• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Kia82

Någon som haft/har några speciella cravings? Jag tycker själv att jag har klarat mig ifrån det denna graviditeten eller jo, det var en period runt vecka 18-20 då jag åt smörgåsar med räkor och aioli flera gånger i veckan, nu har jag inte minsta sug efter det. Dock så kan jag inte sluta att tänka på Brie-ost, har nästan känt mig gråtfärdig för att jag inte får äta det.

Förra graviditeten hade jag ett fruktansvärt sug efter räkor och vitt vin och var så avis på dom som kunde äta och dricka det.

• Lojsj92

Nu är det faktiskt inte långt kvar mina gravidvänner! Härligt :) Har ni börjat boa och greja hemma? Vad har ni kvar att göra/köpa?

Jag har fortfarande en ganska "liten" mage och dessutom var SF-måttet lite litet förra bm-besöket.. någon som är/har varit med om samma??

• beme
    Kia82 skrev 2018-04-01 16:19:49 följande:

Någon som haft/har några speciella cravings? Jag tycker själv att jag har klarat mig ifrån det denna graviditeten eller jo, det var en period runt vecka 18-20 då jag åt smörgåsar med räkor och aioli flera gånger i veckan, nu har jag inte minsta sug efter det. Dock så kan jag inte sluta att tänka på Brie-ost, har nästan känt mig gråtfärdig för att jag inte får äta det.

Förra graviditeten hade jag ett fruktansvärt sug efter räkor och vitt vin och var så avis på dom som kunde äta och dricka det.

Jag har inte haft några cravings alls, däremot föredrog jag att äta fisk och fräsch mat i början och nu är det gärna pasta. Men ingenting jag måste äta eller har någon craving för.
    "Once you become fearless, life becomes limitless"
  • beme
    Lojsj92 skrev 2018-04-02 15:24:47 följande:

Nu är det faktiskt inte långt kvar mina gravidvänner! Härligt :) Har ni börjat boa och greja hemma? Vad har ni kvar att göra/köpa?

Jag har fortfarande en ganska "liten" mage och dessutom var SF-måttet lite litet förra bm-besöket.. någon som är/har varit med om samma??

Har exakt 2 månader kvar till BF idag - sjukt! Det börjar bli lite mer verkligt nu..

Jag har gått igång ordentligt och har gått igenom förråd, garderober och längtar efter smarta förvaringslösningar och köra igång med lättare renovering för att fräscha upp. Den stora boa-fasen, haha! Känns dock för långt fram för att tvätta bebiskläder, bädda i vaggan och sådär (blundar nog för verkligheten lite grann). Ska hämta vagn och babyskyddet nästa vecka, men har fortfarande mycket saker kvar att inhandla..
  • beme

Blir många inlägg från mig nu, men glömde ju svara på SF-måttet innan jag skickade iväg föra svaret, haha, virrhöna! Jag har ju tvärt om från dig, första mätningen låg vi på mittenkurvan, andra (senaste) mätningen precis över den övre kurvan. Imorgon bitti ska vi mäta igen och är det fortfarande stort eller större då, så ska vi på tillväxtultraljud. Nämnde inte din BM något om tillväxtultraljud?
  • Lojsj92
    beme skrev 2018-04-02 17:57:31 följande:

Blir många inlägg från mig nu, men glömde ju svara på SF-måttet innan jag skickade iväg föra svaret, haha, virrhöna! Jag har ju tvärt om från dig, första mätningen låg vi på mittenkurvan, andra (senaste) mätningen precis över den övre kurvan. Imorgon bitti ska vi mäta igen och är det fortfarande stort eller större då, så ska vi på tillväxtultraljud. Nämnde inte din BM något om tillväxtultraljud?

Svarar på båda inlägg här då ;) Härligt att få börja greja lite tycker jag! Men som du säger känns det långt borta än, fast det faktiskt inte är det egentligen.. haha :) Vi skruvade ihop spjälsängen idag och bara la i sakerna som ska vara där men har inte heller tvättat eller bäddat något än! Babyskydd ska vi oxå hämta snart, vagnen köpte vi begagnat så den har stått här ett tag nu!

Ja då var du tvärtom, Okej men gott att de ändå kollar till så det står bra till tycker jag :) Jo min bm sa att om det fortfarande är för lågt nästa gång jag kommer (fick dock ingen extra tid utan ska dit om typ 2 veckor) så kan det nog bli tillväxtultraljud för oss med.
  • Moorii

Jag har bf 24/6, så drygt tre månader kvar (räknar med att gå över), så än har jag inte boat så mycket. Har köpt lite kläder, nåt gosedjur och så, hämtat ut en babybox, köpt en begagnad syskonvagn. Tänker att när jag passerat vecka 30, vilket ju faktiskt är nästa vecka, så ska jag tvätta alla kläder. Man vet ju aldrig! Har det mesta andra sen innan, babyskydd hyr vi som sist. Nu vill jag bara träffa den lilla <3

Just det, om tre veckor ska jag på gravidfotografering också! Inte för att det kanske har med att boa att göra, men en sak på checklistan iallafall :)
  • Krocki1
    Kia82 skrev 2018-03-31 09:57:20 följande:

Jag gick nu till påsk, ska bara gå hemma och ta det lugnt och få lite extra tid med mina andra barn de drygt två månaderna som är kvar och det ska bli så skönt. Har varit sjukskriven i två veckor redan pga en propp i benet.

Vad mysigt att få så pass mkt tid egentid med de andra kidsen :)

Förra gången jag var gravid fick jag havandeskapspenning från två månader innan. Jag tyckte det var väldigt härligt att vara hemma och kika på serier och inte göra någonting :)
  • Krocki1
    Moorii skrev 2018-03-31 12:19:31 följande:

Ojdå, då kanske du inte jobbar fullt så länge! Hur länge hade du tänkt jobba? Jag var in på antenatal i bf +11 sist pga yrsel och de upptäckte då att jag hade för lite fostervatten, så blev igångsatt dagen efter, men var helt omogen då så hade nog dröjt länge efter det om jag inte blivit igångsatt.. Har därför inga större förhoppningar om att det kommer bli annorlunda denna gång, och det var hemskt att gå hemma så länge förra gången, därför jag helst jobbar så länge som möjligt.

Jag tänkte sluta jobba en månad innan BF, om kroppen pallar det. I ?värsta? fall får jag köra 50% min sista jobb månad. Jag har väldigt mkt medarbetarsamtal och sånt jag måste hinna med utöver mina vardagliga sysslor så jag hoppas verkligen att kroppen är med mig :)
  • beme
    Lojsj92 skrev 2018-04-02 18:19:46 följande:
    Svarar på båda inlägg här då ;) Härligt att få börja greja lite tycker jag! Men som du säger känns det långt borta än, fast det faktiskt inte är det egentligen.. haha :) Vi skruvade ihop spjälsängen idag och bara la i sakerna som ska vara där men har inte heller tvättat eller bäddat något än! Babyskydd ska vi oxå hämta snart, vagnen köpte vi begagnat så den har stått här ett tag nu!

Ja då var du tvärtom, Okej men gott att de ändå kollar till så det står bra till tycker jag :) Jo min bm sa att om det fortfarande är för lågt nästa gång jag kommer (fick dock ingen extra tid utan ska dit om typ 2 veckor) så kan det nog bli tillväxtultraljud för oss med.
    Det gjorde du rätt i! ;) Ja det blir lite mera verkligt när man donar i ordning - snart är det dags för förlossning och en mini-människa kommer till familjen <3

Har du - och ni andra här i gruppen - införskaffat böljor, tvättlappar och vidare smått och gott, eller är det främst kläder och möbler som haft fokus hittills? Här hemma har vi varit så "realistiska" med vad vi behöver, att vi nästan gått till underdrift med inköpen hittills, haha, men dags att sätta fart med det sista nu.

Jag fick inte heller någon extra tid utan tror dom som standard väntar till nästa tillfälle för att se hur man ligger till då, om det inte är sent i graviditeten. Det kanske inte händer allt för mycket förändringar än?