• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Fröken Sol
    FairyL skrev 2018-06-16 19:22:21 följande:

Ni som är omföderskor - hur lång tid tog det efter slemproppen gick till det att förlossningen satte igång för er?

Med första barnet tog det 3-4 dagar från slemproppen lossnat till barnet var ute. Andra gången kom slemproppen samtidigt som värkarna blev mer etablerade. Barnet kom sju timmar senare.
  • Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-06-16 18:56:04 följande:

Bilutställning, cruising och fylla år va visst ett bra sätt att få fart på grejerna. Har känningar som känns rätt bra bra i ryggen och magen drar ihop sig och börjar kännas. Har tagit Alvedon för att få bort eventuella lurvärkar, men den hjälpte inte! Kan va på riktigt nu, håll tummarna Jag uppdaterar när tillfälle ges.

Åhh, håller tummarna för att det är på g nu.
  • Elvipe

Ni som är omföderskor - hur lång tid tog det efter slemproppen gick till det att förlossningen satte igång för er?

För mig gick den kvällen innan förlossningen. Vaknade värkar 04 och gick med värkar hela den dagen och ca 22 på kvällen gick slemproppen, vid 01 åkte vi in och blev inlagda så föddes han 16 på eftermiddagen. Långdraget å jävligt men helt klart gick slemmisen när det hela var igång!
  • MARlA

För mig lossnade slemproppen i samma veva som de första värkarna kom..verkar vara väldigt olika det där med slemproppar
  • Workingmom

Min förlossning har aldrig startat med att slemproppen gått :-/
  • evve88

Fått jätteont i ryggen/svanken nu på kvällen, kommer även som molvärk i magen emellanåt men mest påtagligt är ryggsmärtan... inte Alls haft ont i den innan. Tog två alvedon nu så får vi se om de försvinner!

• Emmy85x3

Nog är det pågång alltid, men det går långsamt... Hade ganska snälla värkar hela kvällen. Började ca 17 och kom med 4-7 min mellanrum och varade ca minuten. La mig halv ett, vaknade nu och magen har tömt sig, samt att värkarna tagit i. Ska klocka värkar, ringa för och väcka sambo närmast Bitterljuvt att det dragit igång. Längtar efter bebis, men drar mig för smärtan!

Har aldrig märkt när slemproppen lossnat :-P

• Krocki1
    evve88 skrev 2018-06-16 22:45:41 följande:

Fått jätteont i ryggen/svanken nu på kvällen, kommer även som molvärk i magen emellanåt men mest påtagligt är ryggsmärtan... inte Alls haft ont i den innan. Tog två alvedon nu så får vi se om de försvinner!

Emmy85x3 skrev 2018-06-17 04:28:39 följande:

Nog är det pågång alltid, men det går långsamt... Hade ganska snälla värkar hela kvällen. Började ca 17 och kom med 4-7 min mellanrum och varade ca minuten. La mig halv ett, vaknade nu och magen har tömt sig, samt att värkarna tagit i. Ska klocka värkar, ringa för och väcka sambo närmast Bitterljuvt att det dragit igång. Längtar efter bebis, men drar mig

Har aldrig märkt när slemproppen lossnat :-P

Spännande att det är på G för er :)

Så där ont i ryggen hade jag oxå förra gången när allt startade.

Jag har haft molvärk fram i magen hela natten... undra om det börjar här med.

Eller måste man även få ont bak till oxå?

Varit lite illamående oxå, känner inte igen det från förra gången det startade.
  • Kia82

Vaknade kl 5, bf+5 idag och känner mig väldigt uppgiven men samtidigt fast besluten att inte sitta hemma och lipa idag utan göra NÅGOT, vad som helst! Jag har trots de nattliga rännandet på toaletten sovit riktigt bra däremellan så känner mig utvilad och att somna om nu går ju rakt inte. Bm-besöket som jag absolut inte ville gå på närmar sig med stormsteg, kl 9 imorgon. Skit också! I övrigt perfekt väder att föda barn i svalt och regn och det skulle hålla i sig några dagar. Lite småont i magen är allt jag känner och färdknäppen igår var ju mest bara otrevlig och är inget jag vill göra om. Jaja, han kommer väl någon gång, tycker att magen känns gigantisk idag och tanken på att han bara ligger där inne och fettar på sig nu gör mig lite småsur, minikläderna kommer ju inte hinna att användas.

Lycka till ni andra!

• Workingmom

Inget inatt heller

Dagarna går och nätterna blir allt längre och varje gång man inser att man somnat ifrån det där som man trodde var något blir man besviken.

Så imorse när jag vaknade satte jag mig i bilen och åkte på jobbet.

För att vara hemma och städa, klippa gräs, åka lastbil och studsa runt hjälper inte alls.

Inte ens mannens grävande i tappen

Väntan är sååååä lång denna gång