Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Börjar också bli less, känner mig såå tung! Börjar ni få stor mage? Känner mig så otymplig :p
?Skönt? jag inte är ensam. Jag är också stor, den här magen är en typisk pojk mage och jag kan knappt knyta skorna på
Jobbet längre.
Hur länge tänker nu försöka jobba om ni jobbar?
?Skönt? jag inte är ensam. Jag är också stor, den här magen är en typisk pojk mage och jag kan knappt knyta skorna på
Jobbet längre.
Hur länge tänker nu försöka jobba om ni jobbar?
Börjar bli jobbigt att böja sig ner här också, kliva upp ur sängen osv.
Jag hade tänkt jobba till tio dagar innan bf, men får se hur det känns längre fram, för sånt kan man ju inte bestämma i förväg till 100 %. Än så länge mår jag bra, blir trött och öm i fogarna när jag rör på mig för mycket, men annars inga krämpor, så skönt! Trött dock, lägger mig nio varje kväll.. Nu är det seriös nedräkning iallafall, snart har 70 % av graviditeten passerat!
10 dagar innan är strongt!
min första kom tio dagar förtidigt. Jag hoppas att den här lille prinsen vill komma tidigare oxå :) bara för det kommer jag gå två veckor över tiden, hehe.
10 dagar innan är strongt!
min första kom tio dagar förtidigt. Jag hoppas att den här lille prinsen vill komma tidigare oxå :) bara för det kommer jag gå två veckor över tiden, hehe.
Är det någon annan som har moderkakan i bakvägg? Med sonen hade jag den i framvägg och kände därför inte sparkar särskilt tydligt. Denna gång har jag den i bakvägg och ärligt talat är det lite läskigt. Idag kände både jag och mannen lillans fot, så konstig känsla! Det är så naturligt, men det är ändå hur coolt som helst det här med att vara gravid :D
Är det någon annan som har moderkakan i bakvägg? Med sonen hade jag den i framvägg och kände därför inte sparkar särskilt tydligt. Denna gång har jag den i bakvägg och ärligt talat är det lite läskigt. Idag kände både jag och mannen lillans fot, så konstig känsla! Det är så naturligt, men det är ändå hur coolt som helst det här med att vara gravid :D
Jag har också moderkakan i bakvägg. Det är min första graviditet, så har inget att jämföra med. Men hon håller mig verkligen vaken vissa nätter. Som tur var inte varje natt. Känner rörelser ofta, jag trodde det var så för alla! Visst är det konstigt när det bular ut (en armbåge, fot eller huvud) jag har sett det några gånger nu. Det blir liksom en hård bula på magen som försvinner efter en stund.
Har också i bakvägg denna gång och förra gången i framvägg. Det är verkligen som natt och dag! Det är så mycket aktivitet hela tiden, blir väckt på natten flera gånger. Känner tydligt (tror jag iaf) att huvudet är snett nedåt, rumpan upp till vänster och fötterna på höger sida. Konstigt känsla verkligen :) även om man kan småklaga lite att det alltid är så mycket aktivitet är det såklart jättehärligt och lugnande. Hur kände ni foten? Jag känner mest skillnad vad som är fotsparkar, när bebisen sträcker sig och liksom bändar ut sig osv.