Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Någon som haft/har några speciella cravings? Jag tycker själv att jag har klarat mig ifrån det denna graviditeten eller jo, det var en period runt vecka 18-20 då jag åt smörgåsar med räkor och aioli flera gånger i veckan, nu har jag inte minsta sug efter det. Dock så kan jag inte sluta att tänka på Brie-ost, har nästan känt mig gråtfärdig för att jag inte får äta det.
Förra graviditeten hade jag ett fruktansvärt sug efter räkor och vitt vin och var så avis på dom som kunde äta och dricka det.
Nu är det faktiskt inte långt kvar mina gravidvänner! Härligt :) Har ni börjat boa och greja hemma? Vad har ni kvar att göra/köpa?
Jag har fortfarande en ganska "liten" mage och dessutom var SF-måttet lite litet förra bm-besöket.. någon som är/har varit med om samma??
Någon som haft/har några speciella cravings? Jag tycker själv att jag har klarat mig ifrån det denna graviditeten eller jo, det var en period runt vecka 18-20 då jag åt smörgåsar med räkor och aioli flera gånger i veckan, nu har jag inte minsta sug efter det. Dock så kan jag inte sluta att tänka på Brie-ost, har nästan känt mig gråtfärdig för att jag inte får äta det.
Förra graviditeten hade jag ett fruktansvärt sug efter räkor och vitt vin och var så avis på dom som kunde äta och dricka det.
Nu är det faktiskt inte långt kvar mina gravidvänner! Härligt :) Har ni börjat boa och greja hemma? Vad har ni kvar att göra/köpa?
Jag har fortfarande en ganska "liten" mage och dessutom var SF-måttet lite litet förra bm-besöket.. någon som är/har varit med om samma??
Blir många inlägg från mig nu, men glömde ju svara på SF-måttet innan jag skickade iväg föra svaret, haha, virrhöna! Jag har ju tvärt om från dig, första mätningen låg vi på mittenkurvan, andra (senaste) mätningen precis över den övre kurvan. Imorgon bitti ska vi mäta igen och är det fortfarande stort eller större då, så ska vi på tillväxtultraljud. Nämnde inte din BM något om tillväxtultraljud?
Jag gick nu till påsk, ska bara gå hemma och ta det lugnt och få lite extra tid med mina andra barn de drygt två månaderna som är kvar och det ska bli så skönt. Har varit sjukskriven i två veckor redan pga en propp i benet.
Ojdå, då kanske du inte jobbar fullt så länge! Hur länge hade du tänkt jobba? Jag var in på antenatal i bf +11 sist pga yrsel och de upptäckte då att jag hade för lite fostervatten, så blev igångsatt dagen efter, men var helt omogen då så hade nog dröjt länge efter det om jag inte blivit igångsatt.. Har därför inga större förhoppningar om att det kommer bli annorlunda denna gång, och det var hemskt att gå hemma så länge förra gången, därför jag helst jobbar så länge som möjligt.