• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • kindofnothing
    Orolig över barn skrev 2018-06-26 05:44:29 följande:

Hoppas hoppas hoppas! Jag håller tummarna att det är på Gång för dig nu.

Sen är det min tur :) BF + 7 idag. Inget som tyder på förlossning tyvärr. Jag har haft regelbundna sammandragningar från och till flera ggr i helgen. I söndags var jag på kontroll på förlossningen. Livmodertappen var helt omogen o öppet 1 cm (som är vanligt som omföderska) så jag ställde in mig att det blir ingen bebis under den här veckan. Men man hoppas ju ändå.

Tack, jag tror det. Börjat få värkar. Kmr inte ofta men när de kör gör de ONT.

Hoppas verkligen det är din tur sen. Så himla segt att gå över!
  • Moorii
    Elvipe skrev 2018-06-25 21:59:27 följande:

BF imorgon för mig. Idag har bebisen rört sig så långt ner i magen vilket varit min oro i veckor. Långt ut till vänster och under naveln rör det sig. Bebis ska ligga neråt djupt nästan fixerad enl. Bm men jag känner inget tryck alls eller ilningar som jag gjorde tidigare.

Har börjat bli extremt trött i huvudet nu. Lite orolig för blodtrycket som förvisso varit bra mina kontroller men tycker att jag haft lite konstig huvudvärk nu. Vaknar varje morgon och har SÅ ont i höfterna. Får ni också så när ni sover?

Allt jag kan tänka på nu är förlossning. När/var/hur det ska börja, hur lång tid det ska ta, hur jag kommer att hantera smärtan den här gången osv.

Din förlossning låter rätt lik min förra Moorii.. blev dock inte igångsatt men 36h från första värk och innan det hade jag bara sovit 2h. Var SÅ slut, fick stora doser värkstimulerande, en dålig epidural och när jag öppnat mig 10 cm tog det ytterligare 5 timmar innan det vart dags att krysta då han låg högt. Olidligt. Slutade även här med låga hjärtljud och klipp. Livets räddning var det då kändes det som. Hoppas dock att det ska gå snabbare och smidigare nu och utan klipp.

Jag har också ont i höfterna! Utan min gravidkudde hade jag varit körd, men den funkar inte ens alla dagar. Skönt att det är över för oss alla snart!

Ja, det var ganska lika förlossningar. Väldigt tacksam för klipp och sugklocka faktiskt, både pga hjärtljuden förstås, men också av den anledningen att jag nog spruckit ordentligt annars.. Hans huvud var 37 cm i omfång och jag kände hur det liksom tog stopp när han kom ända ner :S
  • Moorii
    kindofnothing skrev 2018-06-26 05:16:15 följande:

Åh hoppas det är igång för dig :D

Skönt att igångsättningen upplevdes ok. En andra borde väl gå snabbare när kroppen gjort det en gång innan?

Det var nog som bäst en liten smygstart, för har inte känt särskilt mycket inatt :/ drömde hela natten att det var igång på riktigt, blev så besviken när jag vaknade! Så fort jag klev upp kom magknip och ont långt där nere, så får väl se om något mer händer idag.

Ja, jag hoppas verkligen det!
    Krocki1 skrev 2018-06-25 22:14:59 följande:

Spännande och se om något händer i natt :)

Jag har haft ont i ländryggen i kväll men inte som molvärk utan bara ont.

Tror min kropp är trött bara.

Ja, tyvärr blev det ju inget som startade inatt :/ får hoppas att det betyder något iallafall.

Nu hoppas jag verkligen att det är på gång för oss alla snart!
  • Moorii

Nu kom en del slem i trosan, inte rosa eller nåt blod, men inte sett den mängden förut.. Hoppas det är lite av slemproppen iallafall!

kindofnothing skrev 2018-06-26 06:04:31 följande:

Tack, jag tror det. Börjat få värkar. Kmr inte ofta men när de kör gör de ONT.

Hoppas verkligen det är din tur sen. Så himla segt att gå över!

Yey, hoppas det kommer igång på riktigt snart!
  • Bubbel85

å så spännande för er alla! Snart är det er tur. Förstår att det är superjobbigt nu :( vill bara peppa med att jag hade en jättetuff förlossning tiden både under och efter första förlossningen men denna gången gick det helt komplikationsfritt... så ni som haft det tufft förra gången behöver inte få det igen. Följer er här i flödet och hejar på er!! :)

• Krocki1
    Moorii skrev 2018-06-26 06:28:12 följande:

Nu kom en del slem i trosan, inte rosa eller nåt blod, men inte sett den mängden förut.. Hoppas det är lite av slemproppen iallafall!

Yey, hoppas det kommer igång på riktigt snart!

Hoppas det!

Min slempropp gick till och från fredag - lördag. Måste ha varit den för så mkt geléklumpar som kom ut kan inte förstå vad det är annars.

Har drabbats av myrstickningar och domningar i händerna. Ngn mer som har/haft det? Tips på att undvika att få det?
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-26 09:31:10 följande:

Hoppas det!

Min slempropp gick till och från fredag - lördag. Måste ha varit den för så mkt geléklumpar som kom ut kan inte förstå vad det är annars.

Har drabbats av myrstickningar och domningar i händerna. Ngn mer som har/haft det? Tips på att undvika att få det?

Det med stickningar och domningar är mest troligt nerver som inte riktigt får den plats de brukar (karpaltunnelsyndrom), det går över för de flesta efter graviditeten. Jag hade dock problem med det långt innan någon av mina graviditeter och har opererat högra handen. Under graviditeterna har jag fått ont i vänstra, men då fick jag en skena från sjukgymnasten som håller handled och hand utsträckt, då minskar domningarna. Svårt att lyckas med det utan tyvärr, dagtid använder man händerna hela tiden och på natten har man ingen koll.. Så kanske sent att ta tag i nu, men det är mitt tips iallafall, att skaffa skena :)
  • Elvipe
    Moorii skrev 2018-06-26 06:09:22 följande:

Jag har också ont i höfterna! Utan min gravidkudde hade jag varit körd, men den funkar inte ens alla dagar. Skönt att det är över för oss alla snart!

Ja, det var ganska lika förlossningar. Väldigt tacksam för klipp och sugklocka faktiskt, både pga hjärtljuden förstås, men också av den anledningen att jag nog spruckit ordentligt annars.. Hans huvud var 37 cm i omfång och jag kände hur det liksom tog stopp när han kom ända ner :S

Ja, jag har samma känsla. Är inte rädd för själva klippet om det skulle behövas igen utan bävar mer för hur ont det gjorde efteråt, även om det läkte fint.

Usch, jag börjar bli SÅ nervös för förlossningen. BF idag och jag som känt mig lugnare än vad jag trott att jag skulle göra inför en ny förlossning har nu börjat få lite smått panik över hur det kommer att gå. Hur jag kommer att uppleva och hantera smärtan den här gången. Är så rädd att jag ska bli rädd av att bli påmind om den, om ni förstår hur jag menar.

Har också börjat få lite ångestkänslor för sonen. Han är 5 år och förstår ju såklart och längtar supermycket efter att bli storebror. Ändå tänker jag att han ska känna sig "övergiven" om vi blir tvungna att väcka honom mitt i natten för att lämna honom hos svärisarna. (Om dom då inte hunnit utomlands dvs. Hemska tanke!)

Känner mig plötsligt inte alls så redo(?) Verkligen gravidhormonernas sista minuten känslor som väller över mig. Haha. Blir så trött på mig själv. Ser bara saker hemma också som jag vill hinna fixa, städa och plocka/göra i ordning.

Nä, idag ska jag försöka byta detta mot pepp! Jag kan, vill, ska och det kommer att gå bra! Det bara måste. Och som vi längtar efter att möta vår lilla skatt och lillebror som gömmer sig där inne.

Hoppas ni andra känner er mer övertygande än jag just nu. Bara för stressen över att bebis måste komma innan 14 dagar över tiden så känns det som den kommer att stanna längre.
  • Moorii
    Elvipe skrev 2018-06-26 10:47:50 följande:

Ja, jag har samma känsla. Är inte rädd för själva klippet om det skulle behövas igen utan bävar mer för hur ont det gjorde efteråt, även om det läkte fint.

Usch, jag börjar bli SÅ nervös för förlossningen. BF idag och jag som känt mig lugnare än vad jag trott att jag skulle göra inför en ny förlossning har nu börjat få lite smått panik över hur det kommer att gå. Hur jag kommer att uppleva och hantera smärtan den här gången. Är så rädd att jag ska bli rädd av att bli påmind om den, om ni förstår hur jag menar.

Har också börjat få lite ångestkänslor för sonen. Han är 5 år och förstår ju såklart och längtar supermycket efter att bli storebror. Ändå tänker jag att han ska känna sig "övergiven" om vi blir tvungna att väcka honom mitt i natten för att lämna honom hos svärisarna. (Om dom då inte hunnit utomlands dvs. Hemska tanke!)

Känner mig plötsligt inte alls så redo(?) Verkligen gravidhormonernas sista minuten känslor som väller över mig. Haha. Blir så trött på mig själv. Ser bara saker hemma också som jag vill hinna fixa, städa och plocka/göra i ordning.

Nä, idag ska jag försöka byta detta mot pepp! Jag kan, vill, ska och det kommer att gå bra! Det bara måste. Och som vi längtar efter att möta vår lilla skatt och lillebror som gömmer sig där inne.

Hoppas ni andra känner er mer övertygande än jag just nu. Bara för stressen över att bebis måste komma innan 14 dagar över tiden så känns det som den kommer att stanna längre.

Jag är inte jättenervös än för förlossningen faktiskt, mest spänd över hur den kommer starta - av sig själv eller genom igångsättning. Håller dock med dig om läkningen efter klippet.. Sägs ju att det tar längre tid att läka efter klipp än efter man spruckit. Tog ett drygt halvår innan jag kände mig helt återställd, det är ganska länge.

Vet vad du menar med syskonet. Nu är min son inte två år fyllda än, så han förstår inte mycket av det där med bebis osv, men jag har ångest över att inte kunna ge honom samma uppmärksamhet när lillasyster kommer. Han kommer ju inte förstå varför jag inte kan vara med honom lika mycket längre :/ sitter och gosar med honom så mycket jag kan nu därför, passar på.

Jag är också stressad över att inte ha barnvakt vid +14, hoppas verkligen vi slipper vänta så länge båda två!

Vi har 27 grader här idag och jag vägrade sitta hemma och plågas, så jag åkte och köpte iste på espresso house, shoppade amningstoppar på rea och nu ska jag snart köpa sushi till lunch. Får jag ingen bebis så tyckte jag att jag kunde få lyxa till det lite :P
  • Elvipe
    Moorii skrev 2018-06-26 11:01:29 följande:

Jag är inte jättenervös än för förlossningen faktiskt, mest spänd över hur den kommer starta - av sig själv eller genom igångsättning. Håller dock med dig om läkningen efter klippet.. Sägs ju att det tar längre tid att läka efter klipp än efter man spruckit. Tog ett drygt halvår innan jag kände mig helt återställd, det är ganska länge.

Vet vad du menar med syskonet. Nu är min son inte två år fyllda än, så han förstår inte mycket av det där med bebis osv, men jag har ångest över att inte kunna ge honom samma uppmärksamhet när lillasyster kommer. Han kommer ju inte förstå varför jag inte kan vara med honom lika mycket längre :/ sitter och gosar med honom så mycket jag kan nu därför, passar på.

Jag är också stressad över att inte ha barnvakt vid +14, hoppas verkligen vi slipper vänta så länge båda två!

Vi har 27 grader här idag och jag vägrade sitta hemma och plågas, så jag åkte och köpte iste på espresso house, shoppade amningstoppar på rea och nu ska jag snart köpa sushi till lunch. Får jag ingen bebis så tyckte jag att jag kunde få lyxa till det lite :P

Ja, jag håller tummarna för oss! Vilken vecka är du i nu? När hade du bf?

Att lyxa till det gör du helt rätt i! Så skönt med amningsbh! Att gå med bygel nu ger mig andnöd. Här blev det en shoppingrunda på babyproffsen med lite krimskrams och resten av dagen har spenderats i en baden-baden stol på gräsmattan medans sonen badat plastpool. Mina fötter svällde upp igår (inte haft så tidigare) och idag har både fötter och vrister varit otroligt svullna. Knappt fått plats med fötterna i skorna. Min puls går bananas också och ibland känns det som om hjärtslagen hoppar upp i halsen. Ska se om svullnaden lagt sig imorn efter en natts sömn annars tror jag nästan att jag ska ringa mvc och se om jag kan få ta ett urinprov och extra bt för säkerhets skull. Annars är det bara mina psykologiska stresspöken som spelar mig ett spratt tillsammans med alla gravidkrämpor.