• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • evve88
    Emmy85x3 skrev 2018-06-17 04:28:39 följande:

Nog är det pågång alltid, men det går långsamt... Hade ganska snälla värkar hela kvällen. Började ca 17 och kom med 4-7 min mellanrum och varade ca minuten. La mig halv ett, vaknade nu och magen har tömt sig, samt att värkarna tagit i. Ska klocka värkar, ringa för och väcka sambo närmast Bitterljuvt att det dragit igång. Längtar efter bebis, men drar mig för smärtan!

Har aldrig märkt när slemproppen lossnat :-P

Så spännande!! :) jag hoppas att du ligger inne på förlossningen nu och att du snart har bebis här :))
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-06-17 04:45:40 följande:

Spännande att det är på G för er :)

Så där ont i ryggen hade jag oxå förra gången när allt startade.

Jag har haft molvärk fram i magen hela natten... undra om det börjar här med.

Eller måste man även få ont bak till oxå?

Varit lite illamående oxå, känner inte igen det från förra gången det startade.

Min ryggont varade några timmar inatt och var på toa flera ggr, däremot har de inte tilltagit mer men har mer molvärk i magen. Försvann aldrig med alvedonen men har hellee inte blivit värre så hoppas de i alla fall är ett tecken på att NÅGOT händer även om de inte är förlossning på G här! Jag blev igångsatt sist så har ingen erfarenhet av det, men just när ja kände ryggsmärtan igår kände jag ?ja men de är ju såhär de känns? så fick verkligen upp hoppet. Men verkade vara lite falsklarm eftersom de inte blev värre. Hur känns de för dig nu?
  • Sjuttiosjuan

Följer er tjejer och hoppas ni kommer i mål snart, jobbigt att bara vänta! Vi har kommit hem och kämpar på med amningen, inte helt lätt men antar vi kommer på knepet snart:) Galet hur man kan älska en liten varelse så mycket..

Kram på er!

• Moorii
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-17 08:40:58 följande:

Följer er tjejer och hoppas ni kommer i mål snart, jobbigt att bara vänta! Vi har kommit hem och kämpar på med amningen, inte helt lätt men antar vi kommer på knepet snart:) Galet hur man kan älska en liten varelse så mycket..

Kram på er!

Vad skönt att vara hemma! Amningen är tuff, det hade jag svårast med av allt. Ge det 2-3 veckor, då började läget stabilisera sig :) En stadig amningskudde var räddningen för mig! Underbart att få mysa med liten bebis, längtar så mycket!
  • Sjuttiosjuan
    Moorii skrev 2018-06-17 08:57:01 följande:

Vad skönt att vara hemma! Amningen är tuff, det hade jag svårast med av allt. Ge det 2-3 veckor, då började läget stabilisera sig :) En stadig amningskudde var räddningen för mig! Underbart att få mysa med liten bebis, längtar så mycket!

Tack för tips och uppmuntran! Vi jobbar vidare här. Ja, bebismys är underbart:)
  • Moorii

En vecka kvar till BF, fortfarande inget som tyder på att något skulle hända nån gång snart. Lillan var lite lugnare i magen igår, så pass att jag fick buffa på henne ett par gånger för att vara säker på att hon fortfarande levde. Idag är hon dock igång igen, så hon kanske bara hade en lugnare dag.. Seg helg då mannen jobbar till sju båda dagarna, hatar verkligen det. Så tung i kroppen nu, orkar ungefär ingenting och så har man en vilde som aldrig sitter still. Snälla lilla bebis, komsi komsi!

• Lostintime

Nu börjar det dra ihop sig, lite mer än en vecka till bf. Känns fortfarande overkligt att det är så nära nu. Inga tecken på att det skulle vara på g. Ute och promenerar utan problem och det är så skönt att lyssna på en ljudbok under tiden och tänka på annat.

• Utvandraren2

Måste bara skriva av mig lite ångest:

Städar och donar så mycket jag orkar och lite mer. Känns som jag bor ensam. Orkar inte med att tvätta, städa och laga mat själv, men gör så gott jag kan. Mycket halvfabrikat. Sambon har stängt in sig fullständigt på badrummet och jobbar på som en galning. I natt kaklade han till kl ett!

Jag fick ett utbrott nyss och sa att det här är sista chansen på väldigt länge vi har chans att göra något tillsamnans bara vi två. Som att gå på cafe, åka på sightseeing i vår egen stad, eller gå på restaurang. Jag ser honom ju inte alls längre, han jobbar 06-18, sen jobbar han med badrummet och går och lägger sig. Han ser inte ens på fotbollsVM!

Men jag tror att det jag sa tog skruv, så får avvakta och se. Det är ju inte det här vi ska minnas, att vi tog ut oss fullständigt innan bebisen kom. Jag måste ju spara krafter ifall förlossningen sätter igång, samtidigt som jag känner mig stressad över allt jag inte hinner. Och stress är inte bra för bebisen, och då blir jag ännu mer stressad.

Sa till honom att badrummet blir ändå inte klart i tid, så vad spelar det för roll om det blir färdigt någon dag senare? Han ska ju vara hemma med oss i en månad, han kan säkert gå undan en stund och jobba när hon sover.

Allt går så långsamt för mig, han får mer gjort på en timme än vad jag får på tre!

• EJL

40+5... motsvarande dag med sonen hade vattnet gått nu. Jag får sätta hopp och tilltro till hinnsvepningen imorgon. Känns som att jag kommer vara gravid för alltid. Ser alla runt mig som föder innan bf.

Ser att det är fler som kämpar på ?övertid?. Hoppas det är er tur snart!

• Krocki1
    evve88 skrev 2018-06-17 08:22:58 följande:

Min ryggont varade några timmar inatt och var på toa flera ggr, däremot har de inte tilltagit mer men har mer molvärk i magen. Försvann aldrig med alvedonen men har hellee inte blivit värre så hoppas de i alla fall är ett tecken på att NÅGOT händer även om de inte är förlossning på G här! Jag blev igångsatt sist så har ingen erfarenhet av det, men just när ja kände ryggsmärtan igår kände jag ?ja men de är ju såhär de känns? så fick verkligen upp hoppet. Men verkade vara lite falsklarm eftersom de inte blev värre. Hur känns de för dig nu?

Klart det är ett tecken att ngt är på G

Mitt molvärk har avtagit, men har oxå hållit i gång hela dagen, la mig på soffan nu och känner bara av ytterst lite molvärk i magen.

Får hoppas det kommer igång igen och blir ännu mer till natten

För mig var det ett stort tecken förra gången att det satte sig i ryggen. För mig kom det då igång typ 12 timmar efter det.