• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Bubbel85
    Utvandraren2 skrev 2018-06-17 16:15:32 följande:

Måste bara skriva av mig lite ångest:

Städar och donar så mycket jag orkar och lite mer. Känns som jag bor ensam. Orkar inte med att tvätta, städa och laga mat själv, men gör så gott jag kan. Mycket halvfabrikat. Sambon har stängt in sig fullständigt på badrummet och jobbar på som en galning. I natt kaklade han till kl ett!

Jag fick ett utbrott nyss och sa att det här är sista chansen på väldigt länge vi har chans att göra något tillsamnans bara vi två. Som att gå på cafe, åka på sightseeing i vår egen stad, eller gå på restaurang. Jag ser honom ju inte alls längre, han jobbar 06-18, sen jobbar han med badrummet och går och lägger sig. Han ser inte ens på fotbollsVM!

Men jag tror att det jag sa tog skruv, så får avvakta och se. Det är ju inte det här vi ska minnas, att vi tog ut oss fullständigt innan bebisen kom. Jag måste ju spara krafter ifall förlossningen sätter igång, samtidigt som jag känner mig stressad över allt jag inte hinner. Och stress är inte bra för bebisen, och då blir jag ännu mer stressad.

Sa till honom att badrummet blir ändå inte klart i tid, så vad spelar det för roll om det blir färdigt någon dag senare? Han ska ju vara hemma med oss i en månad, han kan säkert gå undan en stund och jobba när hon sover.

Allt går så långsamt för mig, han får mer gjort på en timme än vad jag får på tre!

Uff stackars :( så jobbigt nu när energin och orken verkligen tryter, känns som man har fullt upp med att ligga still och andas så att på det känna stress över allt som behöver fixas och borde göras blir för mycket :( och så hormonerna på det också såklart, kämpigt nu!
  • evve88

Här sitter man inne på förlossningen, fick kraftig huvudvärk och ännu högre blodtryck.. sitter just nu uppkopplad mot kurva och kollar Hur bebis mår. Känner i hela kroppen att trycket är högt, så äckligt.. hur går de för er andra?

• Sjuttiosjuan
    evve88 skrev 2018-06-17 18:52:38 följande:

Här sitter man inne på förlossningen, fick kraftig huvudvärk och ännu högre blodtryck.. sitter just nu uppkopplad mot kurva och kollar Hur bebis mår. Känner i hela kroppen att trycket är högt, så äckligt.. hur går de för er andra?

Åh nej, vad jobbigt med högt tryck:( Jag fick ju också huvudvärk och 180/110 natten innan jag vart snittas. Hoppas det går ner och att bebisen mår bra och att du också mår bättre snart!
  • evve88
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-17 19:27:18 följande:

Åh nej, vad jobbigt med högt tryck:( Jag fick ju också huvudvärk och 180/110 natten innan jag vart snittas. Hoppas det går ner och att bebisen mår bra och att du också mår bättre snart!

Ja jag fick högt med sonen, blev igångsatt när jag hade 160/110 med honom i v 39+1, nu var trycket 160/95.. hade hoppats på att slippa högt tryck denna gången men denna gången har jag i alla fall klarat mig längre...

Hur gick snittet? Var du vaken?
  • Sjuttiosjuan
    evve88 skrev 2018-06-17 19:35:31 följande:

Ja jag fick högt med sonen, blev igångsatt när jag hade 160/110 med honom i v 39+1, nu var trycket 160/95.. hade hoppats på att slippa högt tryck denna gången men denna gången har jag i alla fall klarat mig längre...

Hur gick snittet? Var du vaken?

Det vart ju lite snabbt eftersom vi dagen innan bestämt att vi skulle vänta på vaginal förlossning men när trycket vart högt så ville dom inte jag skulle vänta utan ordinerade då snitt. Det var helt absurt men gick väldigt bra och enligt plan. Jo, jag var vaken och det är ju helt bananas i sig.. men jag är nöjd med det som blev och hon är helt magisk! Hoppas snittet läker bra också.

Hur går det, blir du igångsatt?
  • evve88
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-17 20:24:21 följande:

Det vart ju lite snabbt eftersom vi dagen innan bestämt att vi skulle vänta på vaginal förlossning men när trycket vart högt så ville dom inte jag skulle vänta utan ordinerade då snitt. Det var helt absurt men gick väldigt bra och enligt plan. Jo, jag var vaken och det är ju helt bananas i sig.. men jag är nöjd med det som blev och hon är helt magisk! Hoppas snittet läker bra också.

Hur går det, blir du igångsatt?

Åh så underbart för er att ha er lilla skatt här <3

Skönt ändå att vara vaken och se underverket direkt!!

Dom har massor att göra här men har lämnat blodprov och urinprov nu. Sitter i ett rum nu och väntar på läkares bedömning och svar på prover!

Håller tummarna att snittet läker fort <3
  • Kia82

Sitter och klockar värkar, har senaste timmen haft omkring 7 min emellan och dom varar i lite drygt en minut men gör inte särskilt ont än.

• Sjuttiosjuan
    evve88 skrev 2018-06-17 20:34:38 följande:

Åh så underbart för er att ha er lilla skatt här <3

Skönt ändå att vara vaken och se underverket direkt!!

Dom har massor att göra här men har lämnat blodprov och urinprov nu. Sitter i ett rum nu och väntar på läkares bedömning och svar på prover!

Håller tummarna att snittet läker fort <3

Ja, det gick faktiskt över förväntan. Var som sagt väldigt nervös innan. Men snart har du också din skatt hos dig<3
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-06-17 20:52:57 följande:

Sitter och klockar värkar, har senaste timmen haft omkring 7 min emellan och dom varar i lite drygt en minut men gör inte särskilt ont än.

Spännande! Hoppas verkligen det kickar igång nu!
  • FairyL

Jag åkte in för en koll pga två mindre blödningar imorse och några timmar senare blev det akut snitt, och jag har blivit mamma!!! Pojken är lite liten och har lågt blodsocker så vi får vara på BB och får lite extra behandlingar.