• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • zebra

Stort grattis alla som fått! :)

Själv är jag på 39+1 och har torkat gult slem för två-tre dagar sen (ursäkta äcklelbeskrivning) men vågade inte tro att det var slempropp.

Sen kom det ca en msk vätska i trosorna igår kväll och imorse. Ringde fl och de bad mig avvakta och ringa igen när det kommer mer vätska.

Har haft mensvärk och smärtor som jag inte kunnat skilja från magknip. Men något verkar hända iaf.

Jag hoppas det är nära snart och att allt kommer gå bra.

Med storebror började det ganska liknande men slutade med igångsättning och till slut akut kejsarsnitt. Hoppas innerligt att jag föder vaginalt denna gång :(

:)
  • Sjuttiosjuan
    Emmy85x3 skrev 2018-06-18 11:16:15 följande:

Igår kom hon En dag före beräknat. Vi mår bra och förlossningen kan jag inte klaga på... Bor på patienthotell nu och ska göra några dagar i våran egen bebisbubbla <3

Tack för allt stöd man har fått här inne och lycka till när det är dags för er, fina starka kvinnor <3

Mys! Vad skönt att allt gick bra och hotellen är ju grymma har jag hört:) Bebisbubblan är så mycket mysigare än förväntat!

Njut nu!
  • Workingmom
    Utvandraren2 skrev 2018-06-18 07:35:30 följande:

Till JOBBET? Wow, bra jobbat! Hur i all världen orkar du det? Jag har ju haft en lätt graviditet, men jag känner att det är bra att få gå hemma nu. Och så två pojkar att ta hand om på fritiden. Du sätter verkligen saker i perspektiv för en förstagångsfödande som mig. :)

Mitt jobb är inte så ansträngande. Sitter framför några skärmar och bokför gör löner mm.

Skulle nog oxå vilja gå hemma nu. Men vi är ett familjeföretag och jag kan inte lämna min mamma med alla papper varken innan eller efter förlossning
  • EJL

Hade tid för hinnsvepning idag. Tydligen är jag öppen 4 cm, så hon kunde göra en ordentlig hinnsvepning. Har haft ont, dock oregelbundet. Därtill en mindre blödning. Hoppas den gör susen!

Grattis Emmy85x3!

• Orolig över barn
    Krocki1 skrev 2018-06-18 11:59:09 följande:

Så fort jag ätit ni förtiden får jag som kraftig värk i magen, typ mensvärk, sen måste jag springa på toa och göra nr 2, någon som haft det så?

Magvärken försvinner efter jag varit på toa.

Samma här, vid varje måltid.. vet dock inte vad det beror på. BF imorgon.
  • Kia82
    EJL skrev 2018-06-18 14:31:59 följande:

Hade tid för hinnsvepning idag. Tydligen är jag öppen 4 cm, så hon kunde göra en ordentlig hinnsvepning. Har haft ont, dock oregelbundet. Därtill en mindre blödning. Hoppas den gör susen!

Grattis Emmy85x3!

Härligt, hoppas att det får fart på det.

Här står det stilla känns det som, är så deppig. Har inga förhoppningar längre om att det blir någon bebis innan midsommar. Visst, jag har ont i ljumskarna och det känns som en kokosnöt mellan benen och jag går som en cowboy men för tusan, han borde redan ha kommit vid det här laget.
  • EJL
    Kia82 skrev 2018-06-18 15:03:58 följande:

Bf+6 idag.

Rätt som det är händer det. Om en timme kan det vara ett helt annat läge än nu. Plötsligt händer det! Kämpa kämpa!
  • kindofnothing
    EJL skrev 2018-06-18 14:31:59 följande:

Grattis Emmy85x3!

Jag hade också hinnsvepning nyss men hon ville inte ta i för mkt för många belastar förlossningen med blödningen. Försökte övertala henne men hon gjorde bara en försiktig :(

3 cm öppen vilket tydligen var vanligt som omföderska, ett par cm kvar av tappen som är halvmjuk. Ngn som vet vad det betyder? Säger inte så mkt för mig.. hoppas på resultat, hur snart borde det komma? Bf var i lördags.
  • Moorii

Skickade mail om att vara med i studien om tidigare igångsättning förut, fick till svar nu att jag ska ringa om en vecka. Hoppas det sätter igång innan dess förstås, men finns ju en chans att få igångsättning en vecka tidigare och den tar jag gärna isåfall!