
    Utvandraren2 skrev 2018-03-10 00:16:59 följande:

Min karl har ändrat sig märkbart de två senaste veckorna. Senast idag kom han plötsligt fram och höll om mig och ville klämma och känna på magen. Det är så tydligt att det börjat sjunka in för honom nu. Kan kanske vara för att min mage vuxit rejält de senaste veckorna + att han äntligen kände några sparkar häromdagen.

Någon annan som märkt av något sånt?

Ja, min sambo har ju varit jätteglad för graviditeten så klart, men jag tycker nog att han har varit lite oengagerad. Men nu senaste veckorna så har det hänt nåt. Han tar mig på magen hela tiden, frågar om bebisen är vaken och sparkar, pratar mer framtid och så. Tror också att det blev mer verkligt för honom när det börjar synas på utsidan.
    Workingmom skrev 2018-03-11 11:27:11 följande:

Tjoho!

Går in i vecka 28 idag. Har kommit igång med konditionsträningen igen.

Crosstraining, löpband och idag skidor. Humöret känns på topp!

Kanske är det för att solen skiner och det droppar från taken! Våren är på G, bebisen växer och allt är som det ska vara!

Hoppas ni mår bra alla pulverpumor där ute! Njut av er mage, snart är den ett minne blott

Mår finfint jag med! Simmar, gymmar, joggar och tycker dessutom att min mage är jättefin! Njuter så länge det varar!
  • Kia82

Jag börjar att bli ganska less på att vara gravid faktiskt, går in i vecka 28 (27+0) imorgon och det känns som en evighet kvar. Jag känner mig stor och klumpig och har fått ännu större och ibland riktigt onda åderbråck på mitt ena underben, har stödstrumpor och försöker att vila med benen högt men tycker inte att det hjälper direkt. Vill bara gå i dvala tills det är dags för förlossning men det går ju inte, känns dessutom som om mina barn ökar sitt tempo och är extra bråkiga när jag försöker vila.

• evve88
    Kia82 skrev 2018-03-12 12:34:55 följande:

Jag börjar att bli ganska less på att vara gravid faktiskt, går in i vecka 28 (27+0) imorgon och det känns som en evighet kvar. Jag känner mig stor och klumpig och har fått ännu större och ibland riktigt onda åderbråck på mitt ena underben, har stödstrumpor och försöker att vila med benen högt men tycker inte att det hjälper direkt. Vill bara gå i dvala tills det är dags för förlossning men det går ju inte, känns dessutom som om mina barn ökar sitt tempo och är extra bråkiga när jag försöker vila.

Tycker också de är tyngre denna gången när man redan har barn att hålla reda på och jaga :p och sitta på golvet och resa sig och bära och allt vad man ska göra! Första kunde man ju vila när man ville med.. Jag är bara i 25+0 snart så känns med som en evighet även om man ju vet att våren går sååå fort! Sonen föddes i december och då hade man ju tråkiga mörka månader de sista men nu är de ju i alla fall ljusare!

Vågar inte tänka på hur svullen man kommer bli när de blir varmt ute dock!?
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-03-12 14:51:47 följande:

Tycker också de är tyngre denna gången när man redan har barn att hålla reda på och jaga :p och sitta på golvet och resa sig och bära och allt vad man ska göra! Första kunde man ju vila när man ville med.. Jag är bara i 25+0 snart så känns med som en evighet även om man ju vet att våren går sååå fort! Sonen föddes i december och då hade man ju tråkiga mörka månader de sista men nu är de ju i alla fall ljusare!

Vågar inte tänka på hur svullen man kommer bli när de blir varmt ute dock!?

Mm, det är skönt att man har ljusa dagar att se fram emot, det hjälper till lite att orka stå ut. Ja, det är betydligt tyngre denna graviditeten! Jag har varit rejält svullen och vätskefylld de två sista graviditeterna så det lär ju bli samma sak nu. Suck... 3 månader kvar... Bara att kämpa på.