• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • MaTik
    beme skrev 2018-04-02 21:42:39 följande:
    Det gjorde du rätt i! ;) Ja det blir lite mera verkligt när man donar i ordning - snart är det dags för förlossning och en mini-människa kommer till familjen <3

Har du - och ni andra här i gruppen - införskaffat böljor, tvättlappar och vidare smått och gott, eller är det främst kläder och möbler som haft fokus hittills? Här hemma har vi varit så "realistiska" med vad vi behöver, att vi nästan gått till underdrift med inköpen hittills, haha, men dags att sätta fart med det sista nu.

Jag fick inte heller någon extra tid utan tror dom som standard väntar till nästa tillfälle för att se hur man ligger till då, om det inte är sent i graviditeten. Det kanske inte händer allt för mycket förändringar än?
    Jag är i vecka 33 imorgon och har inhandlat vagn, lite kläder, bärsele och sånt. Säng, babyskydd och badbalja får vi låna. Har inte börjat med "smågrejerna", dvs blöjor, tvättlappar, salvor och sånt. Jag kommer jobba till två veckor innan bf, och räknar iskallt (och kanske lite naivt) med att jag kommer hinna fixa det mesta då. Mår väldigt bra i min graviditet och tränar som vanligt, så jag tänker att jag kommer att orka fixa med en del inhandling mot slutet. Skulle jag bli helt slut eller om bebisen kommer för tidigt så har man alltid vänner och familj som kan hjälpa till och åka och handla ett paket blöjor tänker jag. 
  • Lojsj92
    Moorii skrev 2018-04-02 20:38:50 följande:

Jag har bf 24/6, så drygt tre månader kvar (räknar med att gå över), så än har jag inte boat så mycket. Har köpt lite kläder, nåt gosedjur och så, hämtat ut en babybox, köpt en begagnad syskonvagn. Tänker att när jag passerat vecka 30, vilket ju faktiskt är nästa vecka, så ska jag tvätta alla kläder. Man vet ju aldrig! Har det mesta andra sen innan, babyskydd hyr vi som sist. Nu vill jag bara träffa den lilla <3

Just det, om tre veckor ska jag på gravidfotografering också! Inte för att det kanske har med att boa att göra, men en sak på checklistan iallafall :)

Ja efter vecka 30 känns allt så mycket närmare på något vis! Hör fler och fler som får tidigare än BF så då blir man ju lite stressad eftersom man egentligen förväntar sig att gå över, det har iallafall jag räknat med sen start :) Men som du säger man vet ju aldrig! Jag tycker det är skönt att ha mycket ordnat (lite kontrollfreak) så man kan slappna av i slutet, haha. Ja tänk nu får vi snart träffa dom små liven som legat där inne och sprattlat!! <3

åh vad mysigt med gravidfotografering!! Det är ju absolut en rolig sak att göra nu i slutet! :)
  • Lojsj92
    beme skrev 2018-04-02 21:42:39 följande:

Det gjorde du rätt i! ;) Ja det blir lite mera verkligt när man donar i ordning - snart är det dags för förlossning och en mini-människa kommer till familjen <3

Har du - och ni andra här i gruppen - införskaffat böljor, tvättlappar och vidare smått och gott, eller är det främst kläder och möbler som haft fokus hittills? Här hemma har vi varit så "realistiska" med vad vi behöver, att vi nästan gått till underdrift med inköpen hittills, haha, men dags att sätta fart med det sista nu.

Jag fick inte heller någon extra tid utan tror dom som standard väntar till nästa tillfälle för att se hur man ligger till då, om det inte är sent i graviditeten. Det kanske inte händer allt för mycket förändringar än?

Nej blöjor och sånt har vi inte köpt. Fick dock en påse med lite blöjor i minsta storlek från min sambos bror då de haft en liten nyligen :) Men tänkte att när man packar BB-väskan köper vi nog lite våtservetter och sånt. Det känns också lättare sen när man får upp skötbord eftersom man då har någonstans att göra av allt :)

Nej det är nog som du säger att man kör på de vanliga besöken än så länge. Idag har jag faktiskt känningar av någon form av växtvärk så jag hoppas det växer där inne :) hur gick det för dig på mätningen?
  • Kia82
    Krocki1 skrev 2018-04-02 21:30:03 följande:

Vad mysigt att få så pass mkt tid egentid med de andra kidsen :)

Förra gången jag var gravid fick jag havandeskapspenning från två månader innan. Jag tyckte det var väldigt härligt att vara hemma och kika på serier och inte göra någonting :)

Jag har ju fullt upp trots att jag är hemma, har ju de två minsta färre timmar på förskolan, 15h 3 dagar/v så sådär värst mycket vila blir det ju inte för mig men ändå mer än förut. Sen så är ju jag ett sånt där kontrollfreak som måste ha ordning och reda omkring mig så en hel del av de där 15 h går åt till att städa, tvätta och till att passa på att handla i lugn och ro och sådär. Är nere på 70 dagar kvar till bf nu och det känns så segt, bröt ihop lite här förut, är så trött på att vara gravid och nu så har jag fått foglossning också så att gå ut på promenader och dylikt blir bara jobbigare och jobbigare. Räknar kallt med att gå över med. Känner mig riktigt deppig för tillfället. Har lampor att handla till nya bebiskammaren, tavlor att sätta upp och det sista piffet men har helt tappat motivationen för allt sånt. Hoppas att allting vänder snart och att vi får lite sol och värme, tror att det hade hjälpt.
  • Krocki1

Jag har inte börjat fixa med någonting än, dock ska jag nog ha sist i gruppen, Bf 30 juni :)

Bäbisen Alexanders rum är iaf färdig renoverat, men i det rummet har vi massa verktyg och saker för att vi renoverar hallen och trappan. Men så fort det är klart så ska det inhandlas en byrå, matta och någon tavla.

Vi har det mesta redan då vår dotter är 2 år, 2 mån. Spjälsängen är fortfarande ihop satt, hon fick en vanlig 90 säng nyss.

Men jag Känner mig totalt oförberedd denna gång, men det ändrar sig nog snart.

• Utvandraren2

Ett lång inlägg:

Fick bilder på sängen idag. Den hämtades av mina sf hos min svärsyster i påskas. När jag frågade om bäddmått idag svarade svärmor att de hade tänkt att måla om den (skavd), köpa ny madrass och sy överdrag. Dessutom virkar hon en babyfilt. Så skönt att slippa tänka på sängen och tillbehör! Det är samma säng som min sambo sov i. En oval vagga/korg med sänghimmel. Svärmor har tom kvar sängkläderna och spjälskyddet! <3

Tänk att ha sparat på det i över 30 år!

Bebisens rum är färdigt, men är just nu snickarbod då sambon bygger badrum bredvid. Måste bestämma tapeter snart, är bara grundmålad gips just nu. Ska beställa badrumsmöbler + barnrumsmöbler från IKEA snart. Har inte köpt blöjor eller sånt än, har ca tre månader kvar till bf, så jag inbillar mig att jag kommer att orka det i juni. Här i Norge går vi ju hem tre veckor innan vare sig vi vill eller inte. Känner att jag längtar dit. Får inte sova på nätterna då det buffas och sparkas och har börjat få lite foglossning. Sömnbristen är värst. Går bra om man är hemma, men hopplöst när man ska försöka vara alert på jobbet. Känner verkligen som att lysena är på men nästan ingen är hemma...

• evve88

Måste bara skriva av mig lite, mår så himla dåligt så fort jag inte äter, drick lite dåligt, går för lång promenad, inte äter kolhydrater, ja typ allt triggar.. fick ringa hem sambon idag som fick ta hand om vår son medan jag spydde och var såå matt. Fick sova tre timmar och nu mår ja lite bättre. Mådde inte alls såhär och var så känslig när jag väntade sonen. Nån mer som mår dåligt för minsta lilla? Har vart illamående och spytt sen start men ibland känns de som att de bara eskalerar...

• Krocki1
    evve88 skrev 2018-04-05 18:04:51 följande:

Måste bara skriva av mig lite, mår så himla dåligt så fort jag inte äter, drick lite dåligt, går för lång promenad, inte äter kolhydrater, ja typ allt triggar.. fick ringa hem sambon idag som fick ta hand om vår son medan jag spydde och var såå matt. Fick sova tre timmar och nu mår ja lite bättre. Mådde inte alls såhär och var så känslig när jag väntade sonen. Nån mer som mår dåligt för minsta lilla? Har vart illamående och spytt sen start men ibland känns de som att de bara eskalerar...

Vad jobbigt att du mår så dåligt och spyr.

Jag mår dåligt av halsbränna och ont under bröstet. Men annars helt ok. Längtar sååååå mkt till juni.
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-04-05 20:15:49 följande:

Vad jobbigt att du mår så dåligt och spyr.

Jag mår dåligt av halsbränna och ont under bröstet. Men annars helt ok. Längtar sååååå mkt till juni.

Ja nästan så man blir orolig ibland när man är så matt och vimmelkantig. Usch halsbränna måste vara jätte jobbigt med! :/ vilket datum har du BF? Helt sjukt att Juni faktiskt är inom räckhåll! :)
  • Krocki1
    evve88 skrev 2018-04-05 21:46:48 följande:

Ja nästan så man blir orolig ibland när man är så matt och vimmelkantig. Usch halsbränna måste vara jätte jobbigt med! :/ vilket datum har du BF? Helt sjukt att Juni faktiskt är inom räckhåll! :)

30 juni är han beräknad. Så kan ju lila gärna bli juli :)

Men jag hoppas själv på innan midsommar. När har du?

Jag ringde Bm i panik med halsbrännan. Hon sa att jag kunde köpa omeprazol på apoteket och det har blivit sån sjuk skillnad redan. :)