Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
De var jag också orolig för. Men detta kanske inte lugnar dig. Jag sprack med första, inte mycket dock. Fick sy 3 stygn.. men jag kände aldrig att jag sprack. Man är så bedövad.
Jag var mest rädd för att bajsa på mig
Jag hörde från en barnmorska idag (föräldrautbildning) att livmodern drar ihop sig snabbare och man blöder mindre efter förlossningen om man ammar. Har ni mer fakta att dela med er av på hur bra detta stämmer? Dvs. egen erfarenhet eller liknande.
Jag har också hört att man inte känner att man spricker. Det är mest ev. mörkande av allvarlig sprickning och dålig uppföljning jag är rädd för vid en sprickning, inte själva sprickandet i sig. Det går oftast bra om man får rätt behandling på en gång (har jag hört). Så jag ska berätta för personalen om min oro så går det säkert bra.
Om jag inte missförstått så ges epiduralen här genom en tunn slang i ryggen, och den avslutas när utdrivningsskedet kommer, så att man känner när man ska krysta. Låter vettigt tycker jag.
Jag är inte ett dugg orolig för att bajsa på mig. Händer det så händer det.
Jag hörde från en barnmorska idag (föräldrautbildning) att livmodern drar ihop sig snabbare och man blöder mindre efter förlossningen om man ammar. Har ni mer fakta att dela med er av på hur bra detta stämmer? Dvs. egen erfarenhet eller liknande.
Alltid när jag läser om förlossningar så blir jag livrädd.. Jag är inte det minsta förberedd än och nu är det inte då länge kvar innan dagen är kommen. Jag ska se till att börja förbereda mig mentalt och försöka bli lugnare i sinnet så att jag inte flippar ur helt när värkarna startar.
Jag känner inte att ett samtal med förlossningen är något för mig. Dom kommer ändå inte kunna säga hur min förlossning kommer att bli och oron kommer ändå att bestå. Fast jag är så himla rädd så har jag ändå önskemål om att använda så lite smärtlindrande läkemedel som möjligt. Att ta del av andningen fullt ut. Att hålla någorlunda kontroll.
Jag är nog mest rädd över att inte kunna hantera smärtan på ett bra sätt. Att gå emot smärtan istället för att ta del av den. Så nu blir det att plugga på lite, träna ben och rygg, meditera och gå på profylaxkurs i april! :)
Är det bara jag som är less? Precis tre månader kvar att vara gravid. Jag mår mest dåligt hela tiden, med det menar jag aldrig någon extra energi. När jag hade semester i januari fick jag influensan och nu när jag är påskledig har jag fått feber.
Ska jobba i två månader till men kommer säkert bli halv tidssjukskriven sista månaden då jag har foglossning och när jag sitter så har jag som ett tryck under högra bröstet.
Idag har jag fått som en kramande smärtande känsla i bröstet.
Japp väldigt positivt inlägg det här känner jag, men min man orkar nog inte höra mer på mitt klag så jag tänkte att jag skriver
Här där förhoppningsvis någon känner igen detta.
Det positiva är att min bebis börja röra på sig mer. Men känns mest sparkar neråt mot typ Kissblåsan.
Glad påsk till er alla.
Är det bara jag som är less? Precis tre månader kvar att vara gravid. Jag mår mest dåligt hela tiden, med det menar jag aldrig någon extra energi. När jag hade semester i januari fick jag influensan och nu när jag är påskledig har jag fått feber.
Ska jobba i två månader till men kommer säkert bli halv tidssjukskriven sista månaden då jag har foglossning och när jag sitter så har jag som ett tryck under högra bröstet.
Japp väldigt positivt inlägg det här känner jag, men min man orkar nog inte höra mer på mitt klag så jag tänkte att jag skriver
Det positiva är att min bebis börja röra på sig mer. Men känns mest sparkar neråt mot typ Kissblåsan.
Glad påsk till er alla.
Glad påsk till er alla.