Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Igår på midsommar kom äntligen våran lille kille. Efter vattenavgången kl 03.20 natten till fredag var det väldigt lugnt hela dagen bara lite småvärkar fram till kl 16 ca då det plötsligt poff började att komma värkar med 7-5 min mellanrum. Skrevs in på förlossningen 18.01. 19.30 satt jag och mannen i förlossningen väntrum och spelade kort med 2 min mellan värkarna (ville absolut inte ligga i sängen och ha ont längre än nödvändigt), tog väl en kvart så var det nere i 1 min mellan och 5 min senare kände jag att det var dags att gå till rummet och börja med lustgas. På de 30 metrarna till rummet fick jag tre rejäla värkar, krystvärkarna kom 20.15, då öppen 7 cm men gick att töja då jag var så mjuk. 20.17 var sonen född med en hand som kom först (Superman style ) och 20.25 var moderkakan framfödd. Det blev en trög start men gick fruktansvärt fort på slutet och sonen som vi trodde skulle vara stor efter att ha gått över 10 dagar visade sig vara min nästminsta bebis på 3775 gram och 53 cm.
Vi blev utskrivna kl 10 idag och är nu hemma, så skönt.
Så härligt Kia82, äntligen är han här!! Och SÅKLART på midsommarafton. Det var det han låg därinne och väntade på. ;)
Stort grattis!
Igår på midsommar kom äntligen våran lille kille. Efter vattenavgången kl 03.20 natten till fredag var det väldigt lugnt hela dagen bara lite småvärkar fram till kl 16 ca då det plötsligt poff började att komma värkar med 7-5 min mellanrum. Skrevs in på förlossningen 18.01. 19.30 satt jag och mannen i förlossningen väntrum och spelade kort med 2 min mellan värkarna (ville absolut inte ligga i sängen och ha ont längre än nödvändigt), tog väl en kvart så var det nere i 1 min mellan och 5 min senare kände jag att det var dags att gå till rummet och börja med lustgas. På de 30 metrarna till rummet fick jag tre rejäla värkar, krystvärkarna kom 20.15, då öppen 7 cm men gick att töja då jag var så mjuk. 20.17 var sonen född med en hand som kom först (Superman style ) och 20.25 var moderkakan framfödd. Det blev en trög start men gick fruktansvärt fort på slutet och sonen som vi trodde skulle vara stor efter att ha gått över 10 dagar visade sig vara min nästminsta bebis på 3775 gram och 53 cm.
Vi blev utskrivna kl 10 idag och är nu hemma, så skönt.
Så härligt Kia82, äntligen är han här!! Och SÅKLART på midsommarafton. Det var det han låg därinne och väntade på. ;)
Stort grattis!
Stort grattis Kia! Då blev det midsommarbebis för dig också. Lite roligt när vi hade samma bf och allt. Blir oerhört imponerad av att du spelat kort med så täta värkar. Hur mår du nu?
[quote=78823079][quote-nick]Kia82 skrev 2018-06-23 17:20:03 följande:[/quote-nick]Igår på midsommar kom äntligen våran lille kille. Efter vattenavgången kl 03.20 natten till fredag var det väldigt lugnt hela dagen bara lite småvärkar fram till kl 16 ca då det plötsligt poff började att komma värkar med 7-5 min mellanrum. Skrevs in på förlossningen 18.01. 19.30 satt jag och mannen i förlossningen väntrum och spelade kort med 2 min mellan värkarna (ville absolut inte ligga i sängen och ha ont längre än nödvändigt), tog väl en kvart så var det nere i 1 min mellan och 5 min senare kände jag att det var dags att gå till rummet och börja med lustgas. På de 30 metrarna till rummet fick jag tre rejäla värkar, krystvärkarna kom 20.15, då öppen 7 cm men gick att töja då jag var så mjuk. 20.17 var sonen född med en hand som kom först (Superman style ) och 20.25 var moderkakan framfödd. Det blev en trög start men gick fruktansvärt fort på slutet och sonen som vi trodde skulle vara stor efter att ha gått över 10 dagar visade sig vara min nästminsta bebis på 3775 gram och 53 cm.
Vi blev utskrivna kl 10 idag och är nu hemma, så skönt. [/
Stort Grattis!! :) äntligen!! min lilla kom också med handen först :p
Har väntat på denna uppdatering, stort grattis Kia82! :D Vad skönt att höra att det gick så pass bra till slut! <3
Stort grattis Kia! Då blev det midsommarbebis för dig också. Lite roligt när vi hade samma bf och allt. Blir oerhört imponerad av att du spelat kort med så täta värkar. Hur mår du nu?
Hur går det för er?
Ja, här är det bf imorgon och ingen skillnad mot hur det känts tidigare. Känner mest att detta kommer bli långdraget som förra gången.. Jag får helt enkelt hoppas på att jag lottas in i gruppen som sätts igång på +8, isåfall blir det bebis nästa måndag!