Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Jag har bf 24/6, så drygt tre månader kvar (räknar med att gå över), så än har jag inte boat så mycket. Har köpt lite kläder, nåt gosedjur och så, hämtat ut en babybox, köpt en begagnad syskonvagn. Tänker att när jag passerat vecka 30, vilket ju faktiskt är nästa vecka, så ska jag tvätta alla kläder. Man vet ju aldrig! Har det mesta andra sen innan, babyskydd hyr vi som sist. Nu vill jag bara träffa den lilla <3
Just det, om tre veckor ska jag på gravidfotografering också! Inte för att det kanske har med att boa att göra, men en sak på checklistan iallafall :)
Det gjorde du rätt i! ;) Ja det blir lite mera verkligt när man donar i ordning - snart är det dags för förlossning och en mini-människa kommer till familjen <3
Har du - och ni andra här i gruppen - införskaffat böljor, tvättlappar och vidare smått och gott, eller är det främst kläder och möbler som haft fokus hittills? Här hemma har vi varit så "realistiska" med vad vi behöver, att vi nästan gått till underdrift med inköpen hittills, haha, men dags att sätta fart med det sista nu.
Jag fick inte heller någon extra tid utan tror dom som standard väntar till nästa tillfälle för att se hur man ligger till då, om det inte är sent i graviditeten. Det kanske inte händer allt för mycket förändringar än?
Vad mysigt att få så pass mkt tid egentid med de andra kidsen :)
Förra gången jag var gravid fick jag havandeskapspenning från två månader innan. Jag tyckte det var väldigt härligt att vara hemma och kika på serier och inte göra någonting :)
Jag har inte börjat fixa med någonting än, dock ska jag nog ha sist i gruppen, Bf 30 juni :)
Bäbisen Alexanders rum är iaf färdig renoverat, men i det rummet har vi massa verktyg och saker för att vi renoverar hallen och trappan. Men så fort det är klart så ska det inhandlas en byrå, matta och någon tavla.
Vi har det mesta redan då vår dotter är 2 år, 2 mån. Spjälsängen är fortfarande ihop satt, hon fick en vanlig 90 säng nyss.
Men jag Känner mig totalt oförberedd denna gång, men det ändrar sig nog snart.
Ett lång inlägg:
Fick bilder på sängen idag. Den hämtades av mina sf hos min svärsyster i påskas. När jag frågade om bäddmått idag svarade svärmor att de hade tänkt att måla om den (skavd), köpa ny madrass och sy överdrag. Dessutom virkar hon en babyfilt. Så skönt att slippa tänka på sängen och tillbehör! Det är samma säng som min sambo sov i. En oval vagga/korg med sänghimmel. Svärmor har tom kvar sängkläderna och spjälskyddet! <3
Tänk att ha sparat på det i över 30 år!
Bebisens rum är färdigt, men är just nu snickarbod då sambon bygger badrum bredvid. Måste bestämma tapeter snart, är bara grundmålad gips just nu. Ska beställa badrumsmöbler + barnrumsmöbler från IKEA snart. Har inte köpt blöjor eller sånt än, har ca tre månader kvar till bf, så jag inbillar mig att jag kommer att orka det i juni. Här i Norge går vi ju hem tre veckor innan vare sig vi vill eller inte. Känner att jag längtar dit. Får inte sova på nätterna då det buffas och sparkas och har börjat få lite foglossning. Sömnbristen är värst. Går bra om man är hemma, men hopplöst när man ska försöka vara alert på jobbet. Känner verkligen som att lysena är på men nästan ingen är hemma...
Måste bara skriva av mig lite, mår så himla dåligt så fort jag inte äter, drick lite dåligt, går för lång promenad, inte äter kolhydrater, ja typ allt triggar.. fick ringa hem sambon idag som fick ta hand om vår son medan jag spydde och var såå matt. Fick sova tre timmar och nu mår ja lite bättre. Mådde inte alls såhär och var så känslig när jag väntade sonen. Nån mer som mår dåligt för minsta lilla? Har vart illamående och spytt sen start men ibland känns de som att de bara eskalerar...
Måste bara skriva av mig lite, mår så himla dåligt så fort jag inte äter, drick lite dåligt, går för lång promenad, inte äter kolhydrater, ja typ allt triggar.. fick ringa hem sambon idag som fick ta hand om vår son medan jag spydde och var såå matt. Fick sova tre timmar och nu mår ja lite bättre. Mådde inte alls såhär och var så känslig när jag väntade sonen. Nån mer som mår dåligt för minsta lilla? Har vart illamående och spytt sen start men ibland känns de som att de bara eskalerar...
Vad jobbigt att du mår så dåligt och spyr.
Jag mår dåligt av halsbränna och ont under bröstet. Men annars helt ok. Längtar sååååå mkt till juni.
Ja nästan så man blir orolig ibland när man är så matt och vimmelkantig. Usch halsbränna måste vara jätte jobbigt med! :/ vilket datum har du BF? Helt sjukt att Juni faktiskt är inom räckhåll! :)